Skalica – prístav Skalica – štátna hranica SK/CZ – veľký Baťák – malý Baťák – prístav Rohatec – Rohatec – Hodonín – prístav a lodenica Hodonín – štátna hranica CZ/SK – Panónska lúka – prístav Skalica – Skalica

Od železničnej stanice Skalica vyrážam po obchvate mesta smerom na Sudoměřice. Po asi 1,5 km odbočujem podľa smerovky z hlavnej cesty vľavo a schádzam z násypu cesty asfaltkou pod železničný podjazd. Smerovky jasne ukazujú smer k prístavu Skalica. Prístav je 87 564. najväčší prístav na svete a príchodom 6 autobusov s dôchodkyňami a najmä ich telesnými proporciami zrástla jeho prepravná kapacita tento rok o 24 ton. V prístave je teraz celkom veselo.

Avšak tu sa nezdržiavam, ale prechádzam cez stavidlá prístavu (veľký Baťák) na druhú stranu riečky a po hrádzi ťahám po prúde ďalej. Po asi 400 m sa dostávam k druhým stavidlám (malý Baťák) a tu točím vpravo po protipovodňovej hrádzi Moravy. Hoci má hrádza spevnený povrch, je na ňom plno makadamu a tak ma čaká asi 1 km drncania. Preto radšej schádzam na poľnú cestu pod hrádzou a o chvíľu ma čaká najkrutejšie stúpanie na štátnu cestu, čo je cca 15 m s prevýšením 6 m. Nahádžem tam všetko, čo môj bicykel má a neľutujúc pot a krv, úspešne sa dostávam na hlavnú cestu z Hodonína do Strážnice. Autá tu len tak frčia. Zosadnem a prebehnem na druhú stranu.

Sadám do sedla a cez most nad Moravou prejdem asi 300 - 400 m a znovu prechádzam na druhú stranu cesty a spúšťam sa polňačkou (trasa č. 47) dolu z násypu cesty. Polňačkou, z jednej strany lesík, z druhej polia sa blížim k prístavu Rohatec (my sme tu teraz samé prístavy). V prístave je pekná krčma, kde čapujú Čiernu Horu. Otvorená je však až okolo 15-tej h, cez víkendy už skôr. Je tu replika dela, z ktorého strieľajú, keď okolo pláva loď z Hodonína, no a samozrejme, príjemné posedenie.

Od prístavu som opäť na asfaltke. Prechádzam peknou dedinou Rohatec a na druhej odbočke idem vľavo ulicou do kopca a stále sledujem značenie trasy č. 47. Prechádzam dedinou a vychádzam na trochu piesočnatú polňačku. Tu už sa pripája k cyklotrase aj zelená turistická značka. Vľavo les, vpravo polia. Cesta potom zamieri k oploteniu bývalých ženijných vojenských skladov. Zelená značka vedie ďalej okolo plota a točí pravouhlo vľavo na hrádzu Moravy. Pri plote bočím doprava a asi po 200 m zasa doľava. Stále asfaltkou prechádzam pomedzi domy a dostávam sa na cestu, vedúcu okolo plota cintorína.

Vychádzam pri štátnej ceste z Hodonína do Rohatca a okolo parádnej vstupnej brány na cintorín, pokračujem po cyklochodníku do centra mesta Hodonín. Vpravo míňam nemocnicu a potom už okolo benzínovej pumpy klesám dolu a točím okolo supermarketu. Rovnou asfaltkou idem okrajom mesta a vpravo mám sídlisko. Dostávam sa až k odľahčovaciemu kanálu od Moravy a okolo neho som o pár minút v prístave a lodenici Hodonín. Malá hydroelektráreň na rieke vytvorila peknú hladinu pre rozvoj vodných športov a aj pre vodnú turistiku. Je tu postavený velikánsky prízemný zrub, kryté posedenia pre návštevníkov, požičovňa lodí (aj motorových) a premáva tu dopravná loď. Často sa tu konajú rôzne country akcie a pod. Skrátka, každý víkend nejaká zábava. Tu si dám jednu kofolu a prášim ďalej.

Chodníčkom po hrádzi som o chvíľu na moste cez Moravu, kadiaľ vedie štátna cesta Holíč – Hodonín. Prejdem cez most a vraciam sa na slovenskú stranu. Cez ďalší most prekročím riečku Chvojnicu a potom betónovou panelkou idem až k hydroelektrárni. Chodníčkom okolo oplotenia sa dostávam na hrádzu. Prístav Hodonín je oproti na druhej strane rieky. Teraz stále sledujem hrádzu. Vchádzam do lesa a po asi dvoch kilometroch hrádzou prechádza dvojité potrubie ropovodu. Opustím hrádzu a panelkou sledujem potrubie až k rieke Morava. Na druhej strane je ďalšia lodenica s chatkami, ktoré sú takmer pravidelne zaplavované pri každej väčšej vode.

Chvíľu sa pokochám a vraciam sa na hrádzu. Po ďalších asi 2 km znovu opúšťam hrádzu vľavo a lesnou cestou sa dostávam na Panónsku lúku. Vedie sem aj turistická značka. Pekná, veľká lúka pri rieke, s prístavným mólom, a náučnou tabuľou. Dobré miesto na piknik. Zdravím sa s prechádzajúcou loďou a vraciam sa nazad na hrádzu. Odtiaľto som už len asi 2 km od prístavu Skalica. Chvíľu si posedím pri móle, vystúpim na vyhliadkovú vežu a potom vyrážam domov. Nazad na železničnú stanicu to už je len asi 3 km.

Zhrnutie

Nenáročná trasa vedie zväčša po dobrej ceste, bez stúpania a klesania. Má dostatok občerstvovacích možností po ceste. Nástup na trasu je možný kdekoľvek, napr. pri moste cez Moravu za Holíčom.