Búda Bývalá útulňa pod Ohnišťom

Útulňa sa nachádza v Nízkych Tatrách v samom závere Jánskej doliny na modro značenom turistickom chodníku k Chate M. R. Štefánika. Ide o úplne novú drevenú kolibu s priestranným praktickým interiérom. Stojí na ľavej strane chodníka na kraji lesa priamo pod začiatkom masívu Ohnišťa. Vhodná je ako východzie miesto k návšteve Ohnišťa, na Krakovu hoľu, Chatu M. R. Štefánika a výstup na najvyšší vrch pohoria – Ďumbier.

Nízke Tatry: pravé ukončenie Jánskej doliny, asi 1 km od rázcestia pred Bystrou na modrej značke smerom k Chate M. R. Štefánika
940 m n. m.
jedna miestnosť s podlahou na výške s kapacitou 5 až 10 ľudí, nutnosť karimatky a spacáka
celoročná, v zime bez možnosti vykurovania
5 min od útulne
Dalšie info
latrínu ani ohnisko som nenašiel
Zrušené od
septembra 2011

Po vstupe do útulne prekvapí jej priestrannosť a množstvo svetla. Dve samostatné miestnosti s dverami sú vhodné na odloženie batohov, obuvi a oblečenia. Vybavené sú vešiakmi. Nad nimi je priestranné poschodie na spanie, kam je možné vystúpiť po rebríku. Všetko je čisté a útulné. Okolie je pomerne otvorené s lúkami aj lesom, neďaleko zurčí bohatá riava.

Kapacita útulne s komfortom je pre 5 až 6 ľudí, v stave núdze aj pre dvojnásobok. Nie je tu piecka a v okolí som nenašiel ani ohnisko.