Test

Termoprádlo Devold Active

28.01.09
Spodné prádlo z merino vlny je stále outdoorovym hitom, v ponuke ho má množstvo výrobcov. V tomto teste sa zameriame na Devold, tradičnú nórsku značku, ktorá vyrába z vlny už vyše 150 rokov. Do chladnejšieho obdobia majú radu Active, ktorá je zaujímavá dvojvrstvovou konštrukciou – bližšie k telu je vrstva z vlákna Thermolite, druhá je merino vlna.

Materiál a strih

Ako už bolo spomenuté v úvode, toto prádlo nie je čisto vlnené. Skladá sa z dvoch vrstiev – spodná z dutého vlákna DuPont Thermolite, vrchná z merino vlny s úpravou Total Easy Care. Duté vlákno na vnútornej strane má niekoľko výhod – lepšie odvádza pot od pokožky, dvojvrstvá konštrukcia zvyšuje termoizolačné vlastnosti prádla a pre ľudí s citlivou pokožkou na merino je Thermolite príjemnejší na dotyk. Vrchná vrstva z merino vlny prispieva najmä k veľmi dobrej termoizolácii, ďalej transportuje vlhkosť, ktorá sa z jej povrchu odparuje. Vrstvy sú spojené bodovým spôsobom každých niekoľko milimetrov, preto je prádlo "bodkované" (viď obrázky). Takúto konštrukciu používa iba Devold.

Pre testovanie som mal k dispozícii variant s dlhým rolákom a zipsom, ktorý je podšitý úzkym lemom zo spodnej strany. Ďalšou verziou je dlhorukávové tričko bez roláku a zipsu, taktiež sú boxerky, 3/4 a dlhé spodky. Samozrejmosťou je kompletná Active kolekcia v dámskych strihoch a taktiež detské verzie. Farebne je možné si vybrať z modrej (viď obrázky) alebo čiernej.

Strih je anatomický a dobre padol hneď na prvé použitie. Rukávy idú až ku krku, tričko preto dobre drží na tele a neposúva sa. Zadný diel je dostatočne dlhý, aby pri predklone neostali kríže bez ochrany. Dlhý rolák mi taktiež veľmi vyhovuje. Rukávy by však mohli byť o niečo dlhšie, povedzme s kratšou manžetou, aby si ľudia s kratšími rukami rukáv na konci preložili a tak skrátili. Taktiež zips by mohol byť riešený asymetricky, lebo po prehnutí zapnutého roláku niekedy zdvojený zips tlačí na ohryzok.

Dojmy z používania

Pred testovaním som bol plný očakávaní, toto prádlo som už dlhšie chcel vyskúšať. Doteraz som v zime používal najmä kombináciu meraklonovej sieťky a tenšieho merino trička. Z veľkej časti sa moje očakávania naplnili, pretože tričko Active má podobné vlastnosti ako uvedená kombinácia. Iba v prípade veľmi vysokej záťaže stíhalo menej. Testoval som ho pri klasickom lyžovaní, pri skialpe a pri bežnej zimnej turistike. Pri všetkých uvedených aktivitách obstálo veľmi dobre, väčšinou som ho nosil priamo pod hardshell bundou, niekedy som doizoloval mikroflísom a v extra chladných podmienakch alebo pri fotopauzách na vrcholoch som pridal páperovú vestu.

Vzhľadom na duté vlákno v prvej vrstve som očakával, že tričko bude smrdieť oveľa rýchlejšie ako bežné čisté merino. Zatiaľ sa to nepotvrdilo, čo ma milo prekvapilo. Reálny rozdiel však ukáže až dlhšia doba používania.

Starostlivosť

Merino s úpravou Total Easy Care je možné prať bežným spôsobom. Taktiež výrobca uvádza, že je možné použiť aj sušičku nastavenú na najnižšiu teplotu. Vlna by sa nemala zbehnúť ani inak zmeniť svoje vlastnosti. Zatiaľ môžem uvedené potvrdiť, tých niekoľko praní vydržalo prádlo v pohode. Periem na šetrnom programe s prípravkom na outdoorové oblečenie. Podľa výrobcu by však bolo vhodnejšie použiť prípravok na vlnu. V každom prípade je nutné prať výhradne v tekutých prípravkoch.

Termoprádlo Devold Active odporúčam na všetky horské aktivity od jesene do jari. V lete za vyšších teplôt by v ňom bolo priteplo. Vďaka dvojvrstvej konštrukcii má výborné izolačné vlastnosti, syntetická prvá vrstva zabezpečuje pohodlie a rýchly transport vlhkosti preč od pokožky. Ani po dlhšom nosení nezapácha.

Termoprádlo Devold Active 10/06/09 11:01 12 príspevkov

Recenzia Detské celokožené topánky Prabos Drago Nohy v suchu a teple sú základom pohody každého turistu. Pri deťoch to platí dvojnásobne, no zároveň ich výbava býva kompromisom, keďže jedna veľkosť vystačí tak na jednu sezónu. Príjemné je preto vidieť cenovo dostupnejšiu, no celokoženú detskú topánku s vibramovou podrážkou a nepremokavou membránou. Také sú topánky Prabos Drago, ktoré od konca jesene testuje náš päťročný Kubko. 01/02/17 Ľubomír Mäkký Obutie
Recenzia Vyhrievané ponožky 30Seven Termo materiály – či už prírodné alebo umelinové – napriek svojmu názvu teplo neprodukujú, ale vhodným spôsobom zamedzujú jeho úniku tak, aby bol zároveň od pokožky zaistený odvod potu a čo najmenej bola odmedzená priedušnosť. Darí sa im to celkom dobre, no z princípu veci nezahrejú, človek sa musí zahriať sám. Pri telesnom jadre je to v poriadku, problematické bývajú periférie (ruky a nohy) a to najmä ak je aktivita málo pohybová. Napríklad na štande, na zimnom kurze (ak práve nekopete záhrab alebo test stability), pri zimných túrach s deťmi, alebo aj v spacáku, keď nie a nie zohriať nohy. Aktívny prísun tepla riešia napríklad na chemickom princípe horúce sáčky, v spacáku môže pomôcť k nohám hodená termoska plná horúceho čaju alebo aj elektricky vyhrievané ponožky 30Seven, ktoré som v prvých naozaj zimných podmienkach nastávajúcej sezóny odskúšal v uplynulých dňoch v Nízkych a Vysokých Tatrách. 21/12/16 Ľubomír Mäkký Obutie
Test Turistický batoh Lowe Alpine Cholatse 35 Od jari mi robí spoločníka na túrach modrý turistický batoh. Jeho objem je postačujúci na akúkoľvek jednodňovku, keď treba viac vecí alebo keď sa doň zbalím na výlet s deťmi. Taktiež je postačujúci na víkendovku so spaním pod širákom alebo pod celtou. Nie je príliš technicky zameraný, skôr ide o kúsok s prepracovanými detailami pre strednoprúdového turistu. 19/12/16 Ľubomír Mäkký Batohy

Túra Cez Hochanger na snežniciach Niektoré kopce majú čudné mená. Taký Hochanger by sa dal preložiť ako Vysoký hnev. Kopec je lúčnatý, mali by byť z neho pekné výhľady. Najjednoduchší výstup je zo sedla Seeberg Sattel, no od Turnau je to zaujímavejšie. Túru som plánoval podľa stránky pána Paulisa. Musel som si ju však trochu skrátiť, pretože jeho tempo nijako nestíham. dnes Martin Knor Svet
PR Expedičný fond podporuje bláznivé cesty Slovákov Dovolenka v Chorvátsku je pre teba nuda a vždy ťa lákali netradičné dovolenky a dobrodružné cesty? Dať Island na bicykli? Prestopovať 25 000 km od najjužnejšieho bodu Ameriky až po Aljašku? Alebo splaviť africké Kongo? A čo by si povedal, keby ti niekto na cestu pribalil aj nejaké tie eurá k tvojmu rozpočtu? včera sponzorovaný článok Iné
Túra Javorina, Javorník, Žalostiná a Molpír s deťmi Pred rokmi sme založili tradíciu rodinných trojkráľových výletov. Pevný termín vo voľný deň sa ukázal ako najlepšie riešenie, inak by bolo ťažko sa zosúladiť. Najprv to boli čisto chlapské akcie. Otec, bratia a deti od 5 rokov (v duchu filmu "S tebou mne baví svět"), ale časom sa všetky obmedzenia zrušili. Možno niekomu poslúžia ako tipy na nenáročné zimné túry s deťmi. včera Vladimír Prutkay Javorníky, Biele Karpaty, +

Termoprádlo Devold Active 10/06/09 11:01 12 príspevkov
    • Devold
    • Active
    • termoprádlo pre použitie od jesene do jari
    • Total Easy Care merino vlna, DuPont Thermolite
  • Farebné kombinácie
    • modrá, čierna
    • komfort, rýchly odvod vlhkosti od pokožky, nesmrdí, predĺžený zadný diel, extra dlhý rolák
  • Nepáči sa mi
    • rukávy mohli byť trochu dlhšie, pohodlnejší by bol asymetrický zips