Vyhlásili ďalší ročník Horalfestu

03.02.09
Horský internetový klub, o. z. v spolupráci s Mestom Vysoké Tatry a Štátnymi lesmi Tatranského národného parku vyhlásili už 5. ročník festivalu amatérskej tvorby o horách HORALFEST 2009. Oproti minulým ročníkom čakajú súťažiacich viaceré inovácie. Súťažná časť festivalu je vyhlásená v kategóriach film a video, fotografia, literárna tvorba (próza aj poézia), mimo nej ako osobitná kategória blog a monotematická webstránka.

Tohtoročný dátum konania je 20. – 21. novembra 2009, miesto konania sa presúva zo Starého Smokovca do Tatranskej Lomnice.

Ďalšie ustanovenia súťaže

1. Súťaž je verejná, medzinárodná, vekom neohraničená. Základnou podmienkou je splnenie požiadaviek propozícií jednotlivých kategórií v témach a rozsahu.
2. Podmienkou pre udelenie ceny aj po priznaní odbornou porotou je osobná účasť autora(ky) na hodnotiacom odbornom seminári a záverečnom akte vyhodnotenia.
3. Usporiadateľ týmto vyhlásením garantuje finančné a vecné ceny pre vyhodnotených a podľa bodu 2 zúčastnených autorov.
4. Dátum uzávierky: 5. október 2009
5. Propozície jednotlivých kategórií, mená a kontakty na ich odborných garantov budú zverejnené na www.horalfest.sk.
6. Výsledky budú zverejnené taktiež na www.horalfest.sk, HIKING.SK a v ďalších partnerských médiách.

Okrem zmeny miesta konania a rozšírenia súťažných kategórií sa ďalšie zmeny týkajú kategórie filmu. V nej vyhlásili organizátori v spolupráci s Asociáciou horských sídiel Slovenska osobitnú súťaž pre študentov vysokých škôl študujúcich na filmových a televíznych fakultách alebo katedrách. Daná je aj téma „Pracovníci hôr“, teda ľudia, pre ktorých sú hory a činnosť v nich zamestnaním.

Vyhlásili ďalší ročník Horalfestu 03/02/09 14:00 nová téma

Rozhovor Tomáš Dražil: Kyseľ sme vnímali ako dlh Toto leto sa na Slovensku otvorila druhá oficiálna ferrata. Sprístupnila sa ňou roklina Kyseľ v Národnom parku Slovenský raj, ktorá bola zatvorená po požiari v roku 1976. Aké sú skúsenosti s ferratou po prvých týždňoch od otvorenia, sme sa porozprávali s riaditeľom Správy Národného parku Slovenský raj Tomášom Dražilom. 13/09/16 Soňa Mäkká Rozhovory
Pozvánka 0. ročník Andrejcová Vertikal Horský beh naberá na popularite a najnovšie sa do organizácie podujatí zapojilo aj OZ Horské spoločenstvo, ktoré má v správe útulňu Andrejcová na hrebeni Nízkych Tatier. V sobotu 17. septembra 2016 sa uskutoční 0. ročník ich behu do vrchu Andrejcová Vertikal. 30/08/16 Soňa Mäkká Správy
Reportáž Ako sme oslavovali 14. narodeniny na Vysokej Toto leto počasie sobotňajším akciám nepraje, viď zrušená Malofatranská stovka a Nízkotatranská stíhačka, a podobne to vyzeralo aj na oslavu narodenín nášho webu. Keďže však ide o organizačne jednoduchú akciu, len sme ju presunuli na nedeľu, a dobre sme urobili. Počasie a výhľady z 994 m vysokej Vysokej boli vynikajúce a opäť sme stretli známych aj neznámych ľudí s rovnakou krvnou skupinou. 08/08/16 Soňa Mäkká Hiking akcie

Túra Štyri ročné obdobia za štyri dni Mesiac vopred dohodnutý termín na túru, ktorý vyhovuje naraz piatim ľuďom, a manželka ide na 2 týždne k mame - takú konšteláciu hviezd treba náležite využiť! Traja idú len na víkend a dvaja chceme pokračovať aj ďalšie dva dni, ak bude dobré počasie. Trasa padla na hlavný hrebeň a liptovskú vetvu Veľkej Fatry a pre zvyšných dvoch Ďumbierska časť Nízkych Tatier. dnes Tomáš Antal Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +
Bivak Táborisko Rakaťa (Rakyta) V Národnom parku Slovenský kras je vyhlásených päť lokalít, kde možno legálne stanovať na základe návštevného poriadku. Na území Silickej planiny sú to tri miesta, no iba jedno je uprostred planiny. Ide o priestranstvo pri lesných chatách na Rakati (Rakyta), ktoré je ideálne na nocľah počas viacdňového prechodu pohorím. včera Tomáš Trstenský Slovenský kras
Túra NCH K prameňom Bebravy a Rohatá skala NCH K prameňom Bebravy voľne nadväzuje na existujúci chodník, vedúci z centra obce na Rohatú skalu a Hrádok – k pozostatkom malého strážneho hradu. Kým prvý, smerujúci strmo hore na Hrádok, je o miestnej histórii, faune a flóre, druhý chodník je venovaný vode. Obidve trasy sa stretávajú v sedle pod Hrádkom. Počas necelých 2 rokov na 12 celodenných brigádach takmer 50 dobrovoľníkov vyčistilo vyše 60-kilometrovú trasu po lesných cestách, na ktorej osadili 5 tabúľ, 7 smerovníkov, jedno posedenie a vyčistili dva pramene. Realizátori chodníka sú dobrovoľníci z Klubu slovenských turistov Kamarát Uhrovec v spolupráci s občianskym združením Strom Života a obcou Čierna Lehota. Cieľom NCH K prameňom Bebravy je poukázať na dôležitosť vzácnej vody. 23/09/16 Tatiana Filipková Strážovské vrchy