Vyhlásili ďalší ročník Horalfestu

03.02.09
Horský internetový klub, o. z. v spolupráci s Mestom Vysoké Tatry a Štátnymi lesmi Tatranského národného parku vyhlásili už 5. ročník festivalu amatérskej tvorby o horách HORALFEST 2009. Oproti minulým ročníkom čakajú súťažiacich viaceré inovácie. Súťažná časť festivalu je vyhlásená v kategóriach film a video, fotografia, literárna tvorba (próza aj poézia), mimo nej ako osobitná kategória blog a monotematická webstránka.

Tohtoročný dátum konania je 20. – 21. novembra 2009, miesto konania sa presúva zo Starého Smokovca do Tatranskej Lomnice.

Ďalšie ustanovenia súťaže

1. Súťaž je verejná, medzinárodná, vekom neohraničená. Základnou podmienkou je splnenie požiadaviek propozícií jednotlivých kategórií v témach a rozsahu.
2. Podmienkou pre udelenie ceny aj po priznaní odbornou porotou je osobná účasť autora(ky) na hodnotiacom odbornom seminári a záverečnom akte vyhodnotenia.
3. Usporiadateľ týmto vyhlásením garantuje finančné a vecné ceny pre vyhodnotených a podľa bodu 2 zúčastnených autorov.
4. Dátum uzávierky: 5. október 2009
5. Propozície jednotlivých kategórií, mená a kontakty na ich odborných garantov budú zverejnené na www.horalfest.sk.
6. Výsledky budú zverejnené taktiež na www.horalfest.sk, HIKING.SK a v ďalších partnerských médiách.

Okrem zmeny miesta konania a rozšírenia súťažných kategórií sa ďalšie zmeny týkajú kategórie filmu. V nej vyhlásili organizátori v spolupráci s Asociáciou horských sídiel Slovenska osobitnú súťaž pre študentov vysokých škôl študujúcich na filmových a televíznych fakultách alebo katedrách. Daná je aj téma „Pracovníci hôr“, teda ľudia, pre ktorých sú hory a činnosť v nich zamestnaním.

Vyhlásili ďalší ročník Horalfestu 03/02/09 14:00 nová téma

Extra HZS rozšírila územnú pôsobnosť Od 1. januára 2017 je v platnosti posledná časť novely zákona o HZS 544/2002 Z. z, ktorá rozširuje územnú pôsobnosť HZS o ďalšie horské oblasti, a to o Bukovské vrchy, Javorníky, Kremnické vrchy, Kysuckú vrchovinu, Kysucké Beskydy a Moravsko-sliezske Beskydy. 26/01/17 Soňa Mäkká Správy
Recenzia Čiapka a nákrčník Thermal Merino Buff Buffky rôznych dĺžok, hrúbok a farieb dopĺňajú moje oblečenie už mnohé roky, ale keď príde zima, s výnimkou polar buffky na krk idú bokom a na hlavu poriadna čiapka. Na druhej strane, hrubá čiapka pri pohybe nemusí byť vždy to pravé orechové. Preto ma celkom zaujala novinka od Buff, merino čiapka vo viacerých verziách. 20/01/17 Soňa Mäkká Oblečenie
Túra Na Pajštún a Dračí hrádok s deťmi Pekné stále počasie, ktoré udrelo koncom leta, si priam pýtalo byť vonku, navyše keď staršiemu synčekovi o chvíľku začne škôlka a nám všetkým režim. Keďže už sme boli po tatranskej dovolenke, museli sme sa uspokojiť s nižšími kopčekmi. Tie ale majú tiež svoje čaro, navyše aj komáre kamsi zmizli, takže na túlanie s deťmi budú ideálne. Keďže Kubko má rád k vandrovaniu ešte ďalší program, pridala som aj dve zrúcaniny. 05/12/16 Soňa Mäkká Malé Karpaty

Predstavenie Čelovka Fenix HP25R Minulý rok som recenzoval nabíjaciu čelovku HL60R s vysokým výkonom a akumulátorom typu 18650, ktorý bol umiestnený v tele samotného svietidla. Teraz vám predstavím výkonovo podobnú nabíjaciu čelovku, avšak s delenou konštrukciou – t.j. samostatné svietidlo vpredu a batterypack vzadu. Znamená to síce nárast hmotnosti, no tiež lepšie vyváženie na hlave. Okrem toho HP25R má väčší reflektor a jednu rozptýlenú LED diódu naviac. Čelovku som skúšal v zimných podmienkach pri skialpe. dnes Ľubomír Mäkký Čelovky a svietidlá
Túra sLOVEnia roadtrip A začali sa prázdniny. Bol mokrý letný deň, vzduch voňal ihličím a veľké dažďové kvapky v rytme klopkali na plechovú strechu senníka, do ktorého sme sa stihli na poslednú chvíľu schovať pred dažďom. No a čo môžu mladí ľudia v takom sene robiť... (áno, viem čo vám napadne ako prvé, ale na to teraz nemyslím). V sene sa dá parádne snívať. A tak to celé začalo. dnes Martin Antoni Svet
Bežky Tajomné Malé Karpaty na bežkách i peši Tohtoročná zima sa zatiaľ nemusí za seba hanbiť. Celkom slušnú snehovú nádielku uštedrila aj nižšie položeným končinám a vďaka inverznému počasiu, kedy pretrváva mrazivé počasie celý deň, sa sneh úspešne drží. Aj keď na druhej strane, pri slnečnom počasí by pobyt v zasneženej prírode bol ešte príjemnejší. včera Zdeno Vasilišin Malé Karpaty