Koliba pod Klinom

Jozef Jelenčiak 01.07.05 Koliba pod Klinom sa nachádza v hornej časti Račkovej doliny v Západných Tatrách priamo na žlto značkovanom chodníku na otvorenom priestranstve na pomedzí kosodreviny pod mohutným Klinom. Jej majiteľom je Spoločenstvo bývalých urbárnikov z Pribyliny a stará sa o ňu Turistický oddiel TJ Pribylina.

Príjemný výstup mierne stúpajúcou Račkovou dolinou Vás dovedie zhruba po 3 hodinách od ATC Račkova dolina k otvorenému priestranstvu, kde uvidíte budovu Koliby, údajne najvyššie položenej na Slovensku. Samotná koliba je malá a nie je v nej žiadne zariadenie okrem drevených konštrukcií na spanie. Všetko je čisté. WC som nevidel. Strecha asi zateká, igelity sú rozvešané na vnútornej strane strechy. Koliba môže slúžiť ako veľmi dobré miesto na nástup na Jakubinú alebo Bystrú. Odjakživa slúžila aj ako útočisko pri hrebeňovke, dnes má alternatívu v susednej Jamníckej doline v Kolibe pod Pustým. Z koliby na hrebeň je to cca 1:30 hodiny, v závislosti na tom, ktorú z ciest si zvolíte. Priamo nad kolibou sa spájajú značky žltá (pokračuje na Račkovo sedlo), zelená (pokračuje na Gáborovo sedlo) a zo zelenej odbočujúca modrá idúca na Bystré sedlo.

Podrobné informácie nájdete na mape VKÚ č.3 Západné Tatry Podbanské Zverovka mierka 1:25 000 alebo v turistickom sprievodcovi spoločnosti Dajama v edícii S batohom po Slovensku diel č. 1 Západné Tatry Chočské vrchy.

Zdieľaj:
Reakcie
Koliba pod Klinom 13/10/14 10:46 41 príspevkov

Svet Corno Grande a Corno Piccolo V srdci talianskych Apenín v Parco Nacionale Del Gran Sasso sa vypína najvyšší vrch celých Apenín: Corno Grande (Veľký roh). Okolo seba má rešpekt vzbudzujúcu suitu Corno Piccolo 2 655 m.n.m., Pizzo d Intermesoli 2635 m.n.m., Picco Cefalone 2 533 m.n.m. a množstvo ďaľších. Pohorie je doslova podkopané tunelom (10 km!), cez ktorý vedie kvalitná talianska autostráda A24 spájajúca Rím s pobrežím Jadranského mora (Ancona). 28/08/07 Jozef Jelenčiak Svet
Túra Žibrid a Babice V rámci predsavzatia vystúpiť na všetky vrcholy jednotlivých pohorí na Slovensku, podľa starej akcie KST, som si zaumienil tentoraz zdolať Žibrid. Vrch, vysoký 867 metrov, je druhým najvyšším bodom Súľovských vrchov, ktoré patria do CHKO Strážovské vrchy. V snahe nájsť pri ceste nazad skalný Budzogáň, som nechtiac objavil zaujímavé miesto plné zaujímavých skalných útvarov – Babice. 13/12/06 Jozef Jelenčiak Súľovské vrchy
Útulňa Koliba pod Pustým Koliba pod Pustým sa nachádza v hornej časti Jamníckej doliny v Západných Tatrách priamo na modro značenom chodníku na malej polianke v zajatí hustého smrekového lesa pod rázcochou Smreka zvanou Pusté. Jej majiteľom a vzorným hospodárom je miestny Urbariát Liptovskej Kokavy. Môže byť alternatívou k obľúbenej Kolibe pod Klinom, ktorá sa nachádza o dolinu východnejšie. 10/07/05 Jozef Jelenčiak Západné Tatry

MTB Okruh okolím Göncu Optimálne letné počasie láka na popracovné cyklovýjazdy v okolí mojej rodnej krajskej dediny. Maďarské pohraničie je blízko a sú tam aj kopce ukrývajúce mnoho neznámych, no zaujímavých miest. Ide sa objavovať, čo tu nablízku máme... dnes Palo "Axel" Gomboš Slanské vrchy, Maďarsko
Recenzia HRADY sprievodca po slovenských hradoch Ako nadpis uvádza, kniha sa venuje našim hradom. Ale čo sa skrýva v jej obsahu, akou formou nám približuje dávne stavby, okolo ktorých častokrát prechádzame alebo sú priamo cieľom vychádzky na nejaký kopec či skalné bralo, sa dozvieme z nasledujúcich riadkov. včera Roman "Bazin" Matkovčík Mapy a knihy
PR Festival Cestou necestou 2014 Čoraz známejší cestovateľský festival predstaví počas novembra viac ako 70 scestovaných dobrodruhov a dychberúcich prezentácií, z ktorých štyri si návštevníci vychutnajú so špeciálnymi okuliarmi v 3D. Štvrtá séria festivalu bude mať jeden z najsilnejších programov doteraz, okrem známych cestovateľov zo Slovenska, prídu aj českí, poľskí a maďarskí prezentujúci. 21/10/14 PR článok Správy

Koliba pod Klinom 13/10/14 10:46 41 príspevkov
    • Západné Tatry: Račkova dolina, pod Klinom
    • kapacita cca 6 lôžok – drevená vyvýšená konštrukcia
    • vzhľadom k zimnej uzávere chodníka odporúčam rešpektovať sezónu
    • dostatok z blízkeho potoka
    • TO TJ Pribylina
    • Liptovský Mikuláš (vlak, bus) – Pribylina, skanzen (zelená) – ATC Račkova (modrá) – Nižná lúka (žltá)