Prístrešok Horáreň pod Širokým

Malé Karpaty sú krásne pohorie, kde sa dá túlať bez zvláštnej výbavy celé dni. Väčšina z nás ich berie ako jednodňové pohorie a preto nijako zvlášť neštuduje možnosti nocľahu. Priznám sa, že aj ja tak po nich chodím už roky a až na našej prvojarnej túre som si uvedomil, že ak niekto príde z iných končín Slovenska, mohla by mu byť informácia o možnosti skloniť hlavu niekde v lese užitočná.

Malé Karpaty
Spojenie
po červenej z Pezinka
Dalšie info
oplotená, ale bráničky sú otvorené

Horáreň pod Širokým sa nachádza v Malých Karpatoch neďaleko vinárskych mestečiek Pezinok a Modra. Z Pezinku sa k nej dostanete po červenej značke cez Zumberg a Solcáre pohodlne za dve hodiny, po žltej a zelenej zase z Modry popod Srnčí vrch za niečo vyše hodiny. Horáreň je pekne upravená, oplotená, no bráničky boli otvorené a tak sa na lúčku okolo nej dalo dostať bez porušenia akýchkoľvek pravidiel. Nie je to aktívna horáreň, takže vás žiadne psy nebudú oštekávať. Ak si chcete len tak posedieť, je tam nepreberné množstvo lavíc. Tých, čo by chceli nájsť strechu nad hlavou na noc, zaujme altánok s pecou a kolkáreň.

Opis objektu a možnosť nocľahu

To, čo nás zaujíma, je pravdepodobne grilovací altánok na lúke za horárňou. Má pevnú strechu, siahajúcu skoro až k dvom laviciam, medzi ktorými je stôl. V prípade dažďa a vetra môže byť prístrešok problematický, no dve celty pripevnené o steny za lavicami by určite dosť pomohli. Keďže podlaha je vybetónovaná, dá sa spať aj na nej. Myslím si, že šesť ľudí sa tu pohodlne vyspí, nevraviac o možnosti zakúriť si v peci bez obáv z podpálenia lesa.

Ešte zaujímavejšiu možnosť nocľahu poskytuje krytá kolková dráha pri plote horárne. Dráha je celá zastrešená a podlaha je vybetónovaná. V prípade pekného počasia sa tu vyspí možno aj celý autobus. Keď však zaprší a zafúka vietor, ochranu poskytne krytý koniec dráhy pre asi len troch ľudí, lebo má aj aké-také bočné steny.

Vodu poskytuje potôčik, ktorý tečie asi 60 m pod horárňou. Dreva v okolitom lese je neúrekom, takže s ohňom by nemal byť problém.