Nepublikované

Zdieľaj:
Reakcie
Štyrmi ročnými obdobiami Oravou 10/06/09 21:57 13 príspevkov

Túra Hájska skala a Sklenianske lúky Nielen Fatrami a Tatrami je človek živý. Niekedy dokáže turistu potešiť aj menšia a nenápadná túra, tak ako sa to stalo nám pri výlete na Hájsku skalu. Výrazná skala nad Ráztočnom v pohorí Žiar je známa asi najmä lezcom, ktorých tu láka 20 m vysoký vápenec, avšak výlet k nej môže spestriť deň každému. Okrem skaly si prejdeme aj lúky ma pomedzí Turca a Hornej Nitry. 26/03/15 Andrea Morongová Žiar
Túra Gornergrat – Zermatt – Täsch Ocitnúť sa prvýkrát v Zermatte a nenavštíviť Gornergrat? To sa vari ani nedá. 3135 m vysoký vrch nad mestečkom, známy najmä železničkou, ktorá tam vedie, je výhľadovým bodom, ktorý nemôžeme obísť. V článku popíšem variant túry, počas ktorej si užijeme aj jazdu vláčikom hore, aj krásnu turistiku s výhľadmi na okolité štvortisícovky a ľadovce smerom dole. 10/02/15 Andrea Morongová Svet
Cyklotúra Na bicykli okolo Znojma Koncom apríla v roku 2012 sme strávili pekný predĺžený víkend v Znojme, ktorého okolie sa môže právom hrdiť ako jedna z top cyklistických lokalít Moravy a ČR. Kto rád spája poznanie s trochou histórie a peknú prírodu s troškou námahy, pre toho bude okolie Znojma to pravé. 02/10/14 Andrea Morongová Svet

Recenzia Július Satinský – Expedície Keď sa spomenie meno Julo Satinský, každému sa hneď vybaví v pamäti charizmatický a zábavný človek, ktorý vnášal dlhé roky do slovenských domácnosti zábavu. Bol to nielen výborný herec a zabávač, ale dokonca aj vášnivý turista, ktorý sa túlal horami aj týždne. A práve o jeho dobrodružstvách z hôr je jeho posmrtne vydaná kniha s príznačným názvom Expedície 1973 - 1982. dnes Stanislav Ďurica Mapy a knihy
Túra Výstup na Schneeberg cez Breite Ries Necelé dve hodiny jazdy autom sa kráľovsky vypína najvyššia hora Dolného Rakúska – Schneeberg. Schneeberg je horským masívom s najvyšším vrcholom Klosterwappen, ktorý je súčasne najvýchodnejšou aj najsevernejšou alpskou dvojtisícovkou a za dobrého počasia je ho možné vidieť ako prízrak na obzore aj z okolia Bratislavy. Práve tu sme začali náš sobotný výstup na vrchol samotného „Snežného kopca“. včera Katarína Ostřanská Svet
Túra Ľubietová – Vepor – Zákľuky – Vrchdobroč – Mýtna Ako býva každoročným zvykom a našou odvekou túžbou, aj minulú jeseň sme zatúžili vybrať sa do hôr. No iba oddychovo, načerpať nové sily na čas strávený v práci a vyčistiť si naše všednými starosťami zapratané makovice. Voľba padá na Slovenské rudohorie. Keď tak hútame nad trasou, zavše si začíname uvedomovať, že roky aj vrásky sú tu, a to na úkor fyzických síl. Preto navštevujeme čoraz nižšie a nižšie pohoria a skracujeme denné dávky kilometrov. A ešte je tu ďalší dôvod, nemáme radi ponáhľanie. Lepšie aj navečer pri ohníku posedieť, poklábosiť a čo to vypiť, čo v národných parkoch najvyšších pohorí ani nie je možné. 20/04/15 Pavel Filák Veporské vrchy, Poľana