Test

Progress Dynamic

10.06.09 Pred tohtoročnou letnou sezónou som svoj šatník obohatila o nový kúsok od Progressu. Ide o tričko z nového materiálu Dynamic, ktorý je asi najväčšou novinkou tejto sezóny. Tričko som používala počas siedmych týždňov pri rôznych aktivitách a o svoje dojmy sa s vami rada podelím na nasledujúcich riadkoch.

Dizajn a vyhotovenie

Konkrétne som testovala krátkorukávové tričko Dizzy, vyrábané v červenej a čiernej farbe. Ide o tričko vyrobené z 88% z polyesteru, 12% tvorí elastan. Jednotlivé diely trička sú zošité plochými švami, v opačnej farbe, ako je farba trička, teda na čiernom červené, na červenom čierne. Tričko sleduje súčasný trend, že aj funkčné prádlo môže byť jemný, ľahký a hladký kus odevu. Tričko je na pocit extrémne ľahké. Váži 50g. Na porovnanie, letné tričko z materiálu Dry Fast váži 90g.

Skúsenosti

Tričko som nosila počas siedmich týždňov na turistiku a bicyklovanie. Bola som zvedavá najmä na deklarovaný výborný odvod potu a tiež na to, ako rýchlo sa mi tričko, na pocit ako z pavučinky, niekde zatrhne. Na moje príjemné prekvapenie mu zatiaľ neublížili žiadne kríky, ani nosenie batohu. Jedine na chrbáte sa urobili drobučké žmolky, ktoré sú však nenápadné a neciteľné. Odvod potu bol výborný, s tým môže výrobca smelo operovať. Na vrchole kopca stačí na chvíľu vystaviť chrbát slnku a prezliekať sa vôbec nie je potrebné. Celkom rýchlo však tričko schne aj pod druhou vrstvou.

Tričko sa nikde nepára, švy sú vedené priamo, tričko je presne strihané aj ušité. Na pocit je tričko veľmi príjemné, jemné a pohodlné, nikde netlačí ani neodiera. Je veľmi elastické, takže aj ženy s dlhším trupom ako ja môžu mať veľkosť S, tričko sa natiahne. Len si ho treba zasunúť do nejakého oblečenia, lebo o chvíľu sa zase vytiahne. Väčšinu chrbta mám však zakrytú aj pri preklone a tak by som rovnako volila S, aj keby som si mala kupovať ďalšie.

Keďže tričko nie je z merina, ale zo syntetiky, treba rátať s jeho častejším praním kvôli zápachu. Prvýkrát putovalo do koša na prádlo už po dvoch túrach, po prvom vypraní sa to zlepšilo a vydržalo v použiteľnom stave dlhšie. Závisí to samozrejme aj od zloženia potu a potivosti, ktoré sú u každého individuálne.

Extra ľahký objem trička oceňujem pri každom balení, dá sa poskladať do absolútne minimalistického šúlka a zmestí sa všade, ešte aj do ľadvinky.

Starostlivosť

Tričko som viackrát prala v práčke na 30°C a malé otáčky, v špeciálnom prípravku na outdoroové materiály. Farbu nepustilo, ani sa nenatiahlo či neskrátilo.

Tričko po doterajšom nosení hodnotím ako ideálne na leto, je ľahučké a rýchloschnúce. Zároveň veľmi kvalitné, jedinou nevýhodou je potreba častejšieho prania, rovnako ako pri iných syntetických tričkách, ktoré nemajú žiadnu "protismradľavú" úpravu. Veľmi vhodné je aj na indoorové aktivity - bedminton, squash a pod.

Linky

stránka výrobcu

Z materiálu dynamic sú vyhotovené aj HIKING.SK termo tričká. Objednať si ich možno »tu.

Zdieľaj:
Reakcie
Progress Dynamic 22/09/09 20:09 16 príspevkov

Pozvánka 0. ročník Andrejcová Vertikal Horský beh naberá na popularite a najnovšie sa do organizácie podujatí zapojilo aj OZ Horské spoločenstvo, ktoré má v správe útulňu Andrejcová na hrebeni Nízkych Tatier. V sobotu 17. septembra 2016 sa uskutoční 0. ročník ich behu do vrchu Andrejcová Vertikal. včera Soňa Mäkká Správy
Reportáž Ako sme oslavovali 14. narodeniny na Vysokej Toto leto počasie sobotňajším akciám nepraje, viď zrušená Malofatranská stovka a Nízkotatranská stíhačka, a podobne to vyzeralo aj na oslavu narodenín nášho webu. Keďže však ide o organizačne jednoduchú akciu, len sme ju presunuli na nedeľu, a dobre sme urobili. Počasie a výhľady z 994 m vysokej Vysokej boli vynikajúce a opäť sme stretli známych aj neznámych ľudí s rovnakou krvnou skupinou. 08/08/16 Soňa Mäkká Hiking akcie
Reportáž 1. ročník pretekov Ultra Fatra naživo Dnes o 7:00 úspešne odštartoval nový ročník ultra-trailových pretekov Ultra Fatra. Trasa s parametrami 56 km/3860 m začína v Dolnom Harmanci, vedie cez Japeň, Staré hory, Ostredok, Chatu pod Borišovom, Rakytov, Smrekovicu a Sidorovo do Ružomberka. Na štart sa v peknom počasí postavilo 95 pretekárov. 30/07/16 Soňa Mäkká Reportáže

Recenzia Topánky Hanwag Bergler – po prvých kilometroch Patrím ku generácii, ktorá do lesa chodila v klasických plátenných teniskách, botaskách, pionierkach a celokožených vibramkách za cca 350 Kčs. Tie posledné som vlastnil a nosil možno aj dvadsať rokov. Natieral som ich rybím tukom, doneseným z dvojročnej základnej prezenčnej vojenskej služby, aby boli do istého stavu mokroty nepremokavé a nepopraskali. Mal som ich vychodené ako papučky. Niekedy po roku 1996 sa im rozpadlo vnútro a na rozdiel od výmeny podrážky, toto už obuvník nevedel dať do používateľného stavu. Preto som sa potešil, keď mi redakcia ponúkla možnosť vyskúšať celokožené vibramky Hanwag Bergler, tak veľmi podobné tým mojim z mladosti. dnes Miroslav Svítek Obutie
Túra Piliš – rozhľadňa a roklina Vasas szakadék Z túr v Piliši, resp. Vyšehradských vrchoch som zopár článkov napísal, ale ešte chýba niečo z túry na samotný vrch Piliš (Pilis tetö). Zaujímavosťou vrchu je bývalá raketová základňa (podobne ako na Devínskej Kobyle), skalné okná Vaskapu (v preklade Kamenná brána) a nová rozhľadňa. Ďalej by som chcel priblížiť jednu menej známu zaujímavosť v okolí – Vasas szakadék. včera Vladimír Prutkay Maďarsko
Túra Podhorie Slanských vrchov 11 Je máj, lásky čas a tak treba lásku k prírode nejakým spôsobom prejaviť. Počasie je priam ideálne, aby sme mohli pokračovať ďalej po západnej strane podhoria Slanských vrchov. K južnej hranici to už nie je ďaleko, ale na jedenkrát to asi nedáme, a tak budeme musieť ešte raz prísť. V poslednej časti sme skončili v dedine Ruskov, tak tam dnes opäť zavítame, aby sme si prešli zaujímavostí z jej histórie, ale aj zo súčasnosti, spoznali jej okolie, niečo sa dozvedeli a potom pokračovali v putovaní. Je to vcelku pútavé prechádzanie a hľadanie niečoho, čo môže turistov potešiť pri túlaniach sa prírodou. 29/08/16 Marián Jaššo Slanské vrchy

Progress Dynamic 22/09/09 20:09 16 príspevkov
    • 50 g
  • Farebné kombinácie
    • červeno/čierna, čierno/červená
    • ľahké, príjemné na pocit, rýchly odvod potu