Horalfest 2009

26.08.09 Horský internetový klub v spolupráci s mestom Vysoké Tatry a Štátnymi lesmi Tatranského národného parku vyhlásili už 5. ročník festivalu amatérskej tvorby o horách HORALFEST 2009. Tento rok privíta návštevníkov 20. - 21. novembra.

Záujemci, ktorí by radi prihlásili svoje diela do súťaže, si môžu vybrať jednu zo štyroch kategórií: Fotografia, Film a video, Literárna tvorba (próza a poézia) a Blog. Každá práca musí zobrazovať prírodu vysokohorského prostredia, krásu hôr, človeka a jeho aktivity v horách.

Základné témy sú:
1. Príroda a krajina hôr.
2. Človek a hory - športové a rekreačné vyžitie.
3. Práca človeka v horách.
Osobitná téma - Skialpinista a kamzík, svišť.

Podrobnejšie informácie a špecifikácie sa nachádzajú v propozíciách. Podmienkou pre udelenie ceny po priznaní odbornou porotou je osobná účasť autora - autorky na hodnotiacom odbornom seminári a záverečnom akte vyhodnotenia. Dátum uzávierky je 5. október 2009.

Pripravené sú aj viaceré sprievodné akcie - výstava fotografií, literárne nokturno, večer filmovej tvorby atď. Organizátori usporiadajú aj divácku anketu s osobitnou prémiou pre divácky najlepší film. Festival sa bude konať v Tatranskej Lomnici, v priestoroch Informačného centra a Múzea TANAP-u.

Linky

Horalfest
Propozície

Zdieľaj:
Reakcie
Horalfest 2009 26/08/09 14:51 2 príspevky

Recenzia Spod krošne veselo i vážne Minulý rok som počas státia v rade pred okienkom na Chate pod Rysmi zbadala knihu, ktorá mi pripomínala vtipné dielo od Ivana Baja, známe asi každému horalovi - Smiech na lane. Táto s názvom Spod krošne veselo i vážne alebo Príhody tatranských nosičov vyzerala tiež veľmi zaujímavo. Dlho som neváhala a prihodila som ju k svojmu nákupu. 18/02/15 Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Sedlo Prielom a Východná Vysoká Tatranská klasika, ktorú tvorí pestrá mozaika skál, kosodreviny, potokov, vodopádov, plies a vysokohorských výhľadov. Výlet som mala obohatený o noc na horskej chate a pozorovanie kamzíkov a svišťov z neveľkej vzdialenosti. Celý okruh sa dá, samozrejme, urobiť aj za jeden deň. Spať na chate a vyrážať ráno do najvyšších častí túry má však svoje čaro. 04/02/15 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Správa Polom v okolí Pezinskej Baby a V. Homole Prednedávnom sme vás informovali o popadaných stromoch nad Čertovým žľabom smerom na Záruby, najvyšší vrch Malých Karpát. Aktuálne je však nepriechodných alebo ťažko priechodných úsekov v pohorí viac. Mimo prevádzky je tiež rozhľadňa na Veľkej homoli. 04/01/15 Soňa Mäkká Správy

Túra Markušovský skalný hríb, Šiklavá skala a Miloj Markušovský skalný hríb a Šiklavá skala nie sú veľmi známe širokej turistickej verejnosti. Preto aj mne dlhodobo unikali tieto skvosty, a aj keď som o nich párkrát počul, rýchlo som na ne zabudol. Vďaka článku na Hikingu, som na ne opäť naďabil a keďže zhodou náhod bola ešte zima a mrzlo, bolo rozhodnuté, čo ešte počas zimy navštívim. dnes Henrich Tomáš Volovské vrchy
Prístrešok Poľovnícka chata Široká Pri študovaní mapy v okolí Brezovej pod Bradlom som si všimol na lúke neďaleko červenej značky vyznačenú budovu. Tušil som, že by to mohla byť nejaká chata a chcel som sa pozrieť, či by tam nebola možnosť prespať v prípade nutnosti. Je to síce neďaleko civilizácie, ale jeden nikdy nevie. Pútnika môže chytiť lejak alebo chce na druhý deň pokračovať v túre. včera Miroslav Svítek Malé Karpaty
Príbeh Noc pod maringotkou Môj kamarát Sigi je obchodný zástupca firmy s farbami, a tak často cestuje po Slovensku. No a niekedy sa stane, že sa s ním dohovorím a ideme na cesty spolu. On ma obvykle niekde vysadí, ja si urobím túru a na druhý deň ma vyzdvihne a ideme domov. Je to sranda, že keď spolu cestujeme, tak z auta pozeráme po okolí a spomíname na naše vandre. Hovoríme: Tu sme boli spolu, tam som bol s inou bandou, toto sme robili na jeseň, no a tak kecáme a kecáme a cesta nám pekne ubieha. 27/03/15 Boro Tomis Príbehy