Horalfest 2009

26.08.09 Horský internetový klub v spolupráci s mestom Vysoké Tatry a Štátnymi lesmi Tatranského národného parku vyhlásili už 5. ročník festivalu amatérskej tvorby o horách HORALFEST 2009. Tento rok privíta návštevníkov 20. - 21. novembra.

Záujemci, ktorí by radi prihlásili svoje diela do súťaže, si môžu vybrať jednu zo štyroch kategórií: Fotografia, Film a video, Literárna tvorba (próza a poézia) a Blog. Každá práca musí zobrazovať prírodu vysokohorského prostredia, krásu hôr, človeka a jeho aktivity v horách.

Základné témy sú:
1. Príroda a krajina hôr.
2. Človek a hory - športové a rekreačné vyžitie.
3. Práca človeka v horách.
Osobitná téma - Skialpinista a kamzík, svišť.

Podrobnejšie informácie a špecifikácie sa nachádzajú v propozíciách. Podmienkou pre udelenie ceny po priznaní odbornou porotou je osobná účasť autora - autorky na hodnotiacom odbornom seminári a záverečnom akte vyhodnotenia. Dátum uzávierky je 5. október 2009.

Pripravené sú aj viaceré sprievodné akcie - výstava fotografií, literárne nokturno, večer filmovej tvorby atď. Organizátori usporiadajú aj divácku anketu s osobitnou prémiou pre divácky najlepší film. Festival sa bude konať v Tatranskej Lomnici, v priestoroch Informačného centra a Múzea TANAP-u.

Linky

Horalfest
Propozície

Zdieľaj:
Reakcie
Horalfest 2009 26/08/09 14:51 2 príspevky

Správa Podľa HZS je sezóna zatiaľ hektická Takmer polovica letnej sezóny na horách je za nami. Rozprávali sme sa preto s riaditeľom Horskej záchrannej služby Jozefom Janigom, ako hodnotí doterajší priebeh sezóny. Tiež nás zaujímalo, aké sú skúsenosti s novou mobilnou aplikáciou s GPS lokalizáciou a či už prebehla reálna záchranná akcia na základe jej použitia. dnes Soňa Mäkká Správy
Túra Okruh na Röthelstein Pred nami je voľný víkendový deň a dohodnutý výletík v širšej rodinnej zostave. V aktuálnom období s malým bábätkom opäť raz študujem mapu, čo by bolo zaujímavé pre staršieho drobca a zároveň sme sa tam dostali s kočíkom. Zrak mi padne na neďaleký Hainburg a zrúcaniny hradu Röthelstein. Tam sme predsa už raz boli, práve s kočíkom! Tak budeme mať po štyroch rokoch reprízu. 21/07/15 Soňa Mäkká Malé Karpaty, Rakúsko
Správa Nová appka pre mobily od HZS s GPS lokalizáciou Horská záchranná služba (HZS) dnes v Hornom Smokovci predstavila novinku pre tohtoročnú letnú sezónu. Je ňou aplikácia HZS, ktorá umožňuje odosielanie tiesňových SMS správ a volania na tiesňovú linku HZS 18 300 s odoslaním aktuálnej GPS pozície pre rýchlu lokalizáciu volajúceho v horskom prostredí. 17/06/15 Soňa Mäkká Správy

Túra Poľský „triplet“ za 3 dni Slovenské Tatry majú s poľskými Tatrami veľa spoločného. Majú národný vrch ako my (Giewont versus Kriváň). Spoločne na hranici sa vypínajú Červené vrchy, ktorých vrcholy sa striedavo dotýkajú jednej či druhej krajiny. Jedno ale majú naši severní susedia navyše, majú Orlu Perć (Orlia prť). Slovenské Tatry, najmä Západné a Roháče sú moje najobľúbenejšie a práve Roháče sú jeho hrebeňom čiastočným hybridom slovenskej Orlej prte a hrebeňa Červených vrchov. Samozrejme, že akékoľvek porovnanie Ostrého Roháča, Troch kôp s Orlou prťou nie je na mieste vzhľadom na obtiažnosť a nárok na kondíciu, či silovú výdrž. včera Martin Takáč Vysoké a Belianske Tatry, Západné Tatry
Túra Gemerský Jablonec – Fenek – Biríň – Šimonovce Cerová vrchovina sa v posledných rokoch stala mojou obľúbenou destináciou na jarnú turistiku v čase, keď u mňa doma v okolí Banskej Bystrice chodievam ešte bežkovať. Po navštívení známejších lokalít v pohorí, ako sú napr. Šomoška, Karanč, Pohanský hrad, Ragáč a iné, som si urobil predbežný plán na ďalšie výlety do Cerovej vrchoviny. Rozhodnutie, vo veľkej miere motivované novou žltou značkou z Petroviec, padlo na časť pohraničnej hrebeňovky. Nakoľko sa plánovanie túry mierne oneskorilo, termín uskutočnenia túry sa tentokrát posunul na letné mesiace. 27/07/15 Vladimír Kobza Cerová vrchovina, Juhoslovenská kotlina