Horalfest 2009

26.08.09
Horský internetový klub v spolupráci s mestom Vysoké Tatry a Štátnymi lesmi Tatranského národného parku vyhlásili už 5. ročník festivalu amatérskej tvorby o horách HORALFEST 2009. Tento rok privíta návštevníkov 20. - 21. novembra.

Záujemci, ktorí by radi prihlásili svoje diela do súťaže, si môžu vybrať jednu zo štyroch kategórií: Fotografia, Film a video, Literárna tvorba (próza a poézia) a Blog. Každá práca musí zobrazovať prírodu vysokohorského prostredia, krásu hôr, človeka a jeho aktivity v horách.

Základné témy sú:
1. Príroda a krajina hôr.
2. Človek a hory - športové a rekreačné vyžitie.
3. Práca človeka v horách.
Osobitná téma - Skialpinista a kamzík, svišť.

Podrobnejšie informácie a špecifikácie sa nachádzajú v propozíciách. Podmienkou pre udelenie ceny po priznaní odbornou porotou je osobná účasť autora - autorky na hodnotiacom odbornom seminári a záverečnom akte vyhodnotenia. Dátum uzávierky je 5. október 2009.

Pripravené sú aj viaceré sprievodné akcie - výstava fotografií, literárne nokturno, večer filmovej tvorby atď. Organizátori usporiadajú aj divácku anketu s osobitnou prémiou pre divácky najlepší film. Festival sa bude konať v Tatranskej Lomnici, v priestoroch Informačného centra a Múzea TANAP-u.

Linky

Horalfest
Propozície

Horalfest 2009 26/08/09 14:51 2 príspevky

Extra HZS rozšírila územnú pôsobnosť Od 1. januára 2017 je v platnosti posledná časť novely zákona o HZS 544/2002 Z. z, ktorá rozširuje územnú pôsobnosť HZS o ďalšie horské oblasti, a to o Bukovské vrchy, Javorníky, Kremnické vrchy, Kysuckú vrchovinu, Kysucké Beskydy a Moravsko-sliezske Beskydy. 26/01/17 Soňa Mäkká Správy
Recenzia Čiapka a nákrčník Thermal Merino Buff Buffky rôznych dĺžok, hrúbok a farieb dopĺňajú moje oblečenie už mnohé roky, ale keď príde zima, s výnimkou polar buffky na krk idú bokom a na hlavu poriadna čiapka. Na druhej strane, hrubá čiapka pri pohybe nemusí byť vždy to pravé orechové. Preto ma celkom zaujala novinka od Buff, merino čiapka vo viacerých verziách. 20/01/17 Soňa Mäkká Oblečenie
Túra Na Pajštún a Dračí hrádok s deťmi Pekné stále počasie, ktoré udrelo koncom leta, si priam pýtalo byť vonku, navyše keď staršiemu synčekovi o chvíľku začne škôlka a nám všetkým režim. Keďže už sme boli po tatranskej dovolenke, museli sme sa uspokojiť s nižšími kopčekmi. Tie ale majú tiež svoje čaro, navyše aj komáre kamsi zmizli, takže na túlanie s deťmi budú ideálne. Keďže Kubko má rád k vandrovaniu ešte ďalší program, pridala som aj dve zrúcaniny. 05/12/16 Soňa Mäkká Malé Karpaty

Túra Viniansky hrad, Chlm, Krivoštianka a hrad Brekov Za roky chodenia po horách som vo viacerých pohoriach prešiel všetkými vyznačenými trasami. Vo Vihorlatských vrchoch mi k tomuto stavu chýbal len prechod z Hôrky do Jasenova a značky v oblasti Krioštianky. A práve po mojej poslednej túre v pohorí som Virorlatské vrchy zaradil do zoznamu kompletne prejdených horstiev. Preto som sa rozhodol, že túru priblížim čitateľom Hikingu. dnes Anton Zahradník Vihorlatské vrchy
Extra Jarovská bažantnica v zime Bicyklom prechádzam chodníkom plným bahna. Na striedačku sa veziem a idem pešo. Z blata do kaluže. Doslovne. Kolesá bicykla sú obalené mazľavou hmotou, bicykel je celý zafŕkaný. Prichádzajúc k pravdepodobnej odbočke, na vstupe do bažantnice zastanem. No pohľad na prerastenú vegetáciu, chodník vstupujúci akoby do džungle ma odrádza od úmyslu. Tak tadiaľto k mostu nepôjdem. Tu sa nedá ísť v lete. včera Andrea Grunská Zaujímavosti
Túra Náučný chodník Zbojnícke studničky v Novej Bani V okolí Novej Bane pribudlo v posledných rokoch viacero noviniek pre turistov. V roku 2014 vznikol náučný chodník Zvonička, značený žltou pásovou značkou KST a najnovšie aj tvarovými zelenými značkami náučného chodníka (NCH). V roku 2016 značkári KST vyznačkovali novú modrú TZT, spájajúcu mestá Nová Baňa a Žarnovica. Napokon, v novembri 2016 pribudol aj druhý náučný chodník - Zbojnícke studničky, ktorý spája oblasť Kohútova s Tajchom a dopĺňa tak novovzniknutú sieť značených chodníkov. Zdá sa však, že to ešte nie je všetko. V budúcnosti sa počíta so sprístupnením chodníka k najmladšej sopke na Slovensku – Putikovmu vŕšku pri Tekovskej Breznici. 24/02/17 Vladimír Kobza Pohronský Inovec