Horalfest 2009

Soňa Mäkká 26.08.09 Horský internetový klub v spolupráci s mestom Vysoké Tatry a Štátnymi lesmi Tatranského národného parku vyhlásili už 5. ročník festivalu amatérskej tvorby o horách HORALFEST 2009. Tento rok privíta návštevníkov 20. - 21. novembra.

Záujemci, ktorí by radi prihlásili svoje diela do súťaže, si môžu vybrať jednu zo štyroch kategórií: Fotografia, Film a video, Literárna tvorba (próza a poézia) a Blog. Každá práca musí zobrazovať prírodu vysokohorského prostredia, krásu hôr, človeka a jeho aktivity v horách.

Základné témy sú:
1. Príroda a krajina hôr.
2. Človek a hory - športové a rekreačné vyžitie.
3. Práca človeka v horách.
Osobitná téma - Skialpinista a kamzík, svišť.

Podrobnejšie informácie a špecifikácie sa nachádzajú v propozíciách. Podmienkou pre udelenie ceny po priznaní odbornou porotou je osobná účasť autora - autorky na hodnotiacom odbornom seminári a záverečnom akte vyhodnotenia. Dátum uzávierky je 5. október 2009.

Pripravené sú aj viaceré sprievodné akcie - výstava fotografií, literárne nokturno, večer filmovej tvorby atď. Organizátori usporiadajú aj divácku anketu s osobitnou prémiou pre divácky najlepší film. Festival sa bude konať v Tatranskej Lomnici, v priestoroch Informačného centra a Múzea TANAP-u.

Linky

Horalfest
Propozície

Zdieľaj:
Reakcie
Horalfest 2009 26/08/09 14:51 2 príspevky

Túra Popod Belianske Tatry Belianske Tatry sú moja obľúbená lokalita, a preto som dlho neváhala, kam vytiahnuť mamu a sestry na párdňovej dovolenke v tatranskej oblasti. Keďže hrebeňom sa, žiaľ, ísť nedá, prešli sme si popod celé pohorie aspoň po vrstevnici, z Tatranskej Javoriny do Tatranskej Kotliny. 19/11/14 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Rozhovor Každý v horách by chcel viesť chatu O tri dni, v prvý novembrový víkend sa na Téryho chate po dvadsiatich rokoch uskutoční výmena chatárov. Doterajší nájomca Miroslav Jílek odchádza z osobných dôvodov a odovzdá spravovanie chaty nosičovi Petrovi Michalkovi, ktorý vzišiel z výberového konania a o chatu sa bude starať najbližších 6 rokov. Aké sú jeho pocity a čo plánuje na chate zmeniť, sa dočítate v nasledujúcom rozhovore. 29/10/14 Soňa Mäkká Rozhovory
Test Nohavice Fjällräven Barents Pro Tohtoročný augustový trek v severnom Švédsku, o ktorom som písala v predošlých dvoch článkoch, som prešla takmer celý v nohaviciach Fjällräven Barents Pro. Na klímu letného Laponska sa hodili výborne, iba keď bolo najteplejšie, som ich vymieňala za tenké trojštvrťové. Keďže na treku vôbec nepršalo (s drobnou výnimkou v poslednú noc) správanie sa v daždi som neotestovala. Vo zvyšných podmienkach sa osvedčili ako univerzálne turistické nohavice. 15/10/14 Soňa Mäkká Oblečenie

Ferrata Z Vordere Gosausee do centra Dachsteinu V polovici júna 2014 som v Dachsteine absolvoval nádhernú štvordňovú prechádzku, počas ktorej som prešiel viacero zaistených ciest. Prvé 2 dni som išiel od Vordere Gosausee na Simonyhutte, ďalšie 2 dni som sa vracal späť. Dnes opíšem prvé 2 dni trasy a spomeniem Laser Alpin Klettersteig, cestu cez vrchol Dachsteinu, Gjaidstein a ferraty na kopec Schober pri Simonyhutte. dnes Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Prístrešok Maringotka v sedle Profant Horský hrebeň Slovenského rudohoria, ktorý úzkym chrbátom spája podcelky Spišsko-gemerského krasu, a to Muránsku planinu so Slovenským rajom, patrí k neznámym hrebeňovkám, aj keď ním prechádza modrá značka zo Stolice na Čuntavu. V prípade nepriaznivého počasia určite poteší možnosť uchýlenia sa v podstreší súkromnej chatky v sedle Profant na zelenej okružnej cyklotrase pod spomínaným hrebeňom. včera Tomáš Trstenský Muránska planina, Slovenský raj, +
Túra Ražne, čerti a bačkory K edícii “Skryté poklady Malých Karpát” treba pridať miesto, ktoré považujem za duchovné centrum celého pohoria. Je to okolie Čertovho kopca. Neviem to nijako racionálne zdôvodniť, jednoducho ma táto časť horstva odjakživa napĺňala posvätnou úctou a silným citom. Keď som niekedy v roku 1981 prvýkrát stúpal z Pezinskej Baby na hrebeň, bolo to presne toto miesto, kde vzniklo moje nezmazateľné puto s horami. Po vyše 30-tich rokoch sa dnes dostávam opäť do týchto miest, tentokrát od priehrady v Kuchyni. 19/12/14 Pavol Timko Malé Karpaty