Horalfest 2009

26.08.09 Horský internetový klub v spolupráci s mestom Vysoké Tatry a Štátnymi lesmi Tatranského národného parku vyhlásili už 5. ročník festivalu amatérskej tvorby o horách HORALFEST 2009. Tento rok privíta návštevníkov 20. - 21. novembra.

Záujemci, ktorí by radi prihlásili svoje diela do súťaže, si môžu vybrať jednu zo štyroch kategórií: Fotografia, Film a video, Literárna tvorba (próza a poézia) a Blog. Každá práca musí zobrazovať prírodu vysokohorského prostredia, krásu hôr, človeka a jeho aktivity v horách.

Základné témy sú:
1. Príroda a krajina hôr.
2. Človek a hory - športové a rekreačné vyžitie.
3. Práca človeka v horách.
Osobitná téma - Skialpinista a kamzík, svišť.

Podrobnejšie informácie a špecifikácie sa nachádzajú v propozíciách. Podmienkou pre udelenie ceny po priznaní odbornou porotou je osobná účasť autora - autorky na hodnotiacom odbornom seminári a záverečnom akte vyhodnotenia. Dátum uzávierky je 5. október 2009.

Pripravené sú aj viaceré sprievodné akcie - výstava fotografií, literárne nokturno, večer filmovej tvorby atď. Organizátori usporiadajú aj divácku anketu s osobitnou prémiou pre divácky najlepší film. Festival sa bude konať v Tatranskej Lomnici, v priestoroch Informačného centra a Múzea TANAP-u.

Linky

Horalfest
Propozície

Zdieľaj:
Reakcie
Horalfest 2009 26/08/09 14:51 2 príspevky

Recenzia Prírodné Krásy Slovenska – Plesá V našej knižnici sa nachádzajú už dve publikácie týkajúce sa tatranských plies. Čiernobiela Tatranské plesá od Ľuboša Brchela z roku 1961 a Chodníky k plesám od Milana Lackoviča z roku 2011. Do tretice k nim pribudla v minulom roku vydaná publikácia Plesá z vydavateľstva Dajama, taktiež od Milana Lackoviča. Bola som zvedavá, ako autor poňal dve knihy s totožnou tematikou a tiež na nejaké nové informácie. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Náučno-rozprávkový chodník Bobria hrádza Počas tohtoročnej záhoráckej dovolenky som si spomenula, že som pred nejakým časom čítala o novom náučnom chodníku v Kuchyni, ktorý vedie sčasti po jazere. Síce som sa trochu obávala, či to bude bezpečné pre naše štvorročné chlapča, keďže na fotkách bol chodník bez zábradlia, ale napokon sme sa naň vypravili, že najlepšie bude zhodnotiť to na mieste. Svoje zohralo aj to, že to vyzeralo vhodné na kočík, čo je jeden z našich súčasných parametrov túry. 20/11/15 Soňa Mäkká Malé Karpaty, Záhorie
Reportáž Ako sa cvičia lavínové psy HZS Vonku je upršaný, hmlistý deň. Vystupujeme pred hotelom Akademik v Račkovej doline. Vidím, že sme tu správne, lebo parkovisko je plné červených terénnych áut, dokonca tu parkuje aj jedno policajné. Neskôr sa dozviem, že policajní a horskí kynológovia si navzájom čiastočne navštevujú kurzy, aj keď spôsob výchovy psov je trochu odlišný. O tom bude reč neskôr. Z každej strany havká vlčiak, jeden patrí aj hlavnému kynológovi HZS Jánovi Žiškovi, ktorý sa nám dnes bude venovať. Naša prvá otázka okamžite smeruje k psom ako takým. 25/10/15 Soňa Mäkká Reportáže

Cyklotúra Spiš a Gemer cestami všetkých tried – I. časť Lásky čas roku 2015 a druhý predĺžený víkend. Ľúbime dve kolesá a východ. Historicko-politicky ide o Šariš, Spiš a Gemer. Geomorfologicky o Slovenské rudohorie vrátane Slovenského krasu. A ľudsky o človečinu a krásu. Trojdňová cyklopúť v trojici po čiarach ciest a trošku aj po dejepisno-zemepisných vrstevniciach na mape našej krajinky. Od Prešova, cez Hnileckú a Smolnícku dolinu, Zádielsku tiesňavu a Silickú planinu. dnes Ivan Štancel Slovenský kras, Volovské vrchy
PR Miznúce národy, divoká príroda aj extrémne výkony Festival najúspešnejších cestovateľských a outdoorových filmov uplynulej sezóny, Expedičná kamera, opäť mieri do kín. 7. ročník bude prebiehať v termíne od 18. februára až do 5. apríla vo viac ako 200 českých a slovenských mestách. Na divákov opäť čaká poriadna dávka cestovateľských zážitkov, divokej prírody i napätie. Slávnostná premiéra sa uskutoční v pražskom kine AERO vo štvrtok 18. februára od 17. hodiny. včera PR článok Správy