Horalfest 2009

26.08.09 Horský internetový klub v spolupráci s mestom Vysoké Tatry a Štátnymi lesmi Tatranského národného parku vyhlásili už 5. ročník festivalu amatérskej tvorby o horách HORALFEST 2009. Tento rok privíta návštevníkov 20. - 21. novembra.

Záujemci, ktorí by radi prihlásili svoje diela do súťaže, si môžu vybrať jednu zo štyroch kategórií: Fotografia, Film a video, Literárna tvorba (próza a poézia) a Blog. Každá práca musí zobrazovať prírodu vysokohorského prostredia, krásu hôr, človeka a jeho aktivity v horách.

Základné témy sú:
1. Príroda a krajina hôr.
2. Človek a hory - športové a rekreačné vyžitie.
3. Práca človeka v horách.
Osobitná téma - Skialpinista a kamzík, svišť.

Podrobnejšie informácie a špecifikácie sa nachádzajú v propozíciách. Podmienkou pre udelenie ceny po priznaní odbornou porotou je osobná účasť autora - autorky na hodnotiacom odbornom seminári a záverečnom akte vyhodnotenia. Dátum uzávierky je 5. október 2009.

Pripravené sú aj viaceré sprievodné akcie - výstava fotografií, literárne nokturno, večer filmovej tvorby atď. Organizátori usporiadajú aj divácku anketu s osobitnou prémiou pre divácky najlepší film. Festival sa bude konať v Tatranskej Lomnici, v priestoroch Informačného centra a Múzea TANAP-u.

Linky

Horalfest
Propozície

Zdieľaj:
Reakcie
Horalfest 2009 26/08/09 14:51 2 príspevky

Recenzia Náučné chodníky juhozápad a severozápad Do edície Po Slovensku od vydavateľstva Dajama pribudli ďalšie dve publikácie zamerané na pešiu turistiku. Tento raz ide o tipy na výlety náučnými chodníkmi, a to z oblastí juhozápad a severozápad. Keďže náučné chodníky u nás neustále vznikajú a žiaľ aj chátrajú, bola som zvedavá, čo autori vybrali a ako si poradili s tým, že mnohé náučné chodníky na Slovensku sú neudržiavané. 12/08/15 Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Pribylina - Úzka dolina s deťmi Je začiatok leta v Tatrách a rozmýšľame, kam sa vybrať so štvorročným a trojmesačným dieťaťm, aby malo to staršie zaujímavý zážitok a zároveň aby sme sa s ťažkým terénnym kočíkom neuštvali v kopcoch. Kondičku naberám len pomaly. Po preštudovaní mapy a všetkých dolín v okolí padla voľba na Pribylinu. Prejdeme sa po zelenej značke k rázcestiu Jamníckej a Račkovej doliny, prípadne ešte kúsok do Jamníckej a pridáme aj skanzen s expozíciou Považskej lesnej železničky ako dezert. 30/07/15 Soňa Mäkká Západné Tatry
Správa Podľa HZS je sezóna zatiaľ hektická Takmer polovica letnej sezóny na horách je za nami. Rozprávali sme sa preto s riaditeľom Horskej záchrannej služby Jozefom Janigom, ako hodnotí doterajší priebeh sezóny. Tiež nás zaujímalo, aké sú skúsenosti s novou mobilnou aplikáciou s GPS lokalizáciou a či už prebehla reálna záchranná akcia na základe jej použitia. 29/07/15 Soňa Mäkká Správy

Cyklotúra Vilnius - metropolou Litvy na bicykli Vilnius je hlavné mesto pobaltského štátu, ležiaceho na pobreží Baltského mora, na hranici s Poľskom, Lotyšskom, Bieloruskom a Kaliningradskou oblasťou Ruska. Jeho historické centrum sa označuje za jedno z najkrajších v Európe. Nie sú tam žiadne kopce, ale zato veľa zelene. Platí striktný zákaz pitia alkoholu na verejnosti a skoro stále je tu zima. Ľudia sú tu milí a priateľskí. Vo Vilniuse som na polročnom Erazme pobyte a chcem mesto spoznať čo najlepšie. dnes Danka Laciková Svet
Extra Turistické značenie – Slovensko Turistické značkované trasy (TZT) sú významným prvkom turistickej infraštruktúry. V teréne sa s nimi stretol isto každý turista. V územiach s vyšším stupňom ochrany TZT vymedzujú presný rámec pohybu v horách, v ostatných lokalitách ostáva primárnym cieľom sprístupnenie zaujímavých miest a uľahčenie orientácie v teréne. Každý z nás má so sieťou TZT vlastné skúsenosti, o ktorých by mohol písať. Našim cieľom bude podať niekoľko zaujímavých informácií o sieti TZT na Slovensku, ktoré si bežný turista ani nepovšimne. včera Vladimír Kobza Zaujímavosti
Túra Cez Veľký Zlý kameň (Großer Bösenstein) Nízke Taury mi pripomínajú Tatry. Nižšie hrebene sa podobajú na hrebene Západných Tatier, vyššie v okolí Schladmingu mi pripomínajú Vysoké Tatry. Podobne ako v Tatrách, nájdete tu dlhočizné doliny a množstvo plies. Rozdiel je iba v rozlohe. Niedere Tauern sú oveľa väčšie ako naše Tatry. Uprostred júna som prešiel hrebeň Rotenmannerských Taurov (Rottenmanner Tauern) z dediny Rottenmann na Großer Bösenstein, najvyšší kopec oblasti, a trochu inou trasou som sa vrátil späť. 01/09/15 Martin Knor Svet