Salaš pod Borišovom

15.01.10 Ďalšia z kolíb v srdci Veľkej Fatry priamo pod vrcholom Borišova, ktorá sa dá využiť na nocľah či len ako úkryt pred zlým počasím. Je jednou z alternatív, ak je Chata pod Borišovom plne obsadená. Hoci v sezóne salaš za poplatok prenajíma akýsi chlapík, v ostatných mesiacoch je voľne prístupné podkrovie.

Nachádza sa na južnom úbočí Borišova v závere Hornoborišovskej doliny na dohľad od modro značeného turistického chodníka vedúceho od rázcestia Balcierovo v Necpalskej doline k Chate pod Borišovom. Po výstupe lesom (chodník na mnohých úsekoch upravený drevenými schodíkmi) značka vedie po bočnom hrebienku akýmsi prírodným priesekom. Po vyústení na voľné priestranstvo vidno vľavo od chodníka vo vzdialenosti necelých 100 m objekt salaša. Pri zostupe od chaty je kolibu vidno až v poslednej chvíli po vyjdení spoza terénnej vlny. Od turistickej značky k nej vedie výrazný chodník.

- modrá z Balcierova, 1.15 h (z Necpál 4.00 h)
- modrá od Chaty pod Borišovom, 0.05 h

Zrub s pôdorysom asi 3 x 4 m je postavený na nízkych betónových stĺpikoch, a teda odizolovaný od zeme. Sedlová strecha je pokrytá pomerne zachovalou lepenkou uchytenou zvislými latkami, štíty sú obité zvislými doskami. Vchod je v severnej čelnej stene vsunutej pod vyčnievajúcu časť povaly, dvere sú uzavreté zámkou. Na bočných stenách sú zamrežované okná. Vnútorná časť je neprístupná (hoci podľa starších správ pred pár rokmi bola voľná). Kovovým rebríkom v čelenej stene sa dá dostať do podkrovia, ktoré poskytne útočisko 8 až 10 nocľažníkom. Plocha je rovná, pokrytá sololitovými panelmi, čiastočne matracmi.

Od jari do jesene treba počítať s tým, že za nocľah bude miestny "podnikateľ" požadovať peňažnú úhradu. Nie som si ale istý, či tam prebýva non-stop. Povyše salaša asi 100 m v žľabe je napájadlo s kovovými válovmi, potôčik z neho preteká neďaleko od salaša. Pred kolibou sa nachádza ohnisko.

Zdieľaj:
Reakcie
Salaš pod Borišovom 22/08/14 09:29 6 príspevkov

Prístrešok Poľovnícka chata Hladina Počas putovania Pohronským Inovcom po trase Rudnej magistrály zo Zlatých Moraviec smerom na Veľký Inovec som v cípe Obyckých lúk pod Benátom prechádzal okolo poľovníckej chaty a prístreška. Predsienka chaty a prístrešok sa dajú použiť na úkryt či nocľah. 20/08/16 Michal Bukvai Pohronský Inovec
Túra Ladce – Rohatá skala – Ostrá Malenica – PB Po peknom prvomájovom víkende, ktorý som venoval rodine som na konci týždňa v práci ledva dokázal obsedieť. Aj nasledovné dni hlásia príjemné jarné, teda nie príliš teplé, počasie, tak skúmam mapu a plánujem trasu na miesta, ktoré som dlhšie nenavštívil. Voľba padá na oblasť Mojtínskeho krasu. 29/05/16 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Prístrešok Zraková pyramída nad Súľovom Nie som veľmi zástancom rôznych umel(eck)ých diel roztrúsených v prírodnom prostredí (ako napríklad sochárske výtvory na hrebeni severnej časti Javorníkov). Keď však takýto artefakt môže slúžiť aj na praktické účely, akceptujem ho skôr. Jedným z takýchto je "zraková pyramída", ktorá nedávno pribudla na lúke nad Súľovom. 13/02/16 Michal Bukvai Súľovské vrchy

Recenzia Kniha Z Devína na Duklu Cesta hrdinov SNP. Legendárna turistická magistrála, ktorej značka sa tiahne ako nekonečná červená stuha naprieč Slovenskom, naberá na popularite. Knižná novinka z vydavateľstva DAJAMA od autorskej dvojice Milan Lackovič a Juraj Tevec podrobne mapuje jej trasu. Stane sa útla knižka neodmysliteľným bedekrom turistov, putujúcich po našej najdlhšej turistickej trase? dnes Michal Sim Mapy a knihy
Recenzia Devold Breeze – merino tričko pre cestovateľov Pred pár týždňami u mňa zavítal poštár a doniesol mi na testovanie dve vlnené tričká značky Devold. Ide o novinky z kolekcii 2016. Druhým tričkom v poradí je model Breeze, ktorý je vhodný najmä na cestovanie a voľnočasové aktivity. V nasledujúcich riadkoch vám preto najprv predstavím výrobok a neskôr sa podelím aj o skúsenosti z používania. Recenziu staršieho modelu trička Breeze si môžete prečítať v článku od Paľa Gomboša. včera Pavol Hreha Oblečenie
Túra Dívčí hrad a kopec Děvín – okruh z Pavlova Pavlovské vrchy (CHKO Pálava) sa nachádzajú na juhu Moravy, nad mestečkom Pavlov. V ich blízkosti sa nachádza Mikulov, ktorý patrí pod kultúrne dedičstvo UNESCO. Pod nimi sa rozprestiera vodná nádrž Nové Mlýny. Vrchy sú tvorené vápencom a veľmi pekne zalesnené. V minulosti sme tu boli na krátky víkend, ale vzhľadom na horúčavy sme turistiku vynechali. Teraz je zelená jar, všetko kvitne a sme tu opäť, rozhodnutí objaviť krásy súčasného kraja. Sme aj s krpcom, ktorý k nám medzičasom pribudol. 23/08/16 Danka Laciková Svet

Salaš pod Borišovom 22/08/14 09:29 6 príspevkov
    • Veľká Fatra: Borišov
    • 10 osôb, spacák a karimatka sú nutné
    • celoročne otvorené podkrovie, v sezóne nocľah za poplatok