Salaš pod Borišovom

Michal Bukvai 15.01.10 Ďalšia z kolíb v srdci Veľkej Fatry priamo pod vrcholom Borišova, ktorá sa dá využiť na nocľah či len ako úkryt pred zlým počasím. Je jednou z alternatív, ak je Chata pod Borišovom plne obsadená. Hoci v sezóne salaš za poplatok prenajíma akýsi chlapík, v ostatných mesiacoch je voľne prístupné podkrovie.

Nachádza sa na južnom úbočí Borišova v závere Hornoborišovskej doliny na dohľad od modro značeného turistického chodníka vedúceho od rázcestia Balcierovo v Necpalskej doline k Chate pod Borišovom. Po výstupe lesom (chodník na mnohých úsekoch upravený drevenými schodíkmi) značka vedie po bočnom hrebienku akýmsi prírodným priesekom. Po vyústení na voľné priestranstvo vidno vľavo od chodníka vo vzdialenosti necelých 100 m objekt salaša. Pri zostupe od chaty je kolibu vidno až v poslednej chvíli po vyjdení spoza terénnej vlny. Od turistickej značky k nej vedie výrazný chodník.

- modrá z Balcierova, 1.15 h (z Necpál 4.00 h)
- modrá od Chaty pod Borišovom, 0.05 h

Zrub s pôdorysom asi 3 x 4 m je postavený na nízkych betónových stĺpikoch, a teda odizolovaný od zeme. Sedlová strecha je pokrytá pomerne zachovalou lepenkou uchytenou zvislými latkami, štíty sú obité zvislými doskami. Vchod je v severnej čelnej stene vsunutej pod vyčnievajúcu časť povaly, dvere sú uzavreté zámkou. Na bočných stenách sú zamrežované okná. Vnútorná časť je neprístupná (hoci podľa starších správ pred pár rokmi bola voľná). Kovovým rebríkom v čelenej stene sa dá dostať do podkrovia, ktoré poskytne útočisko 8 až 10 nocľažníkom. Plocha je rovná, pokrytá sololitovými panelmi, čiastočne matracmi.

Od jari do jesene treba počítať s tým, že za nocľah bude miestny "podnikateľ" požadovať peňažnú úhradu. Nie som si ale istý, či tam prebýva non-stop. Povyše salaša asi 100 m v žľabe je napájadlo s kovovými válovmi, potôčik z neho preteká neďaleko od salaša. Pred kolibou sa nachádza ohnisko.

Zdieľaj:
Reakcie
Salaš pod Borišovom 22/08/14 09:29 6 príspevkov

Cyklotúra Stredným Považím V druhej polovici tohoročného mája dorazilo leto aj na Považie. Operatívne si vybavujem voľno v práci a rozhodujem sa riešiť pohybový absťák. Kvôli kolenám, ktoré sa v poslednom čase ohlasujú, bude presunovým prostriedkom bicykel. Narýchlo pozerám mapu a aspoň zhruba plánujem trasu, som si vedomý, že budú aj pešie vložky - neprekáža. Na nosič upevňujem neveľkú výbavu a môže sa vyraziť. 10/07/14 Michal Bukvai Javorníky, Súľovské vrchy
Búda Búda na Medvedej skale Asi od roku 2009 je vyznačená žltá značka od rázcestia Červíková do sedla pod Strážovom. Vytvára širšie možnosti plánovania túr na najvyšší kopec Strážovských vrchov. Priamo na trase sa nachádza búda, ktorá sa dá využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/02/14 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Búda Búda na Pieskovci Pri letnej potulke Považským Inovcom som prechádzal okolo lesnej škôlky, pri ktorej stála drevená hospodárska stavba. V týchto končinách nie je veľa možností nájsť strechu nad hlavou na ukrytie sa pred nepohodou, tak sa o informáciu podelím. 11/01/14 Michal Bukvai Považský Inovec

Správa Jesenná fotosúťaž s HIKING.SK Na prelome septembra a októbra tu máme krásne babie leto, príroda začína k zelenej priberať aj žlté, oranžové a červené odtiene. Tešiť sa vraj môžeme aj na pekné hmly. Vaše pamäťové karty po túrach budú určite plné krásnych obrázkov, a tak vás pozývame prezentovať ich aj v našej jesennej fotosúťaži, ktorá začína práve dnes. dnes Redakcia Správy
Ferrata Okruh Dachsteinom ponad Ramsau Hrebeňom severne od Ramsau vedie jedna z najdlhších zaistených ciest v Dachsteine. Okrem nej ma do oblasti lákali via ferraty pri Guttenberghause. Nakoniec ma najviac zaujali zlepencové skalné veže na chodníku Jungfrausteig, ktoré sú na titulnej fotografii článku. včera Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Túra Poh. Polhora – Sihla – Hronček – Osrblie Keď sme s „To muši“ tímom dávali dokopy ďalšie miesto výjazdového zasadania, padli návrhy na viacero lokalít, no po konečnom zvážení sme vybrali miesto, ktoré väčšina z nás doteraz ešte nenavštívila, a to Veporské vrchy. Jediný Peter mal doteraz kontakt s niektorými miestami tohto kúta Slovenska. 29/09/14 Kolektív autorov Veporské vrchy

Salaš pod Borišovom 22/08/14 09:29 6 príspevkov
    • Veľká Fatra: Borišov
    • 10 osôb, spacák a karimatka sú nutné
    • celoročne otvorené podkrovie, v sezóne nocľah za poplatok