Salaš pod Borišovom

15.01.10 Ďalšia z kolíb v srdci Veľkej Fatry priamo pod vrcholom Borišova, ktorá sa dá využiť na nocľah či len ako úkryt pred zlým počasím. Je jednou z alternatív, ak je Chata pod Borišovom plne obsadená. Hoci v sezóne salaš za poplatok prenajíma akýsi chlapík, v ostatných mesiacoch je voľne prístupné podkrovie.

Nachádza sa na južnom úbočí Borišova v závere Hornoborišovskej doliny na dohľad od modro značeného turistického chodníka vedúceho od rázcestia Balcierovo v Necpalskej doline k Chate pod Borišovom. Po výstupe lesom (chodník na mnohých úsekoch upravený drevenými schodíkmi) značka vedie po bočnom hrebienku akýmsi prírodným priesekom. Po vyústení na voľné priestranstvo vidno vľavo od chodníka vo vzdialenosti necelých 100 m objekt salaša. Pri zostupe od chaty je kolibu vidno až v poslednej chvíli po vyjdení spoza terénnej vlny. Od turistickej značky k nej vedie výrazný chodník.

- modrá z Balcierova, 1.15 h (z Necpál 4.00 h)
- modrá od Chaty pod Borišovom, 0.05 h

Zrub s pôdorysom asi 3 x 4 m je postavený na nízkych betónových stĺpikoch, a teda odizolovaný od zeme. Sedlová strecha je pokrytá pomerne zachovalou lepenkou uchytenou zvislými latkami, štíty sú obité zvislými doskami. Vchod je v severnej čelnej stene vsunutej pod vyčnievajúcu časť povaly, dvere sú uzavreté zámkou. Na bočných stenách sú zamrežované okná. Vnútorná časť je neprístupná (hoci podľa starších správ pred pár rokmi bola voľná). Kovovým rebríkom v čelenej stene sa dá dostať do podkrovia, ktoré poskytne útočisko 8 až 10 nocľažníkom. Plocha je rovná, pokrytá sololitovými panelmi, čiastočne matracmi.

Od jari do jesene treba počítať s tým, že za nocľah bude miestny "podnikateľ" požadovať peňažnú úhradu. Nie som si ale istý, či tam prebýva non-stop. Povyše salaša asi 100 m v žľabe je napájadlo s kovovými válovmi, potôčik z neho preteká neďaleko od salaša. Pred kolibou sa nachádza ohnisko.

Zdieľaj:
Reakcie
Salaš pod Borišovom 22/08/14 09:29 6 príspevkov

Prístrešok Za Kýčerou nad Gorilovcami Na južnom okraji Jablunkovského medzihoria, na lúčnatom hrebienku medzi riečkou Čierňanka a potokom Čadečanka sa nachádza ďalší prístrešok. Je určený na oddych pre okoloidúcich alebo okolojazdiacich, keďže okolitý terén je vhodný na cykloturistiku. Dá sa využiť na úkryt pred nepohodou, v prípade núdze tiež na prenocovanie. 21/08/15 Michal Bukvai Západné Beskydy
Túra Raková – Megoňky – Svrčinovec – Čierne Po čase sa mi podarilo uchmatnúť dva pracovné dni, a tak plánujem túru. Na taký krátky čas sa mi nechce cestovať príliš ďaleko. Veď mám aj za humnami - na Kysuciach - nejaké miesta, ktoré doteraz unikali mojej pozornosti. Navyše, ako tradične, plánujem trasu tak, aby som prešiel zvyšok značkovaných úsekov a spresnil ich priebeh na TuristickaMapa.sk. 10/08/15 Michal Bukvai Západné Beskydy
Prístrešok Staré šance Pri túre Jablunkovským medzihorím na pomedzí s Českom a Poľskom som prechádzal okolo viacerých prístreškov. Sú určené na oddych pre okoloidúcich alebo okolojazdiacich, keďže trasy sú vhodné aj na cykloturistiku. Dajú sa využiť na úkryt pred dažďom, ale v prípade núdze tiež na nocľah. 07/08/15 Michal Bukvai Západné Beskydy

Extra Turistické značenie – Slovensko Turistické značkované trasy (TZT) sú významným prvkom turistickej infraštruktúry. V teréne sa s nimi stretol isto každý turista. V územiach s vyšším stupňom ochrany TZT vymedzujú presný rámec pohybu v horách, v ostatných lokalitách ostáva primárnym cieľom sprístupnenie zaujímavých miest a uľahčenie orientácie v teréne. Každý z nás má so sieťou TZT vlastné skúsenosti, o ktorých by mohol písať. Našim cieľom bude podať niekoľko zaujímavých informácií o sieti TZT na Slovensku, ktoré si bežný turista ani nepovšimne. dnes Vladimír Kobza Zaujímavosti
Túra Cez Veľký Zlý kameň (Großer Bösenstein) Nízke Taury mi pripomínajú Tatry. Nižšie hrebene sa podobajú na hrebene Západných Tatier, vyššie v okolí Schladmingu mi pripomínajú Vysoké Tatry. Podobne ako v Tatrách, nájdete tu dlhočizné doliny a množstvo plies. Rozdiel je iba v rozlohe. Niedere Tauern sú oveľa väčšie ako naše Tatry. Uprostred júna som prešiel hrebeň Rotenmannerských Taurov (Rottenmanner Tauern) z dediny Rottenmann na Großer Bösenstein, najvyšší kopec oblasti, a trochu inou trasou som sa vrátil späť. včera Martin Knor Svet
Túra Baranec, Sivý vrch a Kriváň za tri dni Je júl a mňa opäť pália nohy a srdce ťahá na Liptov. V pláne máme tri dni turistiky. Za ciele volíme Baranec, Sivý vrch a Kriváň. Samozrejme s možnosťou úpravy trasy podľa počasia a kondície zúčastnených. Vo štvrtok večer parkujeme u známych v Trstenom pri Bobrovci a pri pivečku a fľaške domácej rozoberáme nasledujúce dni. Počasie na piatok a sobotu sa javí celkom v poriadku, až na poobedné búrky. Nedeľa má byť najlepšia, a tak si výstup na Kriváň odkladáme práve na posledný deň pobytu v krásnom kraji. Baranec padol na piatok a Sivý vrch na sobotu. 31/08/15 Matúš Turčík Vysoké a Belianske Tatry, Západné Tatry

Salaš pod Borišovom 22/08/14 09:29 6 príspevkov
    • Veľká Fatra: Borišov
    • 10 osôb, spacák a karimatka sú nutné
    • celoročne otvorené podkrovie, v sezóne nocľah za poplatok