Na Baranec, Plačlivé a Smrek aj v zime

25.11.11 AKTUALIZÁCIA – Podobne, ako v minuloročnej zimnej sezóne, aj túto sa budú môcť turisti a skialpinisti pohybovať v teréne, ktorý býval inak neprístupný kvôli každoročnej sezónnej uzávere. Umožní im to schálená výnimka z návštevného poriadku TANAPu, na ktorú mnohí čakali. Potešujúce je, že jej platnosť vyprší až o 3 roky.

Aktualizácia 25.11.2011
Výnimka bola predĺžená až do 31. decembra 2014, informovala o tom HZS.

Na základe žiadosti TJ Družba Smrečany-Žiar ako vlastníka Žiarskej chaty, udelil Krajský úrad životného prostredia v Žiline výnimku z návštevného poriadku Tatranského národného parku. Výnimka je platná pre Žiarsku dolinu a týka sa zmeny sezónnej uzávery pre vykonávanie pešej turistiky a skialpinizmu.

Zimná turistika

Aj počas obdobia sezónnej uzávery, t. j. od 1. novembra do 15. júna, sa povoľuje pohyb turistov na nasledovných turistických značených trasách:

Žiarska chata – rázcestie pod Homôľkou – Malé Závraty – pliesko pod Žiarskym sedlom – Žiarske sedlo po zimnom tyčovom značení (zelená značka), ktoré osadila 9. novembra Horská záchranná služba Západné Tatry-juh a strážca Správy TANAP-u,

Žiarske sedlo – Plačlivé (Plačlivô/Plačlivý Roháč) (žltá značka),

Žiarske sedlo – Smrek – sedlo Jamina (sedlo nad Pustým/Pusté sedlo) – Baranec – Kečka – Holý vrch – Malý Holý vrch – Stará Stávka – ústie Žiarskej doliny, parkovisko (žltá značka).

Skialpinizmus

Súčasne sa povoľuje vykonávanie skialpinizmu v lokalite Baranec – Jarný žľab a Žiarske sedlo – Malé Závraty – Žiarska chata po trase letného turistického značeného chodníka aj v období od 16. apríla do 15. mája. Táto výnimka je platná do 31. decembra 2014. Bližšie informácie je možné získať priamo na Žiarskej chate.

Titulná fotografia: Pohľad na masív Baranca od symbolického cintorína v Žiarskej doline, autor Tomáš Trstenský

Zdieľaj:
Reakcie
Na Baranec, Plačlivé a Smrek aj v zime 04/01/16 19:36 154 príspevkov

Pozvánka 14. narodeniny Hiking.sk na ľubietovskej Vysokej Milí čitatelia a priatelia nášho webu, mnohí z vás už plánujú letné akcie, výšľapy, dovolenky, a tak budeme radi, ak sa s vami budeme môcť opäť stretnúť na oslave našich narodenín. Hiking.sk na prelome júla a augusta bude mať za sebou už 14 rokov svojej existencie. Oslávime ich 6. augusta na vrchole Vysoká pri Ľubietovej (994 m). 16/05/16 Soňa Mäkká Hiking akcie
Recenzia Marián Šajnoha - Diagnóza: horolezec Publikácia vydavateľstva Dajama je autobiografiou známeho slovenského horolezca, účastníka mnohých expedícií, ktorého mladšia generácia pozná najmä z kurzov horolezeckej školy, ktorej donedávna šéfoval. Kniha je zbierkou jeho názorov, spomienok a tvorby. 04/05/16 Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Okruh z Rače na Biely kríž s kočíkom Udreli prvé teploty cez dvadsiatku, a tak zanechávam doma deväťhlavého draka povinností na materskej dovolenke a idem si "dovolenku" naozaj užiť do jarného malokarpatského lesa. Samozrejme, chcem si aj dať trošku do tela v rámci svojho započatého zhadzovania mamičkovských kíl. Tradične dobrý cieľ je Biely kríž, ale nielen tréningovo hore-dole, trošku to oživím aj mimo turistickej značky. 28/04/16 Soňa Mäkká Malé Karpaty

Túra Zasnežený výstup na Triglav "Poďme niekam!" "Dobre." Takto jednoducho som sa ocitla v konverzácii, kde sa riešil výstup na zasnežený Triglav koncom októbra 2015. Začali mesačné prípravy pred plánovaným odchodom. Pravidelné sledovanie počasia, snehových správ, webkamery, načítavanie článkov, plánovanie výstupovej a zostupovej trasy. Až to konečne prišlo a my sme sa vydali do výšky 2864 m, aby sme otestovali seba a možno trochu aj naše kamarátstvo. dnes Zuzana Jana Škápíková Svet
Túra Predsilvestrovský okruh na Šíp zo Stankovian Deň pred zakončením roka 2015 priniesol veľmi mrazivé a slnečné počasie. Mojím nepokojným nohám to nedalo pokoj. Balím batoh, rýchlo sa pýtam kamarátov, či sa nechcú pridať. Nakoniec ideme len dvaja a smer máme, pre nás vzdialené končiny pri Stankovanoch – známy kopec s názvom Šíp. včera Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč