Na Baranec, Plačlivé a Smrek aj v zime

25.11.11 AKTUALIZÁCIA – Podobne, ako v minuloročnej zimnej sezóne, aj túto sa budú môcť turisti a skialpinisti pohybovať v teréne, ktorý býval inak neprístupný kvôli každoročnej sezónnej uzávere. Umožní im to schálená výnimka z návštevného poriadku TANAPu, na ktorú mnohí čakali. Potešujúce je, že jej platnosť vyprší až o 3 roky.

Aktualizácia 25.11.2011
Výnimka bola predĺžená až do 31. decembra 2014, informovala o tom HZS.

Na základe žiadosti TJ Družba Smrečany-Žiar ako vlastníka Žiarskej chaty, udelil Krajský úrad životného prostredia v Žiline výnimku z návštevného poriadku Tatranského národného parku. Výnimka je platná pre Žiarsku dolinu a týka sa zmeny sezónnej uzávery pre vykonávanie pešej turistiky a skialpinizmu.

Zimná turistika

Aj počas obdobia sezónnej uzávery, t. j. od 1. novembra do 15. júna, sa povoľuje pohyb turistov na nasledovných turistických značených trasách:

Žiarska chata – rázcestie pod Homôľkou – Malé Závraty – pliesko pod Žiarskym sedlom – Žiarske sedlo po zimnom tyčovom značení (zelená značka), ktoré osadila 9. novembra Horská záchranná služba Západné Tatry-juh a strážca Správy TANAP-u,

Žiarske sedlo – Plačlivé (Plačlivô/Plačlivý Roháč) (žltá značka),

Žiarske sedlo – Smrek – sedlo Jamina (sedlo nad Pustým/Pusté sedlo) – Baranec – Kečka – Holý vrch – Malý Holý vrch – Stará Stávka – ústie Žiarskej doliny, parkovisko (žltá značka).

Skialpinizmus

Súčasne sa povoľuje vykonávanie skialpinizmu v lokalite Baranec – Jarný žľab a Žiarske sedlo – Malé Závraty – Žiarska chata po trase letného turistického značeného chodníka aj v období od 16. apríla do 15. mája. Táto výnimka je platná do 31. decembra 2014. Bližšie informácie je možné získať priamo na Žiarskej chate.

Titulná fotografia: Pohľad na masív Baranca od symbolického cintorína v Žiarskej doline, autor Tomáš Trstenský

Zdieľaj:
Reakcie
Na Baranec, Plačlivé a Smrek aj v zime 04/01/16 19:36 154 príspevkov

Túra Svätojurský náučný chodník s deťmi Na jar oslávil Maťko rôčik a tak som sa rozhodla, že je čas vybrať ho z kočíka a ukázať mu, že turistikovať sa dá aj z vyššej polohy. Maťko sa síce nosiť v šatkách a podobných vymoženostiach doteraz nechcel, ale hádam sa mu to bude páčiť. Pre istotu vyberám niečo kratšie. Voľba padá na Svätojurský náučný chodník. Zostavu dopĺňa ešte moja sestra Danka s takmer 8-mesačnou Laurinkou. Laura sa naopak od malička nosí a aj túto túru absolvuje v tzv. kibičku. 21/07/16 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Reportáž Nízkotatranská stíhačka 2016 je za nami Uplynulý víkend 16.-17. júla 2016 sa konal 7. ročník pretekov Nízkotatranská stíhačka. Ide o najťažšie vytrvalostné preteky dvojíc v horskom behu na Slovensku. Preteky sú extrémne náročné – pretekári musia nonstop v limite 26 hodín prejsť 100 km vzdialenosť hrebeňom Nízkych Tatier. Celkové stúpanie je 5280 m. Aktuálny rekord je 14h 13min. 19/07/16 Soňa Mäkká Reportáže
Extra Letné novinky z NP Nízke Tatry Letná sezóna spojená s ukončením sezónnych uzáver už vládne aj v Národnom parku Nízke Tatry. Všetky turistické chodníky sú podľa podľa krajinára S-NAPANT Adalberta Mezeiho priechodné. Odstránená má byť aj kalamita na úseku žltej značky Sedlo pod Skalkou-Liptovská Lúžna. Ojedinele sa môže vyskytnúť solitérny padnutý strom. 12/07/16 Soňa Mäkká Správy

Útulňa Koliba Príslop Počas mojich fotograficko-turistických potuliek po Veľkej Fatre som sa dostal koncom minulého roka do sedla Príslop. Z predchádzajúcej túry po turčianskom hrebeni pohoria som vedel, že kúsok pod sedlom sa nachádza malý prístrešok, kde som vtedy spal. Dnes je situácia iná. dnes Anton Zahradník Veľká Fatra a Choč
Príbeh Pri ohni V lete roku 1965 sme vyrazili s kamarátom Bujzom na veľký vander. Rovnako ako pred rokom, zamierili sme do vtedajšej Mekky všetkých trampov, romantikov a drsných traperov, či už českých alebo slovenských, do Slovenského raja. Zásluhou letnej brigády v nejakej stavebnej firme sme boli finančne zabezpečení takmer 200,- korunami, a tak sme boli „majstri sveta“. Samozrejme, že sme išli autostopom. Netrvalo to ani tri dni a už sme vystupovali z nejakého nákladiaku v Stratenej, odkiaľ sme to už „dobre“ poznali, pretože sme tu boli aj pred rokom. Zvyšok našej trampskej osady mal prísť v sobotu popoludní rýchlikom Horehronec, ktorý bol v tom čase najlepším trampským a turistickým vlakom. včera Boro Tomis Príbehy