Správa Aktuality z redakcie

Tento rok sa nám síce nepodarilo napísať vám pravidelný novoročný editoriál, vzhľadom na stupeň rozpracovanosti jednotlivých zlepšení aj úplných noviniek, ktoré chystáme, každopádne prinášame aspoň pár info ku kalendáru akcií a ďalším novinkám. O tom ostatnom vás budeme informovať priebežne.

Akcie v roku 2011

Minulý rok bol počet akcií pomerne vysoký, a keďže ich organizácia bola časovo tiež náročná, tento rok sme sa rozhodli urobiť ich menej. Na konci roka to opäť zhodnotíme, takže ak by ste mali nejaké pripomienky, pokojne nám píšte.

Lavínový kurz

Termín: 04.02. - 06.02.2011
Miesto konania: Jasná, Nízke Tatry

Kurz je vhodný pre všetkých, čo sa zvyknú v zime pohybovať vo vyšších horách. Povedie ho pravdepodobne najväčší odborník na lavínovú problematiku – Ján Peťo, bývalý náčelník Strediska lavínovej prevencie HZS v Jasnej. Zapožičanie lavínových vyhľadávačov pre všetkých účastníkov zdarma. Viac info tu. Reportáž z minuloročného kurzu si môžete prečítať tu.

Aktualizácia: reportáž z kurzu 2011 si môžete prečítať tu.

9. narodeniny HIKING.SK

Termín: 17.06. - 19.06.2011
Miesto konania: chata Cyrilovka, Oščadnica

Tradičné stretnutie priaznivcov Hiking.sk, turistika a večerné posedenia so zaujímavými hosťami. Reportáž z minuloročného narodeninového stretnutia si môžete prečítať tu.

Nízkotatranská stíhačka

Termín: 09.07. - 10.07.2011
Miesto konania: Nízke Tatry

Po úspešnom 0. a 1. ročníku chceme aj toto leto zorganizovať nonstop prechod hrebeňom Nízkych Tatier, ktorý je v súčasnosti asi najnáročnejším vytrvalostným podujatím na Slovensku. Viac info tu.

Fotostretnutie

Termín: 14.09. - 18.09.2011
Miesto konania: Chata pri Zelenom plese, Vysoké Tatry

Lektori: Tono Zahradník
Marek Potoma

Akcia je určená priaznivcom horskej fotografie. V pláne máme opäť pozvať dvoch lektorov a samozrejme vybrať aj príťažlivú oblasť na fotografovanie. Reportáž z jedného z minuloročných fotostretnutí si môžete prečítať tu.

Autorské stretnutie
Termín: október 2011

Každoročné stretnutie redakcie a najaktívnejších autorov a programátorov Hikingu.

Kurz prvej pomoci

Termín: november 2011
Miesto konania: Terchová

Teória aj praktický nácvik techník záchrany života s MUDr. Andrejčákovou, prispôsobený pre turistov. Reportáž z minuloročného kurzu si môžete prečítať tu.

Možno zorganizujeme aj jednu akciu na obnovu turistického značenia, uvidíme, či sa nášmu OZ podarí získať finančné prostriedky na nákup materiálu.

Užšia spolupráca s Krásami Slovenska

Na tento rok sme dohodli bližšiu spoluprácu s redakciou časopisu Krásy Slovenska, keďže súhlasíme s názormi, ktoré sa objavujú aj v našom fóre, že takto obsahovo blízke periodiká by mali spolupracovať.

Bonus pre autorov

Predplatné Krás Slovenska na tento rok pre autorov, ktorí v uplynulom roku napísali aspoň tri články, ostalo a dokonca sa počet týchto predplatných zvýšil. To nám umožnilo oceniť aj:

1. autora najlepšie hodnotenej fotografie v roku 2010
Najviac bodov za fotografiu publikovanú v roku 2010 získal Laco Blaho a Splnený čarovný sen.

2. autora najčítanejšieho článku publikovaného v roku 2010
Na prvých troch miestach sa umiestnili články Lyžovačka s deťmi, Dramatický večer na Baníkove a Generálna rekonštrukcia chaty pod Rysmi, keďže títo autori už predplatné Krás Slovenska dostali za svoju aktívnu publikačnú činnosť, ocenili sme ďalšieho autora v poradí, a to Martina Valacha za článok Turistické topánky Hanwag Banks GTX.

3. víťaza súťaže o najlepšie PF 2011
Víťazom sa stala Adushka s týmto PF, keďže však predplatné Krás Slovenska dostala ako autorka, postúpila svoju cenu Štefanovi Lejovi na 2. mieste s touto fotografiou.

Články o výbave

S redakciou Krás Slovenska budeme spolupracovať aj po obsahovej stránke, v každom čísle by sa mala objaviť dvojstrana s mozaikou o outdoorovej výbave, ktorú pripraví Hiking.sk.