Prístrešok Lesný zrub Ganiarka

Lesný zrub Ganiarka sa nachádza na horskom chrbáte Ganiarka v Starohorských vrchoch. Leží na križovatke tvrdých lesných ciest blízko zaniknutej baníckej osady Piesky na polceste medzi Špaňou Dolinou a Starými Horami. Kedysi Ganiarku pretínala bočná vetva trate úzkokoľajnej Starohorskej lesnej železnice z Uľanky cez osady Piesky a Richtárová.

Starohorské vrchy: horský chrbát Ganiarka nad zaniknutou baníckou osadou Piesky
840 m n. m.
zastrešená veranda pre 6 ľudí s vlastným spacákom a karimatkou
súkromná chata s otvorenou verandou
Studnička Zlatého potoka je pod SZ zvážnicou (smer Staré Hory), od zrubu 15-20 m po ceste je odbočka k prameňu cez malinčie (15 m)
Spojenie
Staré Hory (bus) - Piesky (modrá značka) - Ganiarka
Dalšie info
latrína, ohnisko, drevené posedenie

- z baníckej obce Špania Dolina (bus) cez Katrenku po modrej značke (vhodná na horský bicykel aj bežky) za cca 1 hodinu,
- zo Starých Hôr (bus) cez Zelenú dolinu a bývalú banícku osadu Piesky po modrej značke (vhodná na horský bicykel aj bežky) za cca 1.20 h,
- z osady Polkanová, časť Starých Hôr (bus, vlak Uľanka) spleťou neprehľadných zvážnic (neznačené) za cca 1,5 hodiny,
- zo sedla Šachtička (horský hotel, lyžiarske stredisko, parkovisko) po neznačenej tvrdej lesnej ceste (vhodná na horský bicykel aj bežky) cez sedlo Dolný Šturec a po traverzovej zvážnici (neznačené) okolo vrchu Glezúr na Ganiarku za cca 1,5 hodinu,
- zo sedla Horný Šturec (hrebeňovka Donovaly – Banská Bystrica) po žltej značke do sedla Dolný Šturec a po traverzovej zvážnici (neznačené) okolo vrchu Glezúr na Ganiarku za cca 1.15 h.

Chatu Ganiarka tvorí uzamknutý viacpriestorový zrubový domec s prístupnou verandou. V 90-tych rokoch objekt chátral a bol odomknutý. V posledných rokoch sa zrub dočkal opravy a je zabezpečený neželanému vstupu cudzích osôb. Pre okoloidúcich turistov môže poslúžiť na oddych vonkajšie posedenie pri stole s lavicami. V nečase môže padnúť vhod úkryt v zastrešenej verande, kde je takisto stôl s lavičkou. V prípade núdze môže na drevenej podlahe verandy prenocovať 6 nocľažníkov vo vlastnom spacom vaku s karimatkou. Tesne za chatou stojí nová drevená latrína. Pred objektom je upravené ohnisko. Z odlesnenej vyvýšeniny nad zrubom sa otvára pekný polkruhový výhľad na juhovýchodnú časť Veľkej Fatry s hrebeňom Japeňa, Krížnou a bralom Majerovej skaly, na priľahlú Starohorskú dolinou a Starohorské vrchy.

K prameňu Zlatého potoka treba ísť spred zrubu na severozápadnú zvážnicu (smer Staré Hory). Po 15-20 metroch odbáča prudko doľava chodník cez malinčie. Približne 15 metrov od odbočky je studnička s výbornou veľmi chladnou vodou.