Chata

Hotel Kráľova studňa zrekonštruovaný

02.07.11 V rokoch 2006 až 2010 bola uskutočnená generálna rekonštrukcia horského hotela Kráľova studňa, čím sa podstatne zmenili pomery i kvalita poskytovaných služieb na hrebeni Veľkej Fatry. Je druhým najvyššie položeným hotelom a tretím najvyššie položeným ubytovacím zariadením Veľkej Fatry, poskytujúcim najvyšší štandard v pohorí. Prvý turistický objekt na Kráľovej studni vznikol v roku 1927.

- z obce Turecká (bus) po žltej značke cez Ramžinú, po zelenej značke cez Úplaz a po červenej značke (E8) cez prameň Kráľova studňa za cca 3.15 hodiny,
- z obce Staré Hory (bus) po zelenej značke cez Tureckú, po žltej značke cez Ramžinú, po zelenej značke cez Úplaz a po červenej značke (E8) cez prameň Kráľova studňa za cca 4 hodiny,
- z obce Dolný Harmanec (vlak, bus) po žltej značke cez Bystrickú dolinu za cca 3,5 hodiny,
- z osady Horný Harmanec (vlak Harmanec-jaskyňa, bus Harmanec-polesie) po zelenej značke cez Túfnu dolinu, po červenej značke (E8) cez Krásny kopec a Košarisko za cca 3.15 hodiny,
- zo horského priesmyku Malý Šturec (bus) po červenej značke (E8) cez Krásny kopec a Košarisko za cca 3 hodiny,
- od horárne Bartoška (bus) alebo od železničnej stanice Čremošné po žltej značke cez sedlo Malý Šturec, po červenej značke cez Krásny kopec a Košarisko za cca 4 hodiny,
- od horárne Žarnovica (bus Čremošné-Čierna voda) po modrej značke cez Žarnovickú dolinu, po žltej značke cez Košarisko a po červenej značke (E8) za cca 3,5 hodiny,
- z obce Čremošné (bus) po modrej značke cez Čremošnianskej lazy, po žltej značke cez Kmínovo, po modrej značke cez Žarnovickú dolinu, po žltej značke cez Košarisko a po červenej značke (E8) za cca 4 hodiny,
- z obce Blatnica (bus) po zelenej značke cez Blatnickú dolinu a sedlo pod Smrekovom za cca 5 hodín,
- z obce Blatnica (bus) po žltej značke cez Gaderskú a Dedošovú dolinu za cca 5,5 hodiny,
- z Chaty pod Borišovom po červenej značke (Veľkofatranská magistrála) cez Chyžky (Kýšky), Koniarky, Ostredok a Krížnu za cca 4 hodiny,
- z obce Liptovské Revúce, časť Vyšná Revúca (bus) po zelenej značke cez Suchú dolinu a Rybovské sedlo, po červenej značke (E8) cez Krížnu za cca 4.20 hodiny,
- z obce Donovaly (bus) po červenej značke (E8) cez Zvolen, sedlo Veľký Šturec, Repište, Rybovské sedlo a Krížnu za cca 7 hodín,
- z miestnej časti obce Staré Hory – Horný Jelenec po žltej značke cez Prašnicu a Východné Prašnické sedlo, po červenej značke (E8) cez Repište, Rybovské sedlo a Krížnu za cca 5 hodín.

Stravovanie

Na prízemí hotela hneď za vstupom sa nachádza turistický bufet (okienko), kde vás obslúži personál recepcie. Okrem nealkoholických a alkoholických nápojov sú v ponuke varené jedlá. Otváracie hodiny bufetu sú od 7.30 do 22.00 hodiny. Na prvom poschodí nájdeme hotelovú reštauráciu (45 miest), ktorá funguje od 7.30 do 20.00 hodiny. Súčasťou zariadenia je samostatná kaviareň s krbom (30 miest) a malá banketová miestnosť. V priestoroch pôvodnej terasy vznikla zasklená zimná záhrada s možnosťou posedenia (15 miest), ale časť ostala odkrytá, tak si môžete vychutnať oddych na slnku vrátane lehátok na opaľovanie. Ďalšia možnosť vonkajšieho sedenia je pri vchode do hotela (pred bufetom), prípadne pri drevených stoloch (bez obsluhy) na trávnatej plošine s krásnym výhľadom (za príjazdovou cestou) a upraveným ohniskom. Samozrejmosťou je objednanie raňajok, obeda, večere, polpenzie či plnej penzie.

Ubytovanie

Prevádzka hotela je celoročná s nepretržitou službou na recepcii. Hostia si môžu vybrať z dvoch kategórii ubytovania a to buď v hotelovej alebo v turistickej časti. Celková ubytovacia kapacita dosahuje 76 lôžok, z ktorých je 47 miest v hotelovej časti (15 izieb, 3 apartmány) a 29 postelí v troch turistických izbách. Objekt nie je napojený na elektrickú sieť, preto je jej odber možný ráno od 7.30 do 9.00 hodiny a večer medzi 19.00 a 23.00 hodinou vďaka agregátom, príp. podľa potreby väčších skupín alebo podujatí. Okrem nocľahu v hotelovej izbe alebo v apartmáne je pre turistov zriadená ubytovňa, kde je možnosť prespania aj vo vlastnom spacom vaku. Pre vyznávačov stanovania je možnosť kempovať na vyhradenom trávnatom priestore za poplatok pri objekte. Turistické izby sú zariadené dreveným nábytkom s poschodovými posteľami a sedením. V poplatku za noc je zahrnuté použitie spoločných spŕch s teplou vodou, splachovacích toaliet a prezúvareň. Pobyt psa je možný za úhradu. Z doplnkových služieb možno využiť saunu, posilňovňu, masáž, stolný futbal, či požičať si športové potreby (napr. horské bicykle).

Symbolický cintorín Veľkej Fatry

Medzi vrcholmi Kráľova skala a Smrekov sa nachádzajú bralá Smrekovica, na ktorých začiatku je umiestnený kamenný pamätník z čias SNP a partizánsky bunker. Práve na tomto mieste bude od 20. augusta 2011 oficiálne zriadený symbolický cintorín obetí horských nešťastí Veľkej Fatry - Pamätník obetí hôr.

Webová stránka horského hotela

Autori fotografií: Ľubomír Mäkký, Tomáš Trstenský

Zdieľaj:
Reakcie
Hotel Kráľova studňa zrekonštruovaný 28/04/16 16:51 244 príspevkov

Rada Turistické mapy európskych krajín Hľadáte pri plánovaní pohybu v zahraničných horách "miestny Hiking", Hikeplanner alebo elektronickú turistickú mapu? Nie v každej krajine sú takéto služby pre návštevníkov hôr samozrejmosťou. Dopátrať sa ešte pred cestou k serióznej mape je niekedy nadľudský výkon. Aby sme vám hľadanie uľahčili, nájdite si v zozname európskych krajín svoju destináciu. 17/08/16 Tomáš Trstenský Navigácia
Recenzia Daniel Orgoník: Nejvyšší vrcholy evropských zemí Najvyššie body odjakživa lákali, lákajú a budú lákať výstupovchtivých ľudí na vrcholky hôr. Cestovatelia si volia rôzne ciele. Či je to dosiahnutie Koruny sveta (Seven Summits), najvyšších vrcholov pohorí, najvyšších bodov krajín apod. Jedným z podobných "projektov" je dosiahnutie najvyšších bodov európskych krajín. Ako inšpiráciu na letnú dovolenku môžete siahnuť po čerstvo vydanom českom titule "Nejvyšší vrcholy evropských zemí" z pera mladého autora Daniela Orgoníka. 13/07/16 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Správa Na Kráľovej studni odhalili Lavicu troch kráľov Veľkofatranskú Kráľovu studňu pozná väčšina turistov, ale tiež v menej navštevovanej Ľubovnianskej vrchovine nájdete rovnomenný vrch. Leží priamo na poľsko-slovenskej hranici a na jej vrchole sa vypína jediná tzv. výhľadňa na Slovensku. Okrem drevenej veže a útulne od júna 2016 pribudla nad prameňom Kráľovej studne tiež lavica troch kráľov, podľa ktorých je lokalita pomenovaná. 05/07/16 Tomáš Trstenský Správy

Túra Piliš – rozhľadňa a roklina Vasas szakadék Z túr v Piliši, resp. Vyšehradských vrchoch som zopár článkov napísal, ale ešte chýba niečo z túry na samotný vrch Piliš (Pilis tetö). Zaujímavosťou vrchu je bývalá raketová základňa (podobne ako na Devínskej Kobyle), skalné okná Vaskapu (v preklade Kamenná brána) a nová rozhľadňa. Ďalej by som chcel priblížiť jednu menej známu zaujímavosť v okolí – Vasas szakadék. dnes Vladimír Prutkay Maďarsko
Túra Podhorie Slanských vrchov 11 Je máj, lásky čas a tak treba lásku k prírode nejakým spôsobom prejaviť. Počasie je priam ideálne, aby sme mohli pokračovať ďalej po západnej strane podhoria Slanských vrchov. K južnej hranici to už nie je ďaleko, ale na jedenkrát to asi nedáme, a tak budeme musieť ešte raz prísť. V poslednej časti sme skončili v dedine Ruskov, tak tam dnes opäť zavítame, aby sme si prešli zaujímavostí z jej histórie, ale aj zo súčasnosti, spoznali jej okolie, niečo sa dozvedeli a potom pokračovali v putovaní. Je to vcelku pútavé prechádzanie a hľadanie niečoho, čo môže turistov potešiť pri túlaniach sa prírodou. včera Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Z Krpelian cez Kľak do Podhradia čarovne Takmer som zabudla ako vonia ticho na horách a ako chutí cesta k nemu, preto som nadšene súhlasila s túrou, ktorú navrhla kamarátka Ivka. Pôvodne sme chceli absolvovať dvojdňovku s prespaním na Chate pod Borišovom, no kvôli počasiu sme náš plán museli zmeniť. A keďže sme nechceli prejsť len časť z plánovanej túry, hľadala som na Hikingu inú alternatívu. Zvažovala som odchody a príchody do okolitých obcí pri Martine, kombinovala, skladala jednotlivé trasy ako puzzle a výsledok sa dostavil. Trasu začneme v Krpeľanoch a cez tamojšiu vodnú nádrž, Ľubochnianske sedlo a Vyšné Rudno vyjdeme na Kľak. Odtiaľ zídeme do Pohradia. Vlakom do Krpelian, autobusom z Podhradia do Martina, zvyšok po svojich. Prvýkrát. Hurá! 28/08/16 Lýdia Černegová Veľká Fatra a Choč

Hotel Kráľova studňa zrekonštruovaný 28/04/16 16:51 244 príspevkov
    • Veľká Fatra: Kráľova studňa
  • Aktuálne počasie
    • 76 lôžok (47 miest v hotelovej časti, 29 postelí v 3 turistických izbách - možnosť nocľahu vo vlastnom spacom vaku)
    • celoročná s obslužným personálom
    • vodovod
  • Cena
    • 12,- € človekonoc (tur. izba v spacom vaku)
      15,50 € človekonoc (tur. izba s povlečením)
      4,- € človekonoc stanovanie
      28,- € človekonoc (hotel)
      + 0,50 € človekonoc miestna daň
      4,50 € raňajky
      6,- € obed/večera
      10,50 € polpenzia
      15,50 € plná penzia
    • Dolný Harmanec (vlak, bus) - Bystrická dolina (žltá značka)
      Horný Harmanec (vlak, bus) - Zalámaná dolina (vjazd osobným autom len pre hotelových hostí s platným povolením)
    • turistický bufet, hotelová reštaurácia, kaviareň, banketová miestnosť, splachovacie záchody, sprchy s teplou vodou, zariadenie neakceptuje platobné karty