Chata

Chata Plesnivec

09.01.06 → posledná aktualizácia: 23.09.13 Jediná vysokohorská chata na území Belianskych Tatier. Nachádza na južnom úbočí ich hlavného hrebeňa, pod bralami Skalných vrát. Na chatu sa možno dostať z obce Tatranská kotlina, z Kežmarských Žľabov, alebo z chaty pri Zelenom plese. Otvorená je celoročne a v súčasnosti je chatárom Ján Matava.

História (podľa Wikipédie)

V polovici 18. storočia vznikla pri Siedmich prameňoch chatrč zlatokopa Drechslera z Rakús. Do roku 1930 tu stála stará pastierska koliba. Na jej mieste dal v roku 1932 Tibor Gresch zo Spišskej Belej postaviť súkromnú chatu, ku ktorej roku 1938 pribudla prístavba a chata dostala dnešnú podobu. Po 2. svetovej vojne chata slúžila najprv turistom, od roku 1955 ako výskumná stanica TANAP-u a od roku 1997 slúži opäť pre turistickú verejnosť.

Strava a pitie

Jedáleň s veľkým kamenným krbom je neveľkých rozmerov – štyri stoly poskytnú dostatok priestoru pre asi 20 ľudí. Ubytovaným hosťom je na poschodí k dispozícii spoločenský priestor, takže jedáleň je miestom predovšetkým pre jedlo a pitie. Ponuka nie je veľmi široká, poteší však nižšími cenami. Napríklad párky stoja skoro o polovicu menej ako na neďalekej Chate pri Zelenom plese. Nápojový lístok je klasický – výborný horský čaj, horec, Demänovka, čapované pivo a kofola, fľaškový Bažant,...

Ubytovanie

Na poschodí nájdeme už spomínaný spoločenský priestor so štyrmi stolmi a päť izieb, každá má 4 lôžka. Spolu tak na posteliach prenocuje 20 ľudí. Interiér je celý z dreva a pôsobí útulne a príjemne. Steny zdobia zarámované fotografie horskej prírody. Priestoru v izbách je na horskú chatu až nezvyklo veľa. Ku každej posteli patrí aj skrinka na uloženie vecí. Turista má na výber, či použije vlastný spacák alebo posteľné prádlo. Verzia so spacákom je lacnejšia. Aj v zime pri nižšom obsadení je tu príjemne teplo. Vysoký komfort doplňujú keramické záchody a kúpeľne so sprchami na prízemí. Ubytovacím pohodlím patrí táto chata k najlepším, na akých som doteraz nocoval.

Personál

Osadenstvo chaty je príjemné. Chatár Jano Matava, bývalý horolezec, fundovane poradí pri plánovaní túr. Jeho rady a skúsenosti s terénom sú neoceniteľné najmä v zime. Keď som si ráno pri krájaní salámy skoro ufikol tri prsty, ochotne mi poskytol obväz aj náplasť.

- zelená značka z Tatranskej Kotliny – 1.30 h,
- zelená značka od Chata pri Zelenom plese (býv. Brnčalova chata) – 1.15 h,
- modrá značka z Kežmarských Žľabov, ďalej po žltej Dolinou siedmych prameňov – 2.20 h.

V zime je treba rátať viac podľa aktuálnej výšky snehu. Koncom decembra 2005 sme šli zelenou značkou z Tatranskej Kotliny takmer 4 hodiny. V zimnom období je rýchlejšou voľbou variant cez dolinu Siedmych prameňov žltou značkou. Tadiaľ sa aj zásobuje chata a chodník je viac prešliapaný ako zelená značka. Problematický je však veľmi strmý záver tesne pod chatou – ako som sa mal možnosť na vlastné oči presvedčiť, tento úsek zasahujú aj lavíny z dvoch žľabov Bujačieho vrchu. Preto v čase vyšších stupňov lavínového nebezpečia odporúčam použiť zelenú.

Autori fotografií: Chata Plesnivec a Ľubomír Mäkký

Zdieľaj:
Reakcie
Chata Plesnivec 15/02/16 16:37 43 príspevkov

Predstavenie Fenix HL60R – čelovka s akumulátorom (typ 18650) Čelovky s akumulátormi sú bežnou súčasťou ponuky hádam každého serióznejšieho výrobcu. Výhody sú zrejmé – najmä, ak plánujete spať na miestach s elektrinou, môžete si dopriať luxus veľmi výkonnej čelovky. Horšie je to však po niekoľkých rokoch, keď sa akumulátor opotrebuje a treba ho vymeniť a ten už nemusí byť v ponuke. Čelovka Fenix HL60R ma preto zaujala použitím štandardného Li-ion akumulátora typu 18650, s ktorým obavu mať nemusíte. včera Ľubomír Mäkký Čelovky a svietidlá
Recenzia Riad GSI Outdoors Pinnacle Camper Varenie v outdoore má mnoho podôb – od ultraľahkých ohrievačov vody s výmenníkom, cez bežnejšie ešusy až po gurmánske sady, pri ktorých si je ťažké predstaviť, že ich niekto (v slovenských podmienkach) bude so sebou vláčiť v batohu, pokiaľ varenie a papanie nie je hlavným motívom výletu do prírody. Takáto je aj sada Pinnacle Camper, ktorej názov prezrádza, že jej ideálny prostredím je kemp, kam ju pohodlne doveziete autom. 25/05/16 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Predstavenie Ponožky X-Socks Trekking Merino Light Merino sa v outdoore už dávnejšie udomácnilo a momentálne ho vnímame najmä cez funkčné spodné prádlo. Môj prvý kontakt s vlnou však bol v prvých turistických ponožkách, ktoré mali vlnu ako súčasť zmesi. Boli to ponožky za vtedy horibilných 800,- Sk a šetril som na ne pekelne dlho. Osvedčili sa, fungujú dodnes a hoci som odvtedy vyskúšal kadečo, v ponožkách vyhľadávam práve zmes vlny a umeliny. Také sú aj nové turistické X-socks. 18/05/16 Ľubomír Mäkký Obutie

Túra Za stôlňami pod Skalnatou Pri počítači mi na stole už pomaly rok ležala mapa starých banských diel od Perneka po Skalnatú a cestu na Pezinskú Babu. Po minuloročnom pátraní po štôlňach v okolí Krížnice a Žilovej som sa nejako nemohol odhodlať na etapu pod Skalnatou. Až sa mi ozval Bazin a určili sme si termín. Vyzeralo to na viacpočetnú skupinu, no napokon som od zastávky Pezinská Baba 46 km vyrazil sám. dnes Miroslav Svítek Malé Karpaty
Pozvánka 14. narodeniny Hiking.sk na ľubietovskej Vysokej Milí čitatelia a priatelia nášho webu, mnohí z vás už plánujú letné akcie, výšľapy, dovolenky, a tak budeme radi, ak sa s vami budeme môcť opäť stretnúť na oslave našich narodenín. Hiking.sk na prelome júla a augusta bude mať za sebou už 14 rokov svojej existencie. Oslávime ich 6. augusta na vrchole Vysoká pri Ľubietovej (994 m). 16/05/16 Soňa Mäkká Hiking akcie

Chata Plesnivec 15/02/16 16:37 43 príspevkov
    • Tatry - Východné Tatry - Belianske Tatry: záver Doliny siedmych prameňov, pod vrchom Skalné vráta
    • 20 ľudí
    • celoročná (v mimosezóne len počas víkendov)
    • vodovod v chate vrátane teplej vody
  • Cena
      12,- € polpenzia
      4,50 € raňajky
      7,50 € večera
    • zelená značka do Tatranskej kotliny (1.00 h) žltá a neskôr modrá značka do Kežmarských žľabov (2.00 h)