Poľovnícka chata a posed Šivarná

Stanislav Ďurica 06.04.12 V oblasti Nízkych Beskýd (Laborecká vrchovina) nie je veľa možností na prenocovanie, alebo úkryt pred zlým počasím. Navyše táto časť východného Slovenska nie je častým cieľom turistov, možno aj preto je to s útulňami alebo s inými možnosťami prenocovania v tejto oblasti viac ako biedne.

Približne 2 km východne od obce Nižný Komárnik, po modrej turistickej značke sa nachádzajú dva objekty, ktoré môžu poskytnúť strechu nad hlavou a možnosť doplnenia ľadovej vody priamo zo studničky. Ide o poľovnícku chatu Šivarná v ústí Komárníckej doliny do Šivarnej doliny, taktiež neďaleký poľovnícky posed, ktorý je dostatočne krytý, aby uchránil aj pred dažďom.

Poľovnícky posed

Zaujímavo riešený posed (49.37536 21.71401), nachádzajúci sa len niekoľko sto metrov od poľovníckej chaty, je dvojposchodvý a nižšej konštrukcie ako zvyknú posedy byť. Výhodou je, že obe poschodia sú zabezpečené proti vetru a dažďu, pretože bočné steny sú obité doskami. Leží na menšej lúčke, ktorou vedie modrá značka, na lúke sa nachádza aj senník. Posed síce neponúkne veľa miesta na prenocovanie, komfortne sa v ňom vyspia maximálne 4 ľudia, pričom na hornom poschodí len niekto menšieho vzrastu. Výhodou je, že posed má uzatvárateľné dvere aj okno a je zabezpečený , aby pomedzi dosky neprefukoval vietor, čo je veľkou výhodou najmä v jesennom počasí. Na poschodí sa dokonca nachádza staré ale mäkučké kreslo. Vodu si je možné zabezpečiť pri poľovníckej chate, ktorá je opísaná ďalej.

Poľovnícka chata Šivarná

Ojekt sa nachádza na sútoku potokov Šivarná a Komárnickeho potoka (49.37639 21.71963). Budova je, samozrejme, uzamknutá, avšak miest na prenocovanie, posedenie, oddych alebo úkryt tu je viacero. Prvou možnosťou je samotná terasa chaty. Terasa neponúka úkryt pred vetrom, keďže nie je bočne krytá, avšak strecha nad hlavou zabezpečí, že počas dažďa nezmoknete. Podlaha je vybetónovaná a preto je nutná podložka na spanie. Na zemi alebo na laviciach sa vyspí zhruba 6 ľudí, pri dobrej vôli určite aj viac. Ďalšou možnosťou je priľahlý, pravdepodobne, senník, vzdialený asi 20 metrov od chaty. Aké sú možnosti prenocovania v tomto senníku neviem, ale určite sa pod jeho strechu pár ľudí ukryje. Senník som si podrobnejšie neprezrel.

Voda a ohnisko

Asi 10 metrov od chaty sa nachádza výdatný prameň, ukrytý je pod drevenou konštrukciou a voda sa dá z nej nabrať z kovovej rúrky. Ohnisko sa nachádza v blízkosti chaty. Okolo sú drevené kláty, na ktorých sa dá pohodlne posedieť pri praskajúcom ohni.

Poznámka:

Objekt chaty je súkromný majetok, preto sa pri prenocovaní alebo úkryte treba správať tak, aby nedošlo ku žiadnym škodám. V prípade, že sa na chate nachádzajú ľudia, je potrebné ich osloviť a dostať povolenie na možnosť prenocovania hoci len v priľahlom senníku. Prípadne využiť neďaleký, spomínaný posed.

Zdieľaj:
Reakcie
Poľovnícka chata a posed Šivarná 06/04/12 00:00 nová téma

Túra Podproč – koniec sveta na Spiši Kto by nepoznal Spišský hrad, skalné mesto Dreveník alebo Spišskú Kapitulu, ktorá je zaradená do svetového dedičstva UNESCO? Myslím, že tieto pojmy sú každému turistovi so všeobecným prehľadom dosť známe. Ak sa však povie Podproč, mnohým tento názov nepovie nič. A pritom táto zaujímavá osada na úpätí Levočských vrchov si určite zaslúži pozornosť. 26/10/14 Stanislav Ďurica Levočské vrchy
Búda Chatka na Domaňove V južnej časti Braniska sa okrem búdy pri Peklisku nachádza ešte jedna, omnoho priestrannejšia búda, ktorá sa na vstupe hrdí názvom „Chata na Domaňove“. Táto chatka alebo búda ponúka naozaj veľa priestoru a dobrý úkryt aj pre väčšiu skupinu ľudí. 26/07/14 Stanislav Ďurica Branisko
Prístrešok Altánok pod Folkmarskou skalou Okolie Ružína patrí k jedným z najkrajších oblastí okolia Košíc a Prešova, možností prenocovania tu však mnoho nenájdete. V ružínskom krase nie je žiadna útulňa, ktorá by poslúžila turistom. Dá sa ale nájsť niekoľko prístreškov, ktoré dobre poslúžia na utáborenie alebo núdzové prenocovanie. Jedným z takýchto miest je altánok pod Folkmarskou skalou. 05/07/14 Stanislav Ďurica Volovské vrchy

Túra Ivanov vrch, Praporec a Šimonka z Hlinného Slanské vrchy mám rád, pretože okrem bohatej siete značených trás dovoľujú turistovi túlať sa po lesoch a objavovať čaro vychodených chodníkov, vedúcich nevedno kam. Jedno chladné ráno sme sa vybrali po špeciálnej trase, aby sme odhalili skratky, inak známe len skalným návštevníkom. dnes Ronald Koch Slanské vrchy
Ferrata Z Vordere Gosausee do centra Dachsteinu V polovici júna 2014 som v Dachsteine absolvoval nádhernú štvordňovú prechádzku, počas ktorej som prešiel viacero zaistených ciest. Prvé 2 dni som išiel od Vordere Gosausee na Simonyhutte, ďalšie 2 dni som sa vracal späť. Dnes opíšem prvé 2 dni trasy a spomeniem Laser Alpin Klettersteig, cestu cez vrchol Dachsteinu, Gjaidstein a ferraty na kopec Schober pri Simonyhutte. včera Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Prístrešok Maringotka v sedle Profant Horský hrebeň Slovenského rudohoria, ktorý úzkym chrbátom spája podcelky Spišsko-gemerského krasu, a to Muránsku planinu so Slovenským rajom, patrí k neznámym hrebeňovkám, aj keď ním prechádza modrá značka zo Stolice na Čuntavu. V prípade nepriaznivého počasia určite poteší možnosť uchýlenia sa v podstreší súkromnej chatky v sedle Profant na zelenej okružnej cyklotrase pod spomínaným hrebeňom. 20/12/14 Tomáš Trstenský Muránska planina, Slovenský raj, +

Poľovnícka chata a posed Šivarná 06/04/12 00:00 nová téma
    • Nízke Beskydy - Laborecká vrchovina: 2 km východne od Nižného Komárnika (modrá značka) na spoji Komárnickej a Šivarnej doliny
      dĺžka: 21.71963 ° VD
    • 4 ľudia v posede a 6 ľudí na krytej terase (vlastný spacák a podložka)
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • studnička pri poľovníckej chate
    • Nižný Komárnik (bus) - Šivarná (modrá značka)
    • vonkajšie ohnisko, je nutné nezasahovať do súkrmných práv vlastníka objektu chaty