Nepublikované

Zdieľaj:
Reakcie
Roklina Čertova dolina v zime 07/12/13 20:57 20 príspevkov

Extra Slovenské lyžiarske múzeum Podkonice Neveľká stredoslovenská obec Podkonice ukrýva súkromné múzeum histórie lyžovania na Slovensku. Zjazdových lyžiarov neprekvapí lokalizácia, keďže na svahoch povyše dediny sa nachádzajú ideálne lyžiarske terény vrátane vleku na Podkonických Plešiach. 08/04/15 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Prístrešok Slavošovský tunel pod Homôľkou Revúcka vrchovina na južnom okraji Slovenského rudohoria (predhorie) síce nepatrí k frekventovaným turistickým oblastiam, no milovníkom ľudoprádznych hôr má čo ponúknuť. Infraštruktúra pre cestovný ruch, okrem značených chodníkov, je len minimálna. Nasledovný tip poslúži nielen peším turistom, ale tiež cykloturistom. 10/01/15 Tomáš Trstenský Revúcka vrchovina, Stolické vrchy
Prístrešok Vrátenec v Čiernej doline Tip na núdzový nocľah nielen pre peších turistov ale tiež pre cyklistov, prechádzajúcich horský priesmyk Malý Šturec na pomedzí Veľkej Fatry a Kremnických vrchov. Objekt je dostupný po kvalitnej lesnej asfaltovej ceste v blízkosti polesia Horný Harmanec na hlavnom cestnom ťahu Banská Bystrica - Turčianske Teplice. 27/12/14 Tomáš Trstenský Kremnické vrchy, Veľká Fatra a Choč

Recenzia Július Satinský – Expedície Keď sa spomenie meno Julo Satinský, každému sa hneď vybaví v pamäti charizmatický a zábavný človek, ktorý vnášal dlhé roky do slovenských domácnosti zábavu. Bol to nielen výborný herec a zabávač, ale dokonca aj vášnivý turista, ktorý sa túlal horami aj týždne. A práve o jeho dobrodružstvách z hôr je jeho posmrtne vydaná kniha s príznačným názvom Expedície 1973 - 1982. dnes Stanislav Ďurica Mapy a knihy
Túra Výstup na Schneeberg cez Breite Ries Necelé dve hodiny jazdy autom sa kráľovsky vypína najvyššia hora Dolného Rakúska – Schneeberg. Schneeberg je horským masívom s najvyšším vrcholom Klosterwappen, ktorý je súčasne najvýchodnejšou aj najsevernejšou alpskou dvojtisícovkou a za dobrého počasia je ho možné vidieť ako prízrak na obzore aj z okolia Bratislavy. Práve tu sme začali náš sobotný výstup na vrchol samotného „Snežného kopca“. včera Katarína Ostřanská Svet
Túra Ľubietová – Vepor – Zákľuky – Vrchdobroč – Mýtna Ako býva každoročným zvykom a našou odvekou túžbou, aj minulú jeseň sme zatúžili vybrať sa do hôr. No iba oddychovo, načerpať nové sily na čas strávený v práci a vyčistiť si naše všednými starosťami zapratané makovice. Voľba padá na Slovenské rudohorie. Keď tak hútame nad trasou, zavše si začíname uvedomovať, že roky aj vrásky sú tu, a to na úkor fyzických síl. Preto navštevujeme čoraz nižšie a nižšie pohoria a skracujeme denné dávky kilometrov. A ešte je tu ďalší dôvod, nemáme radi ponáhľanie. Lepšie aj navečer pri ohníku posedieť, poklábosiť a čo to vypiť, čo v národných parkoch najvyšších pohorí ani nie je možné. 20/04/15 Pavel Filák Veporské vrchy, Poľana