Reportáž 10 rokov – stretnutie na Vápči

V poslednú aprílovú nedeľu sa uskutočnilo druhé z vrcholových stretnutí našej akcie 10 rokov – 10 vrcholov, ktorú organizujeme pri príležitosti 10. narodenín HIKING.SK. Na vrchole vápencovo-dolomitovej pyramídy sa v priebehu niekoľkých hodín stretlo množstvo našich čitateľov, priaznivcov a opäť aj zopár autorov.

Počasie tentokrát bolo na koniec apríla až extrémne teplé, slnečnú páľavu našťastie zmierňoval (občas pomerne prudký) juhovýchodný vietor. Vrcholová skala poskytla nerušený kruhový výhľad od najbližšieho okolia po vzdialenejšie vrcholy Strážov, Inovec, Vršatské bradlá, hrebeň Javorníkov, Maníny... až po v opare zanikajúci belavý hrebeň Krivánskej Malej Fatry. Stanovište sme si rozložili na plošinke pod skalou, čiastočne v závetrí.

Hoci sme naplánovali aj spoločné výstupové trasy, drvivá väčšina zvolila samostatné časy výstupu, a tak už okolo 11:00 na vrchole Ľuba čakali pečiatkychtiví účastníci. Najfrekventovanejšie trasy výstupov a zostupov boli z Hornej Poruby a od Homôlky. Niekto prišiel aj od Košeckého Podhradia, iné skupiny z Ilavy, z toho jedna dvojica plánovala zostup do Trenčianskych Teplíc - netuším, či sa im to podarilo, keďže na Vápči sa im veľmi zapáčilo :-). Potešila ma aj správa od prieskumnej skupiny vystúpivšej po červenej z Kopca – značenie je vraj celkom použiteľné. Na záverečný úsek zo sedla Palúch turistov navádzala čerstvá smerovka "hikingovej zelenej".

Okrem turistov, ktorí na Vápeč vystúpili práve kvôli našej akcii a dali si opečiatkovať brožúrky, pristavilo sa aj dosť náhodných "okoloidúcich" – vtedy pečiatky skončili v rôznych zápisníkoch, na mapách, či zo zadnej strany cestovného lístku. Celkovú účasť odhadujeme na plus/mínus stovku hláv (tri psie nerátajúc). V rozhovoroch čas ubehol veľmi rýchlo, po zlikvidovaní požívatín sme niečo po tretej popoludní demontovali smerovku v sedle a dali sa na zostup...

Ďakujeme všetkým účastníkom za príjemné chvíle strávené na vrchole a tešíme sa na ďalšie stretnutia. Najbližsie sa uvidíme 6.5. na Malom Kriváni, kde vás privítajú Adushka s Matúšom. Bližšie inštrukcie nájdete v aktualizovanom článku s kalendárom stretnutí.