Reportáž 10 rokov – stretnutie na Jahňacom štíte

Kroky turistov pomaly odkrajujú z metrov nádhernej slovenskej prírody, stúpajúc k špičke, peaku, najvyššiemu bodu, vrcholu daného miliónmi rokov nahromadeného kopca. Partie kamarátov, v hlúčikoch nahromadených za pomoci spoločných spomienok stoja, utierajúc kvapky potu z čela, fotografujúc okolitú nádheru či odkusujúc zo sójovej tyčinky či polovičkou pripraveného lepeňáku. Scenár padnúci na mieru hociktorému z výstupov na dôsledne vybrané nádherné kopce zo série 10 rokov – 10 vrcholov s HIKING.SK.

Tentokrát pán Osud ovíja niť svojho príbehu v najvyššom pohorí našej malej veľkej krajiny, na nezabudnuteľnom kopci nad rozprávkovým údolím Zeleného plesa, na štíte pokrstenom Jahňací.

Začiatok ako z rozprávkovej knihy zázračných príbehov sľubujúci sľubné a radostné správy v reporte z posledného výstupu so série delikátne zvolených dekadentných kopčekoch pri príležitosti dekády. Na vašu nesmiernu ľútosť zmeníme žáner a napíšeme si zopár stručných riadkov o tom, ako nám všetkým prítomným bolo, aby sme si my prítomní pospomínali, a vy neprítomní, aby ste mohli ľutovať, či sa radostne pobaviť na náš účet.

Organizačný team Pleso Navy Seals v zložení Bacaardi, Ľubo a pomocný seržant Erik, ktorý je v našich srdciach už vlastne Majorom, dorazil na Brnčalku už piatok v neskorých poobedných hodinách. Po krátkych úvodných organizačných pokynoch smerom na proviant majstrov (v kuchyni) a hlavného ubytovacieho dôstojníka Tomáša (majster chatár generál) sme sa odobrali na ubikácie zložiť plné poľné a uľaviť zmoreným telám unavených vojakov. V priebehu večera postupne prichádzali ďalší a ďalší účastníci pochodu a zbiehali sa v dolnom bare Chaty pri Zelenom plese, slúžiacom hlavne na oddych a relax. Relaxovali sme dostatočne, presuňme energiu reportu na ďalší, hlavný deň celých manévrov výstupu na najvyšší kopec celej DEKAdentnej (rozumej desiatkovej) série.

Prieskumný tím organizačnej jednotky vyrazil skoro ráno o 7.55 na cestu a o 9.35 bol na mieste a zabezpečoval perimeter pre príchod hlavných úderných jednotiek z celého Slovenska. Počasie bolo poväčšine oblačné a veterné, avšak raz za čas sa oprel vietor o oblaky a nám ukázal nádheru okolitej krajiny, dolín a kopcov trčiacich z mrakov. Schovaní za prirodzenú stenu na záveternej strane kopca sme poslušne čakali spolubojovníkov, ktorí s pribúdajúcim časom postupne prichádzali.

Jahňací štít zažil 15. 9. 2012 nápor, aký asi ešte nikdy. Nebolo to len kvôli tímom HIKING.SK, na vrchole sa usalašili potulné (avšak početné) skupinky Poliakov, Čechov ba dokonca sme stretli partiu turistického oddielu z Partizánskeho, ktorú sme mali česť spoznať na výstupe na Vtáčnik. Príchodzích sme ponúkali slivovičkou a pečiatkou kamkoľvek si zažiadali (prosím rotného zapisovateľa o prvý historický zápis poskytnutej pečiatke na ženskú zadnicu). Počas príchodov sme zažili zvítania starých kamarátov, náhodné stretnutia, odovzdanie krásnej pamätnej plakety od banskobystrických turistov, koštovanie rôznych domácich pochutín a posiľňovačov rôznych oktánových čísiel (od českých turistov sme si nebrali nič). Po krásnom, ale dlhom pobyte na studenom veternom vrchole sme o 14.25 odišli z vrcholu, stretávajúc posledných záujemcov o pečiatku rušajúcich na vrchol.

Po oddychu na chate sme sa hodili do gala a prichystali na večeru a slávnostný príhovor organizátorov. Večerali sme opäť v dolnom bare, keďže na chatu prišlo obrovské množstvo neohlásených turistov, ktorým sme prenechali hlavnú jedáleň a užívali si súkromie pamätnej miestnôstky pamätajúcej nezabudnuteľné chvíľky posledného večera 10. výstupu na 10 vrchol v roku 10. narodenín HIKING.SK.

Slávnostný príhovor uviedol Bacaardi a následne prenechal slovo Ľubovi, ktorý poďakoval množstvu ľudí, ktorí prispeli veľkou mierou k chodu nášho najobľúbenejšieho portálu. Menovať vás nebudem, vy viete, ktorí ste to a patrí vám okrem vďaky aj poklona za parádne veci, ktoré sme všetci spolu dokázali. Ja by som rád poďakoval celému hájkingu, jeho kráľovi, ako sme pomenovali Ľuba (Hi King – Ahoj Kráľ!) a všetkým vám, ktorý ste či len napísali jediný článok, pridali jedinú fotku do galérie, alebo pomohli s obrovskou prácou na mape, či napísali samotné veľdielo turistických príbehov. Vďaka patrí aj vám, čitateľom a fanúšikom, bez vás by to celé vôbec nedávalo zmysel.

Veľká vďaka patrí aj personálu Chaty pri Zelenom plese, ktorý je úžasný a bol nám nápomocný pri mnohých našich neštandardných požiadavkách, či objednávkach.

Hodnotiť celkovo všetkých 10 výstupov musia tí, čo boli na všetkých alebo väčšine vrcholov. Ja za posledný, nádherný výstup na Jahňací štít môžem povedať, že sa vydaril a pre mňa osobne bol vrcholom sezóny.

Ďakujeme!

P. S. Áno, afterparty bola :-).

Informácie k súťaži

Všetci, čo počas akcie 10 rokov - 10 vrcholov nazbierali aspoň 8 bodov, zašlite svoje hárky naskenované na adresu redakcie – redakcia(zav)hiking.sk – najneskôr do nedele 7. 10. 2012. Losovanie o výstup na Gerlachovský štít sa uskutoční v pondelok 8. 10. 2012. Žrebujeme jedného výhercu, ktorý si bude so sebou môcť na výstup vziať ďalších dvoch ľudí. Vyhlásenie výsledkov bude v novinkách na titulke Hiking.sk a postredníctvom Facebooku.