Lovecký zrub Parajka pod Kohútom

Pali Olejník 16.03.13 Slovenské rudohorie, Stolické vrchy nevynímajúc, neposkytujú turistom veľa príležitostí na prespávanie v spravovaných útulniach či na horských chatách. Na jednej strane je fajn, že tieto oblasti nie sú tak skomercionalizované, ale na strane druhej, pohodlné suché útočisko s dostatkom priestoru, výdatným prameňom v okolí a polohou blízko chodníka vždy poteší. Dovoľte mi predstaviť jedno z takýchto miest, ktoré sa môže stať vhodným miestom pri plánovaní potuliek.

Poľovnícka chata Parajka sa nachádza v juhozápadnom úbočí masívu Kohúta, priamo na rovnomennom rázcestí modrej a žltej značky. Rázcestie je pomerne nové a vzniklo v roku 2009 spolu s vyznačením modrej TZT z Revúčky na Kohút a žltej TZT z Malého Kohúta na Skalicu. Celkovo bolo v tom období vyznačených 43 km nových trás, o ktorých si môžete prečítať na webovej stránke mesta Revúca.

- z obce Revúčka po modrej TZT 2:15 h,
- z rázcestia Malý Kohút po žltej TZT 10 minút,
- zo Skalice nad Muránskou Zdychavou po žltej TZT 1:00 h
- z vrcholu Kohúta je to na chatu vcelku strmým padákom 20 minút.

Chata je zrubovej drevenej konštrukcie na kamenno-betónových základoch s jednoduchou drevenou prístavbou, plniacou úlohu kôlne na drevo. V blízkosti chaty sa nachádza aj upravené ohnisko a "observatórium", čo je miestne pomenovanie pre suché záchody. Samotná chata aj kôlňa sú uzamknuté, chata však disponuje priestrannou zakrytou verandou s betónovou podlahou, na ktorej je jednoduchý drevený stôl s lavicami. Veranda má rozmery zhruba 2 x 4 metre, a vyspí sa na nej podľa môjho odhadu vcelku pohodlne 6 až 8 osôb. Stolom je možné manipulovať, takže sa dá posunúť či dočasne vyniesť mimo verandy. Strecha nad verandou má po bokoch dostatočný presah, ktorý vás spoločne s meter vysokými bočnými drevenými stenami dokáže slušne ochrániť pred nepriazňou počasia.

Priamo pri chate je upravený a vcelku výdatný prameň, ktorý aj počas mojej poslednej návštevy na začiatku mája roku 2012, v období dlhotrvajúceho sucha, dokázal tenučkým prúdom naplniť dvojlitrovú fľašu ani nie za desať minút. To bol ale najextrémnejši prípad, čo som tu počas rokov zažil, pri ostatných návštevách poskytoval prameň vždy dostatok vody na skvelé osvieženie.

Zdieľaj:
Reakcie
Lovecký zrub Parajka pod Kohútom 20/03/13 10:38 7 príspevkov

Prístrešok Lovecký zrub Parajka pod Kohútom Slovenské rudohorie, Stolické vrchy nevynímajúc, neposkytujú turistom veľa príležitostí na prespávanie v spravovaných útulniach či na horských chatách. Na jednej strane je fajn, že tieto oblasti nie sú tak skomercionalizované, ale na strane druhej, pohodlné suché útočisko s dostatkom priestoru, výdatným prameňom v okolí a polohou blízko chodníka vždy poteší. Dovoľte mi predstaviť jedno z takýchto miest, ktoré sa môže stať vhodným miestom pri plánovaní potuliek. 16/03/13 Pali Olejník Revúcka vrchovina, Stolické vrchy
Túra Zimný Prielom Hornádu (Mýto – Smižany) Jesenné lístie už opadalo a to je jasný signál, že máme zimu. Tá uplynulá bola bohatá na snehovú nádielku a množstvo arktických dní. Osobne si veľmi dobre spomínam na pár dní, počas ktorých som prežil jeden z mojich najchladnejších turistických zážitkov a rád sa oň s vami podelím. A tak sa preneste spolu so mnou na chvíľu do krajiny ľadu a treskúcej zimy. 07/01/13 Pali Olejník Slovenský raj
Reportáž 10 rokov – stretnutie na Lysci Úloha načať druhú polovicu stretnutí na vrcholoch pri príležitosti desiateho výročia Hiking.sk pripadla na veľkofatranský Lysec. Počasie v druhú júnovú sobotu nebolo zďaleka ideálne, ale napriek tomu si cestu na vrchol našlo opäť mnoho priaznivcov portálu Hiking.sk a samozrejme aj zopár prekvapených okoloidúcich turistov. 13/06/12 Pali Olejník Hiking akcie

MTB Lumšory – polonina Runa – Ljuta – Ubľa Pokračovanie cyklovíkendu na Zakarpatsku má byť "expedičným" bonusom cez turistami neobjavené doliny, doplnené výstupom na samotný vrchol poloniny Runa (Rivna polonina) a nakoniec dlhým asfaltovým dojazdom so zastávkami pri drevených chrámoch. Znie to jednoducho, ale veci sa niekedy skomplikujú, najmä ak zasiahne matka Príroda alebo pán Murphy. dnes Palo "Axel" Gomboš Svet
Test Dámska bunda Kilpi Melona Kilpi Melona je dámska nepremokavá bunda, ktorú výrobca zaradil do kategórie na jarné a jesenné použitie. Je vyrobená z dvojvrstvého ripstopového materiálu Siberium 10.000 2L. Na vnútornej strane je preto samostatná podšívka z priedušnej sieťoviny. Bunda sa dá kúpiť v dvoch farbách – červenej a fialovej. Ja som niekoľko mesiacov testovala fialový variant. včera Veronika Páričková Oblečenie
Túra Potulky po Ramsau am Dachstein s drobcom Mnohí z vás majú iste dilemu, ako si užiť rodinnú dovolenku, aby z nej mali radosť ako dospelí, tak aj ich deti. Samozrejme, že s rozdielnym vekom detí sa dumy budú líšiť. My, zatiaľ, máme ani nie dvojročného drobca na krku a ďalšieho ešte len v brušku (ale už sa statočne ozýva), takže to máme o niečo jednoduchšie. Aj keď zase s takmer dvadsaťkilovým závažím na chrbte to nie je až také ľahké. 26/08/14 Mirka a Milan Kvietkovci Rakúsko

Lovecký zrub Parajka pod Kohútom 20/03/13 10:38 7 príspevkov
    • Slovenské rudohorie - Stolické vrchy: pod Kohútom
    • dĺžka: 20.1725 ° VD
    • 6 -8 osôb s vlastnou kariamatkou a spacákom na betónovej podlahe na krytej verande
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • upravená studnička pri chate
    • Revúca (bus) - Parajka (modrá značka)
    • drevené sedenie na verande