Prístrešok Prístrešok Petrovka

Jednou z možností na strechu nad hlavou turistu je prístrešok, okolo ktorého som prechádzal pri zostupe z hrebeňa Oravskej Magury, keď som sa vracal z tohoročného narodeninového stretnutia priaznivcov HIKING.SK na Minčole. Podľa letopočtu na štíte bol vybudovaný v roku 2009.

Oravská Magura: pod vrchom Budín v lokalite Petrovka (pri modrej značke)
915 m n. m.
3 osoby
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
Spojenie
Podbiel (vlak, bus) - Petrovka (modrá značka)
Dalšie info
vonkajšie sedenie a ohnisko

Nachádza sa na malej čistine v plytkom sedielku bočného hrebeňa, ktorý vysiela vrch Budín II. (1185 m) na juhovýchod, smerom na Čížikovú (925 m) a Lučivný vrch (841 m). Okolo prístrešku prechádza modrá TZT z Podbiela na Šubovku na hlavnom hrebeni Oravskej Magury, takže sa nedá minúť. V blízkosti prechádza spevnená lesná cesta traverzujúca juhovýchodné svahy pohoria.

- modrá z Podbiela, 1.35 h,
- žltá a modrá z Nižnej, 2.00 h,
- modrá zo Šubovky, 0.40 h.

Prístrešok je celodrevený, tvaru A. Západná stena siaha po zem, východná a čelné štíty asi do výšky 1,5 m nad terénom. Dreveným stropom je vytvorený priestor, ktorý je neprístupný, čo je škoda. Zariadenie tvoria na pňoch umiestnený stôl a na pevno osadené lavice. Na trámoch sú povešané všakovaké "ozdoby", ale aj kniha návštev a cestovný poriadok z Podbiela. Prírodný povrch podlahy je dosť nerovný, ale v prípade potreby by sa tu na noc uchýlil zo traja nocľažníci s príslušnou výbavou.

Pred prístreškom je ohnisko a v priľahlom smrekovom lesíku sú rozmiestnené lavičky. Vodný zdroj som v najbližšom okolí nezbadal, ale predpokladám, že z prameňov potokov na východnej alebo západnej strane sedla sa bude dať voda nabrať. Ja som pri zostupe z hrebeňa naberal vodu z potôčika asi v týchto miestach.