Prístrešok Prístrešok na Ostrom vrchu

Po horách sa túlam od detstva. V tých časom sa veľmi ťažko zháňali informácie o stavbách, kde sa dalo ukryť či prenocovať. Boli sme odkázaní na vlastné poznatky, spomienky kamarátov alebo na zápisky a kroniky vandrákov, ktorý brázdili naše kopce pred nami. Mnohokrát sa mi stalo, moknúc v lese, nemal som ani potuchy o prístrešku či búde v okolí. A tak si viete predstaviť zlosť, keď som premočený a po prebdenej noci uzimený prišiel k takejto stavbe. Preto dnes, v čase internetu, pre čitateľov postupne opíšem niekoľko jednoduchých prístreškov v juhozápadnej časti Strážovských vrchov, v oblasti Ostrého vrchu.

Strážovské vrchy - JZ oblasť pohoria: na vrchole Ostrého vrchu
767 m n. m.
3 osoby
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
Prameň- studnička sa nachádza 300 metrov za rázc. pod Ostrým vrchom smerom na vrchol, na južnom okraji lúky
Spojenie
Významová odbočka modrej značky z rázc. pod Ostrým vrchom (30 minút)
Dalšie info
drevené sedenie, informačný panel, vrchol Ostrého vrchu je zalesnený a neposkytuje výhľad, GPS signál

Stavba altánku sa nachádza v juhozápadnej oblasti Strážovských vrchov, časť Trenčianska vrchovina, na vrchole Ostrého vrchu (767 m n. m.). Ten sa vypína nad obcami Soblahov a Trenčianske Mitice. Na vlastný vrchol s prístreškom vedie z rázc. pod Ostrým vrchom významová odbočka modrej značky. Tá sa začína v Trenčianskych Tepliciach a končí v blízkom stredisku, dnes, žiaľ, uzavretej a opustenej Chaty pod Ostrým vrchom. Z rázcestia pod Ostrým vrchom to na vrchol trvá asi 30 minút. Pomerne hustá sieť značených chodníkov v okolí dovoľuje prístup z viacerých miest a smerov.

Objekt a nocľah

Stavba objektu je jednoduchej drevenej konštrukcie, takmer štvorcového pôdorysu s rozmermi asi 3 x 3 metre. Zastrešená je pultovou strechou. Zo všetkých strán je voľne otvorená do terénu. Pod strechou sa nachádzajú dve lavice a stôl. Zem tvorí udupaná hlina. Aj keď prístrešok nie je primárne určený k prenocovaniu, traja turisti tu vcelku pohodlne môžu prečkať noc. Z toho jeden na stole, ktorý sa dá využiť aj ako pričňa a ďalší dvaja na podlahe. Použitie karimatky a spacieho vaku je samozrejmosťou. Prípadné pripevnenie celty alebo PVC fólie z náveternej strany zvýši komfort nocľahu. Vedľa prístreška sa nachádza pekne upravené ohnisko, ďalší stôl s lavicami a mohyla zakladateľa československého skautingu - A. B. Svojsíka.

Voda a okolie

Vodný zdroj sa v tesnej blízkosti nenachádza. Najbližší prameň - studničku nájdete na trase významovej odbočky značky, asi 300 metrov za rázc. pod Ostrým vrchom, na južnom okraji lúky, kde je vybudovaný ďalší prístrešok. V okolí sa nachádza ešte jeden prístrešok v sedle Lúčky. Okrem týchto stavieb sa pod Ostrým vrchom nachádza zrubová útulňa. Krásna príroda v okolí s mnohými tajomnými zákutiami očarí hádam každého vnímavého turistu, vandráka či tuláka...