Správa Rainerov náučný chodník

Keď sa vyberiete na vychádzku po Kúpeľnom chodníku v Starom Smokovci, ktorý začína pri údolnej stanici pozemnej lanovej dráhy na Hrebienok, tak v mieste, kde sa odkloní modrá značka na Slavkovský štít, nájdete nový náučný chodník. Naposledy som tadiaľto išla koncom zimy a ešte tu nebol. Je venovaný osobnosti Jána Juraja Rainera, ktorý postavil prvú chatu vo Vysokých Tatrách v roku 1863.

1 deň
leto – 02.09.2013
Tatry - Východné Tatry - Vysoké Tatry (Tatranský národný park)
Poprad (vlak, bus, TEŽ) - Starý Smokovec (vlak TEŽ, bus) - Hrebienok (pozemná lanová dráha)
» č.1097 Vysoké Tatry (1:50.000)

Poznáme ju pod názvom Rainerova chata alebo Rainerka. Nachádza sa cca 15 minút chôdze od Hrebienka na Starolesnianskej poľane pri ústí Studených dolín (Veľká a Malá Studená dolina). Náučný chodník je dielom Tatranského okrášľovacieho spolku a v súčasnosti ho ešte neeviduje ani webová stránka o náučných chodníkoch na Slovensku.

Celá trasa je súbežná s modrou značkou po rázcestie pod Slavkovským štítom (1357 m n. m.) a vedie krásnym úbočím. Prevýšenie je z 990 m na 1357 metrov. Tomu zodpovedá aj premena charakteru chodníka, resp. jeho okolia počas chôdze. Počas celej cesty je veľa malinčia, čučoriedia a pestrá kvetena. V jesennom období najviac zaujme odkvitajúca kyprina a nádherné tmavomodré zvončeky.

Náučný chodník má šesť zastavení, ktoré sa venujú jednak samotnému Rainerovi, jednak chate a tiež altánku, ktorý stál práve v úbočí Slavkovského štítu a zmietla ho veterná smršť. Jednoduchý výklad je dvojjazyčný, slovenský a anglický.