Prístrešok Lesná chatka Rybník

Počas roku 2013 sme s partiou neraz zavítali do obory okolo Bieleho kameňa (zvernica Biela skala). Lesníci tu postavili minimálne dva drevené mostíky – schodíky, pri Hubalovej a v sedle Skalka. Aj keď nás niekto z lesohospodárov stretol v obore, nerozčuľoval sa nad našou prítomnosťou. Prechodili sme snáď všetky kopce, ale parťáci sú nepriatelia chodenia po akýchkoľvek cestách.

Malé Karpaty: lesná chata pri rybníku zvernice Biela skala
400 m n. m.
8 ľudí na zemi v krytom sedení, 4 ľudia v altánku
trojsezónna (murovaný gril v atánku)
Kamenný potok (prítok)
Kontakt
Odštepný závod Lesy SR Smolenice - Lesná správa Píla - LO Biela skala, lesy.sk/showdoc.do?docid=133&id=2
Dalšie info
oplotený arál zvernice Biela skala, rybník, drevené sedenie, murovaný gril

Pri vodnej nádrži (rybník) na Kamennom potoku, odbočuje z asfaltky doprava do mierneho svahu lesná cesta. Po asi 50 m príde turista k nízkemu plotu a za ním sú tri stavby. Jedna je poschodová, drevená chatka Odštepného závodu Lesov SR Smolenice. Za ňou je murovaná stavba. Či je to chatka alebo garáž s nadstavbou neviem určite. No pred drevenou chatkou je veľké, kryté posedenie. Za plotom, nad potokom, prítokom Kamenného potoka, je altánok.

- od smerovníka Papiernička doprava do obory a neznačene po asfaltke 40 minút,
- od smerovníka sedlo Skalka rebríkom cez plot k bývalej horárni Panský dom, lesnou cestou klesať doľava k asfaltke a po nej doľava k chatke 60 minút,
- od smerovníka Hubalová rebríkom cez plot a lesnou cestou k bývalej horárni Panský dom, na križovatke zahnúť doprava, lesnou cestou klesnúť na asfaltku a po nej doľava k chatke 50 minút.

Areál chatky je oplotený nízkym plotom. Prechádza však cezeň lesná cesta, a tak si myslím, že bránička je otvorená stále, lebo vzadu nie je žiaden plot. Kryté posedenie pred chatkou Rybník je veľké asi 8 x 2,5 m. Podlahu tvorí udupaná hlina. Strecha je kvalitná, drží ju šesť drevených stĺpov a presahuje dostatočne bočné steny. Od cesty je zadná časť posedenia ukončená stenou z prekladaných latiek s otvormi 15 x 15 cm, vysokou 2 m. Popri dlhšej strane je stena z latiek, vysoká 80 cm. Vnútri sa nachádzajú štyri drevené stoly a osem lavíc. Na stoloch, dostatočne širokých, sa pohodlne vyspia štyria ľudia. Na lavičkách by som neodporúčal spať, ľahko sa človek môže zobudiť na zemi. Na tej sa určite vyspí pohodlne ďalších osem ľudí, ale musia mať karimatku pod seba.

Altánok nad potokom je mimo oploteného pozemku. Má betónovú podlahu. Uprostred je postavená tehlová piecka na grilovanie. Altánok je pravidelný šesťuholník. Strecha je drevená s otvorom na odvod dymu. Päť stien je drevených, vysokých 80 cm. Pri každej je lavička. Šiesta stena chýba, otvor sa používa ako vchod. Altánok má rozmery cca 2,5 x 2,5 m. O šesť drevených stĺpov, na ktorých je postavená šindľová strecha, sa dá pripevniť pončo, alebo celta a vznikne určite suché nocľažište. Keď si na noc zakúri človek v piecke, musí to byť parádne nocovanie. Určite sa pohodlne vyspia štyria ľudia, ale na zem odporúčam karimatku.

Drevo a voda

V okolitom lese je dostatok popadaných konárov na zakúrenie v piecke. Keďže je to grilovacia piecka, dá sa na mriežke variť v ešuse jedlo. Voda sa dá nabrať z potoka pod altánkom alebo z väčšieho Kamenného potoka. Kto by mal chuť sa umyť alebo zaplávať si, blízka nádrž by mu mohla poslúžiť.