Stodola stojí hneď pri značke
Stodola stojí hneď pri značke Zatvoriť

Búda Stodola pod Drobným vrchom

Pred mojou prvou návštevou Slovenského krasu som samozrejme pátral na Hikingu po možnostiach núdzového prespania pod strechou v prípade nepriazne počasia. Vďaka článku Pavla Timka "Krasom - planina Horný vrch (2)" som sa dočítal o nižšie popísanom objekte a rozhodol "vyskúšať" a pridať na stránku pre budúcich návštevníkov.

Slovenský kras: na hrebeni planiny Horný vrch medzi obcami Bôrka a Hrhov, asi 20 minút od turistickej značky Krasové jazierko v smere od Zádielskej doliny pod Drobným vrchom (Horný grúň)
757 m n. m.
na slame a ihličí, ktorým je vystlaná zem
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
Lúčanský prameň pri rázestníku Krasové jazierko (asi 20 minút chôdze)
Spojenie
2,5 h od Jablonovského sedla (Soroška) alebo zo Zádielskej doliny (červená)

Leží priamo na červenej značke prechádzajúcej naprieč Slovenským krasom. V smere od Zádielskej doliny asi 2,5 h, ukrytá v lese, ale v bezprostrednej blízkosti turistického chodníka asi 20 minút pred rázcestníkom Krasové jazierko. Z opačnej strany od Jablonovského sedla je to približne rovnaká vzdialenosť.

Stodola resp. senník pozostáva z dvoch rovnakých miestností oddelených v strede drevenou priečkou. Každá so samostatným vchodom a malým podkrovím. Jedna miestnosť a podkrovie sú na nocľah ťažko použiteľné pre prach a neporiadok v jednej z miestností.

Druhý pristor je čistý, podlaha vystlaná slamou a ihličím, a tak je skvelým miestom na pokojnú noc v prípade dažďa alebo zimy. Počas noci strávenej v stodole nepršalo, takže nedokážem odhadnúť kvalitu strešného materiálu, ale na pohľad krytina vyzerala v poriadku a bez dier. Miestnosť je veľmi priestranná a poskytne bez problémov strechu nad hlavou desiatim ľuďom. Druhá časť objektu je rovnako veľká a nebyť neporiadku, by mohla slúžiť rovnakému účelu. Pred stodolou je ohnisko.

Je treba spomenúť, že v prípade náhlej zmeny počasia, je možné použiť aj dva posedy vybavené matracom, ktoré sa nachádzajú neďaleko, tiež na červenej turistickej značke na ceste zo Zádielskej doliny do Jablonovského sedla (priesmyk Soroška), asi 15 až 20 minút pred stodolou.

Asi 20 minút od objektu, pri smerovníku Krasové jazierko sa nachádza Lúčanský prameň.