Búda Chatka na Domaňove

V južnej časti Braniska sa okrem búdy pri Peklisku nachádza ešte jedna, omnoho priestrannejšia búda, ktorá sa na vstupe hrdí názvom „Chata na Domaňove“. Táto chatka alebo búda ponúka naozaj veľa priestoru a dobrý úkryt aj pre väčšiu skupinu ľudí.

Branisko: približne na polceste medzi sedlom Predky a Pekliskom na modrej značky, cca 30 metrov mimo TZT
812 m n. m.
11 ľudí na podlahe s vlastným spacákom a podložkou
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
malý potok na modrej TZT blízko búdy pri Peklisku
Dalšie info
Ohnisko s lavicami, posteľ s matracami, neuzatvárateľný objekt

Stavba sa nachádza približne na polceste modrej značky medzi Pekliskom a sedlom Predky neďaleko Sľubice. Leží asi 30 metrov nad značenou trasou na maličkej lúčke (asi bývala skládka dreva). Búda je rozdelená na dve časti. Jednu tvorí prístrešok s lavicami a stolom, a druhú miestnosť, ktorá je krytá zo všetkých strán s drevenou podlahou. Celá búda je drevená s plechovou strechou.

Pôdorys búdy má asi 3 x 7 metrov spolu s prístreškom. Boky sú obité doskami. Práca je odvedená dobre a medzi doskami nie sú žiadne väčšie škáry. Škoda však chýbajúcich okien. Strecha je vo výbornom stave.

Interiér je, ako som spomínal, rozdelený na dve časti – prístrešok s posedením a jednu miestnosť. V prístrešku je stôl a lavice, všetko je pomerne čisté a udržiavané. Pohodlne sa tu vyspí päť ľudí s vlastnými podložkami. Miestnosť, ktorá je hneď vedľa prístrešku, má drevenú podlahu, nachádza sa tu posteľ s matracami a jedno rozbité kreslo. Súčasťou interiéru je veľké množstvo prázdnych fliaš od alkoholu. Podlaha je tiež pomerne čistá. Prespí tu na vlastnej podložke pohodlne šestica ľudí. Objekt nemá žiadne uzatváracie dvere, ani okná a neposkytuje možnosť zakúrenia si.

Hneď vedľa chatky je otvorené ohnisko s lavicami na sedenie. Upravenú studničku som v okolí nevidel, hoci hneď vedľa búdy tečie malý potôčik, takže možno niekde vyššie po jeho toku sa prameň bude nachádzať.

Poznámka:
Súradnice polohy objektu nie sú presné a určené sú len odhadom. V prípade zamerania GPS navigáciou poprosíme uviesť koordináty do diskusnej témy.