Recenzia Riad GSI Outdoors Pinnacle Camper

Varenie v outdoore má mnoho podôb – od ultraľahkých ohrievačov vody s výmenníkom, cez bežnejšie ešusy až po gurmánske sady, pri ktorých si je ťažké predstaviť, že ich niekto (v slovenských podmienkach) bude so sebou vláčiť v batohu, pokiaľ varenie a papanie nie je hlavným motívom výletu do prírody. Takáto je aj sada Pinnacle Camper, ktorej názov prezrádza, že jej ideálny prostredím je kemp, kam ju pohodlne doveziete autom.

Výrobca
GSI outdoors
Model
Pinnacle Camper
Typ
sada riadu pre štyri osoby
Materiály
eloxovaný hliník, Teflón s technológiou Radiance, BPA-free plast Infinity
Hmotnosť
1680 g
Páči sa mi
ľahký a odolný materiál s dobrou distribúciou tepla, potvrchová Teflon úprava, premyslená skladačka, prepracované detaily
Nepáči sa mi
chýba malé vrecúško, v ktorom by sa dal nosiť na túry minimalistický set (menší hrniec + pokrievka)
Ostatné info
obsahuje: 2 x hrniec s pokrievkou, 1 x panvica, 4 x miska, 4 x hrnček, 4 x tanierik, 1 x chytáčik, 1 x vodotesný obal
Infocena
130 €

Súčasti setu

Sada obsahuje tri nádoby na varenie – dva hrnce (3-litrový a 2-litrový) a jednu panvičku. Sú vyrobené z eloxovaného hliníka stredne šedej farby. Dno každej nádoby je z vonkajšej strany vyfrézované, čo jednak zlepšuje stabilitu na variči a jednak zväčšuje efektívnu plochu ohrievania. Nie je to síce tak účinné ako výmenník tepla, no aj tak poteší. Vnútorná strana nádob je potiahnutá teflónovým nepriľnavým povrchom s technológiou Radiance, ktorá podľa výrobcu zlepšuje distribúciu tepla a mechanickú odolnosť povrchu. To samozrejme neznamená, že je dobré z nádob jedlo vyškrabávať kovovým príborom. Na čistenie väčšinou stačí papierová vreckovka a trocha vody. Každá nádoba má na boku aretačné miesto pre skladací držiak, ktorý je v sade jeden, takže nie je veľmi praktické rozmýšľať nad varením na viacerých varičoch. Oba hrnce majú čiernu plastovú pokrievku s malým oranžovým úchytom a perforáciou pre pohodlné zliatie vody, napríklad pri príprave cestovín.

Zvyšok sady sú plastové doplnky pre konzumáciu pripravených jedál, či teplých nápojov. Plast má obchodný názov Infinity a ide o ľahký polopriehľadný polypropylén bez BPA, ftalátov (zmäkčovač plastov) a antimónu (retardér horenia). Podľa výrobcu je kompletne recyklovateľný, chemicky intertný a výrazne ľahší ako iné BPA-free plasty. V sade sú z neho vyrobené štyri plytké taniere pre hlavné jedlo, štyri misky na studené veci ako napríklad ranné vločky s mliekom a štyri poháriky potiahnuté tenkým neoprénom, takže do nich môžete dať aj horúci čaj, či polievku. Hrnčeky aj misky majú objem cca 400 ml a štvrťkruhovú podstavu, takže spolu vytvoria kruh, ktorý presne pasuje do menšieho z hrncov. Zároveň miska je mierne väčšia ako hrnček, takže ho do nej vložíte pri transporte. Na prvý pohľad však po vybalení neviete, že to takto funguje – nejaký čas som ich používal v spojenom stave a až keď sa mi dostala voda do medzipriestoru, som zistil, že sú to dve nádoby.

Vychytávkou je aj obal na sadu, ktorý je vo vnútri pogumovaný tak, že je vodotesný a slúži ako nádoba na umývanie riadu. Celkom vtipné a praktické riešenie. Oceňujem aj to, že obalom sa dá následne celá sada naozaj pevne stiahnuť tak, že nič nehrká.

Skúsenosti

Ako z veľkosti sady aj jej názvu vyplýva, nie je práve ideálna do batoha, ale skôr do kempu, ktorý slúži ako základný tábor pre túry do okolia. Pohodlne pokryje potreby štvorice, takže sa zíde buď pre dve dvojice alebo rodinu s deťmi. V nádobách sa dobre varí, pretože majú hrubšie dno, vďaka ktorému sa lepšie distribuuje teplo po povrchu a nemusíte sa obávať restovania cibuľky alebo opekaniu slaninky, ako je to pri hrncoch s tenučkým dnom. V tomto smere pomáha aj nepriľnavý povrch, a tak nemusíte pri varení používať takmer žiaden olej a aj tak sa vám nič nepripáli. Skrátka, v pohodlí varenia sú nádoby takmer porovnateľné s kuchynskými, iba sú o niečo menšie.

Vzhľadom na väčší priemer nádob je dobré mať varič s väčším roštom. Používal som Coleman F1 Power PZ, ktorého výkon aj veľkosť horáka boli pre tento riad primerané. Možno ešte lepšie by sa hodil varič, ktorý má samostatne horák s roštom a samostatne kartušu. Použitie veľkého hrnca na variči s veľkou 450-gramovou kartušou je predsa len trochu vratké, najmä keď je kartuša takmer prázdna. Alternatívou je aj použitie klasického dvojhorákového kempingového variča s 5-kilogramovou bombou.

Celkové skúsenosti s riadom sú pozitívne, no jedna maličkosť mi dosť chýba. Nejaké minimalistické vrecúško zo sieťoviny, aby som si mohol na túru vziať iba menší hrniec s pokrievkou a vnútri povedzme s dvomi hrnčekmi a miskami. Bez vrecúška sa takto zmenšená sada veľmi rada rozpadne v batohu.

GSI Outdoors Pinnacle Camper je sada outdoorového riadu primárne určená do kempu. V nádobách s hrubším dnom a nepriľnavou povrchovou úpravou sa dá plnohodnotne variť a údržba je jednoduchá. Funkčný dizajn aj detaily vypracovania sú na vysokej úrovni. Najmä množstvo príslušenstva, ktoré spolu s nádobami pekne do seba zapadá a pre transport sa všetko zmestí do najväčšej z nádob. Pokiaľ hľadáte spoľahlivého sparing partnera pre svoje kulinárske kempingové varenia, uvedená sada by mala byť na vašom zozname.