Recenzia Opaľovací krém Daylong Extreme 50+ gél

Hoci mám celkom priaznivý fototyp, keď idem do hôr, používam ochranný krém s vysokým faktorom. Chcem taký, s ktorým sa namažem ráno pred odchodom na túru a zvyšok dňa nemusím nič riešiť. Krém pri potení nesmie z pokožky vytekať a nesmie zanechávať mastný pocit, lebo moja pokožka je sama o sebe dosť mastná. Doteraz som používal Piz Buin, ktorý je u nás ťažšie dostupný a kupoval som ho v Rakúsku. Vyskúšal som preto novinku od Daylongu v gélovej forme.

Výrobca
Galderma-Spirig
Model
Daylong Extreme 50+ gél
Typ
slnečná ochrana s vysokým faktorom v gélovej forme
Páči sa mi
ľahko sa roztiera, po vsiaknutí bez mastného pocitu, vydrží celý deň, pri potení nesteká po pokožke, praktické 50 ml balenie
Nepáči sa mi
niekomu môže prekážať, že sa takmer vôbec neopáli
Ostatné info
fotostabilné UVA + UVB filtre, bez tukov a emulgátorov, odolné voči vode, vhodné pre mastnú kožu a športové použitie
Infocena
9,60 € – 50 ml balenie
Obchody
výrobok je dostupný v lekárňach

Produkty Daylong som mal vždy zafixované ako opaľovacie krémy, ktoré sú pre malé deti a pre ľudí s fototypom, že sa spália už pri pohľade na fotku so slnkom zaliatej pláže. Nášmu synovi Daylong mažeme od malička, lebo nám to odporučila naša pediatrička, ktorej v tomto smere dôverujeme ďaleko viac ako akýmkoľvek iným zdrojom. Kubko sa zatiaľ nikdy nespálil a po vonku sa pohybuje odjakživa veľa. Keď som jeho krém občas použil na seba, nebol som spokojný s mastným pocitom, ktorý krém zanechal, lebo moja tvár má od adolescetných čias sklon k masteniu a z toho plynúceho akné. Daylong bol preto pre mňa nevhodný. Gélová forma sľubovala v tomto smere zmenu a tak Daylong dostal opäť šancu.

Gélová forma je trochu zamaskovaná, pretože na prvý laický pohľad a pocit ide o bežnú emulziu bielej farby, ktorá sa dobre rozotiera. Balenie je v praktickej 50 ml veľkosti, takže sa pohodlne zmestí do malej sieťky s vecami osobnej hygieny, ktorú nosím do hôr. Okrem krému je tam tyčinka na pery, malé hotelové mydielko, mikrovláknový uteráčik, zubná kefka a pasta, deodorant a papierové vreckovky.

Skúsenosti

Krém používam približne od marca tohto roka a teda bol so mnou na niekoľkých jarných skialpinistických túrach. Práve lyžiarske túry z hľadiska slnečnej expozície považujem za najväčší slnkový extrém, ktorý prezývam 3D mikrovlnka. Slnko má v marci a apríli celkom slušnú silu, dni sú dlhšie a keď k tomu pripočítame albedo (odraz) od bieleho snehu, tak tvár dostáva zabrať. A často nielen tá, lebo keď je pekne a slnečno, ruky nie sú v rukaviciach a niekedy príde na rad aj krátkorukávové tričko. Krém sa v týchto podmienkach osvedčil – ráno som sa nakrémoval ešte pred raňajkami, krém po pár minútach vsiakol a ani počas túry pri potení nezačal vytekať. Ochrana počas celého dňa bola dostatočná a na druhý deň ráno tvár vyzerala, akoby som predchádzajúci celý deň ani na slnku nebol. To bude možno pre niekoho nevýhoda, no aktívne "chytanie bronzu" nevyhľadávam.

V lete sú skúsenosti podobné. Pokiaľ dodržíte návod na použitie – t. j. aplikácia krému 20 minút pred tým, ako idete na slnko – ochrana funguje po celý deň a to tak dobre, že sa ani neopálite. Vodeodolnosť som neskúšal, pretože jednak by som testovanie nedokázal kvantifikovať a tiež nie som príliš vodomilný človek, takže kúpanie mi veľa nehovorí. Veľkosť balenia (50 ml) predurčuje krém k lokálnemu, nie celotelovému použitiu. To mi neprekáža, pretože tričko mám na horách oblečené vždy, a aj krátke nohavice nie sú úplné trenky, takže zvyčajne stačí namazať tvár, krk, ruky a nohy od kolien dolu.

Výrobok je podľa výrobcu vhodný aj pre ľudí so sklonom k alergii zo slnka. Mňa sa to našťastie netýka, Soňa však zo začiatku letnej sezóny musí dávať pozor a natierať sa práve takýmito krémami. Krém vyskúšala pri mori aj na horách a bola s jeho účinkom spokojná na rovnakej úrovni ako s Piz Buin Allergy, ktorý používala doteraz.

Vhodnosť krému do extrémneho zimného počasia neviem posúdiť, keďže tohtoročná zimná sezóna nám nedala možnosť ho otestovať.

Celkovo hodnotím produkt veľmi pozitívne a ostáva základnou výbavou mojej sieťky s vecami osobnej hygieny.

Čo používate vy na hory v lete a čo v zime? Podeľte sa o svoje skúsenosti vo fóre pod článkom.