Chodník na Záruby od Čertovho žľabu nepriechodný

12.12.14 Čas vianočných dovoleniek a s tým spojených pobytov v prírode je o pár dní tu a s tým sú spojené turistické výlety na atraktívne miesta. V Malých Karpatoch je takýmto miestom bez pochýb najvyšší vrch Záruby. A práve preto chceme touto správou upozorniť na možnú komplikáciu pri výstupe na ne.

Začiatkom decembra totiž pod hlavným hrebeňom padla menšia kalamita priamo na modrom turistickom chodníku, konkrétne medzi TIM Čertov žľab a TIM sedlo Záruby. Silná ľadová námraza dolámala a povyvracala stromy a tie teraz značne komplikujú priechod turistickým chodníkom, resp. ho znemožňujú. Niektoré stromy sú stále nahnuté priamo nad trasou a je otázkou času, kedy padnú. Na niektorých stromoch sú vo výške aj polámané haluze – tiež hrozí ich padanie dole. Najkritickejší úsek je dlhý cca 150 metrov (mapa).

Keďže ide o územie národnej prírodnej rezervácie Záruby, kde platí 5. - najprísnejší stupeň ochrany prírody a krajiny, situácia sa nevyrieši za pár dní. Najrozumnejším riešením je momentálne využívať na výstup od Smoleníc alternatívne trasy cez Havraniu skalu alebo od Bukovej.

Stav fotografií je z 10. 12. 2014.

Zdieľaj:
Reakcie
Chodník na Záruby od Čertovho žľabu nepriechodný 14/12/14 21:48 6 príspevkov

Túra Lesnické sedlo – Cerla – Červený Kláštor Veľkonočné sviatky roku 2015 sa v Pieninách niesli v duchu sneženia, preto sa voľno veľmi nedalo využiť na turistiku. No hneď po sviatkoch prišli teplá, sneh takmer všetok zmizol a ďalší víkend sa dalo ísť na istotu. Voľba padla na moje obľúbené Lesnické sedlo a z neho pokračovať smerom na západ, kam ma nos a situácia dovedie. Koniec trasy teda ešte presne neviem, buď skončím v Lesnici alebo v Červenom Kláštore. Čo však viem, je to, že ma určite čaká krásny deň. 27/05/15 Lukáš Varšík Pieniny
Správa Chodník na Záruby od Čertovho žľabu nepriechodný Čas vianočných dovoleniek a s tým spojených pobytov v prírode je o pár dní tu a s tým sú spojené turistické výlety na atraktívne miesta. V Malých Karpatoch je takýmto miestom bez pochýb najvyšší vrch Záruby. A práve preto chceme touto správou upozorniť na možnú komplikáciu pri výstupe na ne. 12/12/14 Lukáš Varšík Správy
Túra Jesenný výstup na Siminy od Jakubian Zvyčajne plánovanie turistiky začína často študovaním dostupných materiálov o plánovanej trase alebo o oblasti. Ale pri Levočských vrchoch "natrafí poriadne kosa na kameň" na mnohých miestach, pretože informácií jednoducho niet skoro žiadnych. A to „vďaka“ takmer 60 rokom vojakmi zakazovanému vstupu do oblasti. Absencia turistických značiek, najmä v severnej časti pohoria, tiež veľmi nepomáha potencionálnym návštevníkom. Čo však vtedy, keď človek aj tak chce územie spoznávať? Jednoducho sa treba vybrať a najlepšie je vziať niekoho domáceho - znalého terénu. 10/11/14 Lukáš Varšík Levočské vrchy

Túra Zasnežený výstup na Triglav "Poďme niekam!" "Dobre." Takto jednoducho som sa ocitla v konverzácii, kde sa riešil výstup na zasnežený Triglav koncom októbra 2015. Začali mesačné prípravy pred plánovaným odchodom. Pravidelné sledovanie počasia, snehových správ, webkamery, načítavanie článkov, plánovanie výstupovej a zostupovej trasy. Až to konečne prišlo a my sme sa vydali do výšky 2864 m, aby sme otestovali seba a možno trochu aj naše kamarátstvo. dnes Zuzana Jana Škápíková Svet
Pozvánka 14. narodeniny Hiking.sk na ľubietovskej Vysokej Milí čitatelia a priatelia nášho webu, mnohí z vás už plánujú letné akcie, výšľapy, dovolenky, a tak budeme radi, ak sa s vami budeme môcť opäť stretnúť na oslave našich narodenín. Hiking.sk na prelome júla a augusta bude mať za sebou už 14 rokov svojej existencie. Oslávime ich 6. augusta na vrchole Vysoká pri Ľubietovej (994 m). 16/05/16 Soňa Mäkká Hiking akcie
Túra Predsilvestrovský okruh na Šíp zo Stankovian Deň pred zakončením roka 2015 priniesol veľmi mrazivé a slnečné počasie. Mojím nepokojným nohám to nedalo pokoj. Balím batoh, rýchlo sa pýtam kamarátov, či sa nechcú pridať. Nakoniec ideme len dvaja a smer máme, pre nás vzdialené končiny pri Stankovanoch – známy kopec s názvom Šíp. včera Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč