Búda pri Malom Šturci

07.09.06

Celodrevená búda so strechou z asfaltového šindľa. Strecha vyzerá byť čerstvo zrekonštruovaná. Škoda len, že búda nie je opatrená dvermi, čo môže spôsobovať problémy pri daždi so silným vetrom. Podlahu tvorí len utlačená hlina, preto je potrebné mať aspoň karimatku. Vo vnútri je aj jedna lavica na sedenie. Podľa môjho uváženia sa však na nej nedá spať, je dosť priúzka. Rozmery sú síce skromné, ale hlavne je, že v nečase máte kde skloniť hlavu. Aj napriek skromným rozmerom sa vo vnútri vyspia 2-3 ľudia.

Ak idete po červenej značke zo sedla Malý Šturec smerom k horskému hotelu Kráľova studňa alebo naopak, nemôžte ju minúť. Aj priamo na búde je namaľovaná červená turistická značka. Presnejšie sa nachádza asi 15-20 minút za sedlom Malý Šturec smer horský hotel Kráľova studňa na ostrej zákrute.
GPS súradnice sú len orientačné, keďže nevlastním GPS prijímač a podľa mapy som nebol schopný presne určiť polohu.

Búda pri Malom Šturci 06/11/16 15:29 23 príspevkov

Svet Nórsko - Briksdalsbreen Jostedalsbreen je najväčší pevninský ľadovec Európy s výnimkou Islandu. Pokrýva horské vrcholy národného parku Jostedalsbreen, vysoké 1650 – 2083 m. Z ľadovca vyčnievajú tzv. nunataky – holé špičky skál, ktorých základňa je ukrytá pod ľadom. Súvislá plocha ľadu, ktorá sa udáva, je 475 km2 a hrúbka až 300 metrov. V okolitých údoliach sa nachádza 24 splazov. Čelá niektorých z nich sú turisticky veľmi dobre prístupné. My sme sa boli pozrieť práve pri jednom z nich, pri Briksdalsbreene. 20/11/07 Jakub Soľanka Svet
Búda Útulňa a vyhliadka za Žobrákom Blízko sedla Žobrák vo východoslovenskom pohorí Čergov sa nachádza vyhliadková veža skombinovaná s útulňou. Pre potreby nocľahu pojme tak 5 ľudí, no poskytne aj krásny výhľad na okolité dediny na úpätí Čergova. 13/04/07 Jakub Soľanka Čergov
Búda Búda pri Malom Šturci Malá búda, nedá sa hovoriť o útulni, ktorá však v nepriaznivom počasí poskytne dobré útočisko pre každého v núdzi. Pojme približne 2-3 ľudí. Nachádza sa blízko známeho cestného horského priechodu Malý Šturec medzi Kremnickými vrchmi a Veľkou Fatrou. 07/09/06 Jakub Soľanka Veľká Fatra a Choč

PR Tipy na vianočné darčeky od Sport-Outdoor.sk Opäť nastal čas chystania sa na najkrajšie sviatky v roku, ku ktorým neodmysliteľne patrí prekvapenie pod vianočným stromčekom. Tradične vám zopár nápadov na outdoorové darčeky pre tých z vašich priateľov a blízkych, ktorí radi trávia čas v prírode, či už sú to dámy, páni, deti, rekreační turisti alebo výkonnostní športovci. Ak sa rozhodnete pre niektorý z našich produktov na poslednú chvíľu, môžete ho objednať ešte v utorok 22. 12. 2015 do 14-tej hodiny. dnes sponzorovaný článok Poradca
Test Turistické topánky Hanwag Nazcat GTX V polovici mája som dostal možnosť testovať topánky od známeho výrobcu outdoorových topánok Hanwag. Konkrétne ide o model Nazcat, ktorý je na našom trhu relatívnou novinkou. Musím sa priznať, že som topánky od tohto výrobcu chcel už dávnejšie. Bohužiaľ, v minulosti to študentské financie nedovolili a moje pôvodné topánky sa z tohto sveta porúčali práve v období, keď som dostal možnosť otestovať tento model. dnes Stanislav Ďurica Obutie
Túra Jar v magickom Raxe - výstup na Heukuppe V klubovom kalendári sa tento rok objavila veľmi zaujímavá turistická akcia, a to výstup na najvyšší vrchol Raxalpe, Heukuppe (v preklade Kopa sena). Heukuppe a celý Rax rozhodne nepatria do zoznamu alpských velikánov, no v rebríčku krásy patria na veľmi vysoké priečky. V Raxe nájdete všetko, na čo si len spomeniete - lesy, kosodrevinu, z jari krásne zakvitnuté horské lúky, vysoké bralá, na ktorých je nespočetné množstvo ferrát (nemecky klettersteigov). V Raxe si príde na svoje každý fanúšik hôr, je len potrebné nájsť si čas a vyraziť z Bratislavy smerom za Viedeň. včera Jaromír Štěpánek Svet

Búda pri Malom Šturci 06/11/16 15:29 23 príspevkov
    • Cca 15-20 min od sedla Malý Šturec smerom na horský hotel Kráľova studňa
    • 2-3 ľudia
    • celoročna
    • najbližšie na horskom hoteli Kráľova studňa
  • Cena
    • zadarmo
    • zo sedla Malý Šturec, alebo z horského hotela Kráľova studňa po červenej značke