Chatka pri modrej značke
Chatka pri modrej značke Zatvoriť

Prístrešok Chatka Zvarková na Veľkých lúkach

Pri putovaní na novembrovú stretávku štarťáckych turistov na Chate Baské som opäť išiel okolo chatky neďaleko modrej značky z Krásnej Vsi na Veľké lúky. Po návrate domov som si overil, že nie je o nej zmienka na Hikingu a hoci sú asi tieto končiny málo navštevované turistami, bola by škoda o možnosti prenocovania neinformovať eventuálnych záujemcov.

Strážovske vrchy: Veľké lúky
526 m n. m.
4 ľudia s vlastným spacákom a karimatkou
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
5 minút vzdialený potôčik na Veľkých lúkach

Chatka sa nachádza na lúke vedľa turistického chodníka, po ktorom ide modrá značka z Krásnej Vsi na Veľké lúky. Je to neveľká lúčka, asi 5 minút od smerovníka.

* Po modrej značke z Krásnej Vsi za cca 55 minút.
* Po žltej a modrej značke z Chaty Baské a cez Veľké lúky za cca 1:10 hod.
* Po zelenej značke z Petrovej Lehoty za cca 1:55 hod.
* Neznačene po asfaltke z Motešíc s odbočením pri horárni Slače za cca 1 hod.

Ide o malú drevenú chatku s krytou terasou v tvare písmena L. Do výšky pása je ohradená drevenou stienkou. Podlaha je z betónových štvorcov, na ktorých je niečo ako linoleum. Napravo od vstupu na terasu je stolík a dve lavice do L-ka. Strechu nad terasou držia štyri stĺpy a bočné steny chatky. V stĺpoch a nosných trámoch sú namontované kovové vešiaky. Rozmery terasy sú asi 2,5 x 3,0 m.

Pohodlne sa na vlastných karimatkách vyspia minimálne štyria nocľažníci. V prípade dažďa bude asi treba vstup zakryť pončami alebo celtami.

Oproti chatke, za hŕbou dreva, sa nachádza latrína. Na jednom zo stromov, ktoré stoja pri chatke, je stolík, ktorý sa môže použiť pri opekaní na ohnisku za chatkou, ako pracovný a ten na terase ako stravovací. V okolitom lese sa určite nachádza dostatok dreva, aby bolo na čom opekať. Neďaleko sa nachádza prírodná rezervácia Žrebíky a na okolí sú jaskyne Dúpna diera, jaskyňa v Lieští, Vieška a Fortúna.

Studničku som nenašiel, ale cez Veľké lúky preteká potôčik, ktorý je asi 5 minút vzdialený, a tak by nemal byť problém s vodou.