Koliba Horica

Michal Bukvai 22.09.06 V Západných Tatrách neostalo veľa kolíb či salašov, kde by sa dalo uchýliť pred nepohodou, či naplánovať nocľah. Pri poslednom treku som prechádzal okolo koliby, ktorá toho neposkytuje veľa, ale v núdzi môže poslúžiť.

Nachádza sa priamo pri zelenej turistickej značke vedúcej od ATC v Račkovej doline smerom na Baranec pod vrcholom Klinovaté. Po približne hodine a pol neustáleho stúpania lesom sa terén trochu zmierni a na okraji lúky sa pod lesom objaví zrubová stavba s plechovou strechou. Steny nie sú utesnené, medzi brvnami sú značné medzery. Nízkymi dverami v čelnej stene sa vojde do jediného priestoru bez okien s podlahou z udupanej hliny. Pozdĺž zadnej steny sú nad sebou dve prične na spanie, každá pre dve osoby. Vedľa dverí je umiestnená funkčne vyzerajúca piecka. Dym je vedený plechovou rúrou s kolenom ústiacim von cez otvor v prednom štíte koliby. V protiľahlom štíte je tiež trojuholníkový, ničím nekrytý otvor. Koliba sa v zime zrejme nedá vykúriť, cez otvory v štítoch kľudne nafúka aj sneh.

Prameň vody je označený nenápadnou drevenou šípkou na strome, keď sa vychádza z lesa na poľanu. Studnička je cca 200 m západne od koliby v lese po neznačenom chodníku. Prameň je zaznačený aj v turistických mapách od VKÚ. Pred kolibou je ohnisko. Podľa nápisu vytesaného do trámov nad dverami kolibu prevádzkuje TJ Liptov Vavrišovo. Kapacita na prespanie: 4 na pričniach + 2 na zemi.

Súradnice aj nadmorská výška sú odčítané z mapy, a keďže sa nedalo chytiť nejakých výrazných terénnych tvarov, treba ich brať s rezervou.

Zdieľaj:
Reakcie
Koliba Horica 20/04/14 18:22 10 príspevkov
Najnovšie články

Svet Nízke Taury - Hochgolling a Greifenberg Hochgolling je najvyšší kopec Nízkych Taurov (Niedere Tauern). Nachádza sa južne od Schladmingu a má nadmorskú výšku 2862 m. Vedie naň značený chodník cez severovýchodný hrebeň náročnosti II UIAA, ale aj menej exponovaná, čiastočne zaistená cesta. Výlet na Hochgolling som spojil s prechodom cez Greifenberg, pod ktorým sa nachádza kotol s dvadsiatimi piatimi plesami a plieskami. dnes Martin Knor Svet
Pozvánka 12. narodeniny Hiking.sk Ďalšie leto je už na prahu a s ním ako obvykle oslava narodenín nášho portálu, tentokrát už 12-tych. Oficiálny vznik Hiking.sk sa datuje 28.7. 2002, najbližší vhodný termín na oslavu pripadol na sobotu 26.7. Opäť budeme oslavovať formou stretnutia na vrchole. Za miesto akcie sme zvolili rozhľadňu na Zarúbanej Kýčere v Javorníkoch, tip od nášho autora Zdenčiho. 24/06/14 Redakcia Hiking akcie
Správa Zničená cesta ku Chate Vrátna Dnešná prietrž mračien zničila asfaltovú cestu od Terchovej do Vrátnej doliny. Chata Vrátna je autom nedostupná. Podľa prevádzkarky chaty cesta prakticky neexistuje. Aktuálne za pomoci Horskej záchrannej služby evakuujú turistov z chaty. Cca 500 m pod chatou sa cez cestu leje silný prúd vody a tiež ju zablokovali viaceré zosuvy pôdy. včera Soňa Mäkká Správy

Cyklotúra Stredným Považím V druhej polovici tohoročného mája dorazilo leto aj na Považie. Operatívne si vybavujem voľno v práci a rozhodujem sa riešiť pohybový absťák. Kvôli kolenám, ktoré sa v poslednom čase ohlasujú, bude presunovým prostriedkom bicykel. Narýchlo pozerám mapu a aspoň zhruba plánujem trasu, som si vedomý, že budú aj pešie vložky - neprekáža. Na nosič upevňujem neveľkú výbavu a môže sa vyraziť. 10/07/14 Michal Bukvai Javorníky, Súľovské vrchy
Búda Búda na Medvedej skale Asi od roku 2009 je vyznačená žltá značka od rázcestia Červíková do sedla pod Strážovom. Vytvára širšie možnosti plánovania túr na najvyšší kopec Strážovských vrchov. Priamo na trase sa nachádza búda, ktorá sa dá využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/02/14 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Búda Búda na Pieskovci Pri letnej potulke Považským Inovcom som prechádzal okolo lesnej škôlky, pri ktorej stála drevená hospodárska stavba. V týchto končinách nie je veľa možností nájsť strechu nad hlavou na ukrytie sa pred nepohodou, tak sa o informáciu podelím. 11/01/14 Michal Bukvai Považský Inovec

Koliba Horica 20/04/14 18:22 10 príspevkov
    • Západné Tatry, na svahu Baranca nad Račkovou dolinou pod vrcholom Klinovaté
    • dĺžka: 19.78541 ° VD
    • 4 osoby, spacák a karimatka nutné
    • celoročne otvorená, bez hospodára
    • prameň 200 m západne od koliby
    • bus - Pribylina (skanzen) - ATC Račkova dolina - smer Baranec (zelená značka)