Koliba Horica

22.09.06 V Západných Tatrách neostalo veľa kolíb či salašov, kde by sa dalo uchýliť pred nepohodou, či naplánovať nocľah. Pri poslednom treku som prechádzal okolo koliby, ktorá toho neposkytuje veľa, ale v núdzi môže poslúžiť.

Nachádza sa priamo pri zelenej turistickej značke vedúcej od ATC v Račkovej doline smerom na Baranec pod vrcholom Klinovaté. Po približne hodine a pol neustáleho stúpania lesom sa terén trochu zmierni a na okraji lúky sa pod lesom objaví zrubová stavba s plechovou strechou. Steny nie sú utesnené, medzi brvnami sú značné medzery. Nízkymi dverami v čelnej stene sa vojde do jediného priestoru bez okien s podlahou z udupanej hliny. Pozdĺž zadnej steny sú nad sebou dve prične na spanie, každá pre dve osoby. Vedľa dverí je umiestnená funkčne vyzerajúca piecka. Dym je vedený plechovou rúrou s kolenom ústiacim von cez otvor v prednom štíte koliby. V protiľahlom štíte je tiež trojuholníkový, ničím nekrytý otvor. Koliba sa v zime zrejme nedá vykúriť, cez otvory v štítoch kľudne nafúka aj sneh.

Prameň vody je označený nenápadnou drevenou šípkou na strome, keď sa vychádza z lesa na poľanu. Studnička je cca 200 m západne od koliby v lese po neznačenom chodníku. Prameň je zaznačený aj v turistických mapách od VKÚ. Pred kolibou je ohnisko. Podľa nápisu vytesaného do trámov nad dverami kolibu prevádzkuje TJ Liptov Vavrišovo. Kapacita na prespanie: 4 na pričniach + 2 na zemi.

Súradnice aj nadmorská výška sú odčítané z mapy, a keďže sa nedalo chytiť nejakých výrazných terénnych tvarov, treba ich brať s rezervou.

Zdieľaj:
Reakcie
Koliba Horica 17/08/15 09:03 11 príspevkov

Prístrešok Pečanské Keď sa vydáte na Veľký Inovec z Tekovských Nemiec po zelenej značke, po prekrižovaní R1 začnete stúpať okrajom lúky s peknými spätnými výhľadmi na Pohronie. V hornom cípe lúky sa nachádza jednoduchý prístrešok, ktorý v núdzi môže poslúžiť ako úkryt pred nepohodou, prípadne na prenocovanie. 27/08/16 Michal Bukvai Pohronský Inovec
Prístrešok Poľovnícka chata Hladina Počas putovania Pohronským Inovcom po trase Rudnej magistrály zo Zlatých Moraviec smerom na Veľký Inovec som v cípe Obyckých lúk pod Benátom prechádzal okolo poľovníckej chaty a prístreška. Predsienka chaty a prístrešok sa dajú použiť na úkryt či nocľah. 20/08/16 Michal Bukvai Pohronský Inovec
Túra Ladce – Rohatá skala – Ostrá Malenica – PB Po peknom prvomájovom víkende, ktorý som venoval rodine som na konci týždňa v práci ledva dokázal obsedieť. Aj nasledovné dni hlásia príjemné jarné, teda nie príliš teplé, počasie, tak skúmam mapu a plánujem trasu na miesta, ktoré som dlhšie nenavštívil. Voľba padá na oblasť Mojtínskeho krasu. 29/05/16 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Túra Piliš – rozhľadňa a roklina Vasas szakadék Z túr v Piliši, resp. Vyšehradských vrchoch som zopár článkov napísal, ale ešte chýba niečo z túry na samotný vrch Piliš (Pilis tetö). Zaujímavosťou vrchu je bývalá raketová základňa (podobne ako na Devínskej Kobyle), skalné okná Vaskapu (v preklade Kamenná brána) a nová rozhľadňa. Ďalej by som chcel priblížiť jednu menej známu zaujímavosť v okolí – Vasas szakadék. dnes Vladimír Prutkay Maďarsko
Túra Podhorie Slanských vrchov 11 Je máj, lásky čas a tak treba lásku k prírode nejakým spôsobom prejaviť. Počasie je priam ideálne, aby sme mohli pokračovať ďalej po západnej strane podhoria Slanských vrchov. K južnej hranici to už nie je ďaleko, ale na jedenkrát to asi nedáme, a tak budeme musieť ešte raz prísť. V poslednej časti sme skončili v dedine Ruskov, tak tam dnes opäť zavítame, aby sme si prešli zaujímavostí z jej histórie, ale aj zo súčasnosti, spoznali jej okolie, niečo sa dozvedeli a potom pokračovali v putovaní. Je to vcelku pútavé prechádzanie a hľadanie niečoho, čo môže turistov potešiť pri túlaniach sa prírodou. včera Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Z Krpelian cez Kľak do Podhradia čarovne Takmer som zabudla ako vonia ticho na horách a ako chutí cesta k nemu, preto som nadšene súhlasila s túrou, ktorú navrhla kamarátka Ivka. Pôvodne sme chceli absolvovať dvojdňovku s prespaním na Chate pod Borišovom, no kvôli počasiu sme náš plán museli zmeniť. A keďže sme nechceli prejsť len časť z plánovanej túry, hľadala som na Hikingu inú alternatívu. Zvažovala som odchody a príchody do okolitých obcí pri Martine, kombinovala, skladala jednotlivé trasy ako puzzle a výsledok sa dostavil. Trasu začneme v Krpeľanoch a cez tamojšiu vodnú nádrž, Ľubochnianske sedlo a Vyšné Rudno vyjdeme na Kľak. Odtiaľ zídeme do Pohradia. Vlakom do Krpelian, autobusom z Podhradia do Martina, zvyšok po svojich. Prvýkrát. Hurá! 28/08/16 Lýdia Černegová Veľká Fatra a Choč

Koliba Horica 17/08/15 09:03 11 príspevkov
    • Západné Tatry, na svahu Baranca nad Račkovou dolinou pod vrcholom Klinovaté
    • 4 osoby, spacák a karimatka nutné
    • celoročne otvorená, bez hospodára
    • prameň 200 m západne od koliby
    • bus - Pribylina (skanzen) - ATC Račkova dolina - smer Baranec (zelená značka)