Koliba Horica

22.09.06 V Západných Tatrách neostalo veľa kolíb či salašov, kde by sa dalo uchýliť pred nepohodou, či naplánovať nocľah. Pri poslednom treku som prechádzal okolo koliby, ktorá toho neposkytuje veľa, ale v núdzi môže poslúžiť.

Nachádza sa priamo pri zelenej turistickej značke vedúcej od ATC v Račkovej doline smerom na Baranec pod vrcholom Klinovaté. Po približne hodine a pol neustáleho stúpania lesom sa terén trochu zmierni a na okraji lúky sa pod lesom objaví zrubová stavba s plechovou strechou. Steny nie sú utesnené, medzi brvnami sú značné medzery. Nízkymi dverami v čelnej stene sa vojde do jediného priestoru bez okien s podlahou z udupanej hliny. Pozdĺž zadnej steny sú nad sebou dve prične na spanie, každá pre dve osoby. Vedľa dverí je umiestnená funkčne vyzerajúca piecka. Dym je vedený plechovou rúrou s kolenom ústiacim von cez otvor v prednom štíte koliby. V protiľahlom štíte je tiež trojuholníkový, ničím nekrytý otvor. Koliba sa v zime zrejme nedá vykúriť, cez otvory v štítoch kľudne nafúka aj sneh.

Prameň vody je označený nenápadnou drevenou šípkou na strome, keď sa vychádza z lesa na poľanu. Studnička je cca 200 m západne od koliby v lese po neznačenom chodníku. Prameň je zaznačený aj v turistických mapách od VKÚ. Pred kolibou je ohnisko. Podľa nápisu vytesaného do trámov nad dverami kolibu prevádzkuje TJ Liptov Vavrišovo. Kapacita na prespanie: 4 na pričniach + 2 na zemi.

Súradnice aj nadmorská výška sú odčítané z mapy, a keďže sa nedalo chytiť nejakých výrazných terénnych tvarov, treba ich brať s rezervou.

Zdieľaj:
Reakcie
Koliba Horica 17/08/15 09:03 11 príspevkov

Prístrešok Za Kýčerou nad Gorilovcami Na južnom okraji Jablunkovského medzihoria, na lúčnatom hrebienku medzi riečkou Čierňanka a potokom Čadečanka sa nachádza ďalší prístrešok. Je určený na oddych pre okoloidúcich alebo okolojazdiacich, keďže okolitý terén je vhodný na cykloturistiku. Dá sa využiť na úkryt pred nepohodou, v prípade núdze tiež na prenocovanie. 21/08/15 Michal Bukvai Západné Beskydy
Túra Raková – Megoňky – Svrčinovec – Čierne Po čase sa mi podarilo uchmatnúť dva pracovné dni, a tak plánujem túru. Na taký krátky čas sa mi nechce cestovať príliš ďaleko. Veď mám aj za humnami - na Kysuciach - nejaké miesta, ktoré doteraz unikali mojej pozornosti. Navyše, ako tradične, plánujem trasu tak, aby som prešiel zvyšok značkovaných úsekov a spresnil ich priebeh na TuristickaMapa.sk. 10/08/15 Michal Bukvai Západné Beskydy
Prístrešok Staré šance Pri túre Jablunkovským medzihorím na pomedzí s Českom a Poľskom som prechádzal okolo viacerých prístreškov. Sú určené na oddych pre okoloidúcich alebo okolojazdiacich, keďže trasy sú vhodné aj na cykloturistiku. Dajú sa využiť na úkryt pred dažďom, ale v prípade núdze tiež na nocľah. 07/08/15 Michal Bukvai Západné Beskydy

Extra Najvyšší vrch Veľkej Fatry V r. 2013 som sa na hiking.sk dostal k staršej debate o najvyššom vrchu Veľkej Fatry. Viacerým sa zdalo, že tzv. „Južný Ostredok“ (asi 0,3 km JV od Ostredku) je najvyšší. Môžem to potvrdiť, na lesníckych porastových mapách aj na Základnej mape 1:10 000 má tento bezmenný vrch výšku 1595 m, čo je o 3 m viac, ako má Ostredok. 14.2.2014 som si to aj osobne overil – z Ostredku Matru (Kékes 1014 m) neodfotíte. Zato v opačnom smere z najvyššieho vrchu odfotíte Moravskoslezské Beskydy (Lysú horu 1323 m). Správa Národného parku Veľká Fatra, ktorej sa to tiež týka, na môj podnet v r. 2014 požiadala Úrad geodézie, kartografie a katastra SR o štandardizáciu názvu najvyššieho vrchu Veľkej Fatry. dnes Milan Stuchlý Zaujímavosti
Cyklotúra Z Devínskej Novej Vsi k Limbašskej vyvieračke Trasa spočiatku prechádza cez záhorské podkarpatské dedinky Záhorská Bystrica, Marianka, Stupava a Borinka. V blízkosti Veľkého Javorníka sa prehupneme cez hrebeň a smerujeme k Limbašskej vyvieračke s infopanelom Sandbersko-pajštúnskeho geoparku (SAPAG). Nakoniec sa dostávame popri Limbašských vinohradoch do Pezinka, slobodného kráľovského mesta s bohatou banskou a vinohradníckou históriou. včera Roman "Bazin" Matkovčík Malé Karpaty
Extra Turistické značenie – Česká republika Sieť značených chodníkov v Českej republike je považovaná za jednu z najhustejších a najlepších v Európe. Prvé značené turistické trasy vznikali v okolí Prahy v roku 1889. V súčasnosti sú pre peších turistov k dispozícii trasy v celkovej dĺžke viac ako 38 500 kilometrov. 26/08/15 Martin Knor Zaujímavosti

Koliba Horica 17/08/15 09:03 11 príspevkov
    • Západné Tatry, na svahu Baranca nad Račkovou dolinou pod vrcholom Klinovaté
    • 4 osoby, spacák a karimatka nutné
    • celoročne otvorená, bez hospodára
    • prameň 200 m západne od koliby
    • bus - Pribylina (skanzen) - ATC Račkova dolina - smer Baranec (zelená značka)