Koliba Horica

22.09.06 V Západných Tatrách neostalo veľa kolíb či salašov, kde by sa dalo uchýliť pred nepohodou, či naplánovať nocľah. Pri poslednom treku som prechádzal okolo koliby, ktorá toho neposkytuje veľa, ale v núdzi môže poslúžiť.

Nachádza sa priamo pri zelenej turistickej značke vedúcej od ATC v Račkovej doline smerom na Baranec pod vrcholom Klinovaté. Po približne hodine a pol neustáleho stúpania lesom sa terén trochu zmierni a na okraji lúky sa pod lesom objaví zrubová stavba s plechovou strechou. Steny nie sú utesnené, medzi brvnami sú značné medzery. Nízkymi dverami v čelnej stene sa vojde do jediného priestoru bez okien s podlahou z udupanej hliny. Pozdĺž zadnej steny sú nad sebou dve prične na spanie, každá pre dve osoby. Vedľa dverí je umiestnená funkčne vyzerajúca piecka. Dym je vedený plechovou rúrou s kolenom ústiacim von cez otvor v prednom štíte koliby. V protiľahlom štíte je tiež trojuholníkový, ničím nekrytý otvor. Koliba sa v zime zrejme nedá vykúriť, cez otvory v štítoch kľudne nafúka aj sneh.

Prameň vody je označený nenápadnou drevenou šípkou na strome, keď sa vychádza z lesa na poľanu. Studnička je cca 200 m západne od koliby v lese po neznačenom chodníku. Prameň je zaznačený aj v turistických mapách od VKÚ. Pred kolibou je ohnisko. Podľa nápisu vytesaného do trámov nad dverami kolibu prevádzkuje TJ Liptov Vavrišovo. Kapacita na prespanie: 4 na pričniach + 2 na zemi.

Súradnice aj nadmorská výška sú odčítané z mapy, a keďže sa nedalo chytiť nejakých výrazných terénnych tvarov, treba ich brať s rezervou.

Zdieľaj:
Reakcie
Koliba Horica 20/04/14 18:22 10 príspevkov

Túra Tri dni na myjavských kopaniciach Po nie príliš vľúdnom konci mája sa chystalo začiatkom ďalšieho mesiaca vypuknúť leto. Víkend bude obsadený rodinnými záležitosťami. Narýchlo teda vybavujem voľno na posledné tri pracovné dni a večer sadnem nad mapu. Z viacerých kandidátov vyhralo "horné Záhorie" - pahorkatina medzi Skalicou a Brezovou pod Bradlom. Okrem toho, že som niektoré časti doteraz nenavštívil, motiváciou bolo zamerať zopár značkovaných úsekov a spresniť mapu (preto aj trasa niekedy vyzerá nezvyklo). 29/06/15 Michal Bukvai Biele Karpaty, Malé Karpaty, +
Prístrešok Cykloprístrešok Salaš V najzápadnejšej časti Bielych Karpát vybudovali v posledných rokoch v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR, konkrétne projektu 4CYKLOREGIO, sieť cykloturistických trás a jednoduchej infraštruktúry. Počas túry tými končinami som prechádzal popri prístrešku, ktorý môže poslúžiť tiež peším turistom. 27/06/15 Michal Bukvai Záhorie
Prístrešok Nad Matúškovou Počas túry Kysuckou vrchovinou som v lokalite Nad Matúškovou natrafil na chatku s prístreškom. Hoci do týchto končín zavíta veľmi málo turistov, môže sa hodiť informácia o existencii objektov, keďže sa dajú využiť ako útočisko pred nepohodou či na núdzový nocľah. 06/06/15 Michal Bukvai Kysucká vrchovina

MTB Martin, okolie Bôrovej Okolie Martina má veľa možností aj na ľahšiu cykloturistiku. Jedna z nich je trasa, ktorú sa pokúsim priblížiť v článku, a to po poľných cestách medzi Martinom a Veľkou Fatrou. Na prvý pohľad to ani nie je zrejmé, ale je tu pár, aj keď nízkych kopčekov, ako Bôrová alebo Radúchovo. Medzi kopčekmi sú poľné cesty po okraji lúk, ktoré som sa rozhodol po dlhšom čase znovu prejsť. dnes Michal Mikuláš Veľká Fatra a Choč
Správa Aktuality z Tatier pred letnou sezónou Dnes sa končí sezónna uzávera turistických chodníkov vo Vysokých, Belianskych a Západných Tatrách. Od zajtra, 16. júna, by mali byť turistom dostupné všetky značkované chodníky na území celého Tatranského národného parku. Zisťovali sme, aký je aktuálny stav turistických chodníkov a či v ich sieti nenastali nejaké zmeny. 15/06/15 Soňa Mäkká Správy
Test Batoh Lowe Alpine Axiom Cerro Torre 65 Batoh, ktorý si predstavíme, ma svojím zjavom zaujal už v zabalenom stave, a tak som sa s chuťou pustil do objavovania jeho vlastností. Axiom Cerro Torre je všestranný veľkoobjemový batoh určený na viacdňové trekingové aktivity a cestovanie. Zjednodušene by sa dal charakterizovať ako multifunkčný univerzál, na prvý pohľad nie príliš technickej konštrukcie. Po jeho prvotnom pokusnom naplnení vankúšmi a paplónom som netrpezlivo sledoval kalendár s termínom plánovanej túlačky Veporskými vrchmi, aby som ho vyskúšal v teréne. včera Juraj Mucha Batohy

Koliba Horica 20/04/14 18:22 10 príspevkov
    • Západné Tatry, na svahu Baranca nad Račkovou dolinou pod vrcholom Klinovaté
    • 4 osoby, spacák a karimatka nutné
    • celoročne otvorená, bez hospodára
    • prameň 200 m západne od koliby
    • bus - Pribylina (skanzen) - ATC Račkova dolina - smer Baranec (zelená značka)