Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Foto (c) Fjällräven
Foto (c) Fjällräven Zatvoriť

PR Fjällräven získava perie zodpovedne

Hlavným cieľom značky Fjällräven je inšpirovať ľudí k tráveniu času vonku a motivovať ich k ohľaduplnému prístupu k prírode, ako neoddeliteľnej súčasti života. Projekt Fjällräven Way, spustený v roku 2013, je sprievodcom, vďaka ktorému je omnoho jednoduchšie zorientovať sa, čo je a čo nie je správne v oblasti výskumu, vývoja, produkcie, transportu, ale aj recyklácie materiálov a produktov, vyrábaných spomínanou značkou. Dôraz je kladený na ekologickú výrobu materiálov evidentnú napríklad pri spracovaní peria a páperia. Down Promise sľubuje vysokú kvalitu a zároveň etické zaobchádzanie so zvieratami, z ktorých sa materiál získava.

Prísľub eticky spracovaného peria

Značka Fjällräven si zakladá na výrobe vysokokvalitných produktov, s rovnakým dôrazom však venuje čas aj vzdelávaniu svojich dodávateľov a neustále dvíha štandardy spracovania materiálov.

Osobitne si Fjällräven dáva záležať na spracovaní peria, ktoré je jedným z najlepších izolačných materiálov vôbec. Na základe dlhodobých skúseností v oblasti práce s perím značka vytvorila transparentný, 100% sledovateľný proces jeho spracovania. Obzvlášť dôležitá je etickosť pri zaobchádzaní so zvieratami, čo sa odráža v zákaze núteného vykrmovania, ale aj vo fakte, že perie je iba vedľajším produktom. Husi a kačice chované na farmách sú totiž primárne určené pre potravinársky priemysel a ich perie je vedľajším produktom.

Fjällräven exkluzívne spolupracuje len s jedným dodávateľom, ktorý tiež spolupracuje s vybranými farmami a jedným bitúnkom. Vzdialenosť bitúnku od fariem je minimálna, aby zvieratá neboli prevážané dlhšie, ako je nevyhnutné.
Perie a páperie je transportované v špeciálne označených a zapečatených vreciach, aby sa materiál nepomiešal s perím od iných dodávateľov.

Auditorský tím Fjällräven pravidelne realizuje oznámené aj neoznámené audity na farmách, aby sa uistil, že so zvieratami sa zaobchádza v súlade s nastavenými pravidlami. Perie je tiež kontrolované ďalšou stranou, a to švédskym veterinárom, ktorý ho následne akredituje.

Všetky strany, ktoré sa podieľajú na procese spracovania peria sú oboznámené s pravidlami, určenými odborníkmi pracujúcimi pre Fjällräven. Tie sú v rámci Down Promise stanovené tak, aby mali zvieratá zabezpečené dobré podmienky pre život. Perie sa nikdy nezískava zo živých vtákov a zvieratá nie sú násilne vykrmované. Dôležité je tiež zabezpečenie komfortného transportu a nakladania či vykladania husí a kačíc z dopravných prostriedkov.

“Tak, ako máme vo všeobecnosti vysoké nároky na všetky naše produkty, tak nám skutočne záleží na tom, aby bolo naše perie získavané eticky. Preto investujeme naozaj veľa energie do poctivého a kontrolovaného procesu výroby,“ povedal Aiko Bode, vedúci kancelárie pre trvalú udržateľnosť Fjällräven a Fenix Outdoor Group a dodal, že vývoj a inovácie predstavujú dlhodobú cestu, ktorá ešte nie je ukončená a vyžaduje si neustále zlepšovanie sa.

V roku 2010 získal Fjällräven ocenenie od Animal Welfare Sweden za ich praktiky pri spracovávaní peria.

Značka Fjällräven (so sídlom v Örnsköldsvik, severné Švédsko) bola založená v roku 1960 Åke Nordinom a patrí medzi popredných výrobcov outdoorových produktov v Európe. Spoločnosť dodáva na trh odolné, trvácne a spoľahlivé vybavenie pre milovníkov prírody a má siete obchodov vo viac ako 20 krajinách sveta. Spájať kvalitu a funkčnosť so zodpovedným prístupom k životnému prostrediu, ľuďom i zvieratám je jej hlavným cieľom. Fjällräven patrí do skupiny Fenix Outdoor Group.

Fotogaléria k článku

Najnovšie