Koliba pod Repišťom

26.10.06
Pokiaľ Veľká Fatra v okolí Ploskej doslova oplýva kolibami a salašmi rôznych kategórií, v ostatných jej častiach ich je málo. Táto koliba by ani nestála za reč, keby nebola jedinou na hrebeni spájajúcom Krížnu s Donovalmi. Už na prvý pohľad vidieť, že pamätá aj lepšie časy, no v prípade núdze poslúži.

Nachádza sa hneď vedľa značkovaného chodníka asi v polovici cesty medzi Rybovským sedlom pod Krížnou (zelená do Liptovských Revúc) a Východným Prašnickým sedlom, v ktorom hrebeň križuje žltá značka z Horného Jelenca. Turista idúci od Krížnej klesá od sedla mierne po lúkach, potom vojde do bukového lesa a traverzuje severný svah neveľkého vŕšku. Hneď ako vyjde na poľanu pod kótou Repišťe, vpravo zbadá kolibu krytú vysokou žihľavou. Príchodiaci z opačnej strany, vidí kolibu už z diaľky, keď k nej klesá lúkami z Repišťa.

Jednoduchá stavba má drevenú kostru obitú doskami. Okrem vchodu (bez dverí) nie sú v stenách žiadne otvory. Podlahou je udupaná hlina, vnútri nie je žiadne zariadenie. Strecha je pokrytá vlnitým eternitom, ktorý sa už čiastočne rozpadáva. Pri silnejšom daždi treba pomedzi brvná natiahnuť celtu alebo igelit. Aj celá jedna strana koliby sa začala povážlivo nakláňať.

Vodu som nikde nablízku nenašiel (najbližší mne známy prameň je pod Rybovským sedlom). Pred kolibou je ohnisko, v okolitých lesoch sa nájde dostatok napadaného dreva.

Koliba pod Repišťom 18/07/15 13:30 22 príspevkov

Prístrešok Podkýčera Pri cyklovýjazde do Javorníkov (ktorý na koniec skončil zberom dubákov) som v hornej odnoži dlhej Štiavnickej doliny - Buntovej doline, prechádzal okolo dreveného prístrešku. Nie je to síce pre žiadnych hrebeňovkárov, ale informácia sa môže zísť, ak sa niekto zatúla do týchto končín a bude potrebovať úkryt pred nepohodou. 17/09/16 Michal Bukvai Javorníky
Prístrešok Pečanské Keď sa vydáte na Veľký Inovec z Tekovských Nemiec po zelenej značke, po prekrižovaní R1 začnete stúpať okrajom lúky s peknými spätnými výhľadmi na Pohronie. V hornom cípe lúky sa nachádza jednoduchý prístrešok, ktorý v núdzi môže poslúžiť ako úkryt pred nepohodou, prípadne na prenocovanie. 27/08/16 Michal Bukvai Pohronský Inovec
Prístrešok Poľovnícka chata Hladina Počas putovania Pohronským Inovcom po trase Rudnej magistrály zo Zlatých Moraviec smerom na Veľký Inovec som v cípe Obyckých lúk pod Benátom prechádzal okolo poľovníckej chaty a prístreška. Predsienka chaty a prístrešok sa dajú použiť na úkryt či nocľah. 20/08/16 Michal Bukvai Pohronský Inovec

Túra Na Veľký Choč z Ružomberka do Lúčok Najčastejším východiskom aj cieľom pre výstup na azda najkrajší výhľadový vrchol Liptova je Valaská Dubová. S Maťom sme si však povedali, že cez voľný deň tam bude isto príliš veľa ľudí a zvolili sme radšej dlhší variant so začiatkom na ružomberskej stanici a cieľom v Lúčkach, kde sa túra dá zakončiť v termálnom bazéne, pokiaľ bude dosť času. dnes Ľubomír Mäkký Veľká Fatra a Choč
Túra Štyri ročné obdobia za štyri dni Mesiac vopred dohodnutý termín na túru, ktorý vyhovuje naraz piatim ľuďom, a manželka ide na 2 týždne k mame - takú konšteláciu hviezd treba náležite využiť! Traja idú len na víkend a dvaja chceme pokračovať aj ďalšie dva dni, ak bude dobré počasie. Trasa padla na hlavný hrebeň a liptovskú vetvu Veľkej Fatry a pre zvyšných dvoch Ďumbierska časť Nízkych Tatier. včera Tomáš Antal Nízke Tatry, Starohorské vrchy, +
Bivak Táborisko Rakaťa (Rakyta) V Národnom parku Slovenský kras je vyhlásených päť lokalít, kde možno legálne stanovať na základe návštevného poriadku. Na území Silickej planiny sú to tri miesta, no iba jedno je uprostred planiny. Ide o priestranstvo pri lesných chatách na Rakati (Rakyta), ktoré je ideálne na nocľah počas viacdňového prechodu pohorím. 24/09/16 Tomáš Trstenský Slovenský kras

Koliba pod Repišťom 18/07/15 13:30 22 príspevkov
    • Veľká Fatra, na bočnom hrebeni vybiehajúcom z Krížnej na východ
    • 3 - 4 osoby
    • celoročne otvorená, bez hospodára