Koliba pod Repišťom

26.10.06 Pokiaľ Veľká Fatra v okolí Ploskej doslova oplýva kolibami a salašmi rôznych kategórií, v ostatných jej častiach ich je málo. Táto koliba by ani nestála za reč, keby nebola jedinou na hrebeni spájajúcom Krížnu s Donovalmi. Už na prvý pohľad vidieť, že pamätá aj lepšie časy, no v prípade núdze poslúži.

Nachádza sa hneď vedľa značkovaného chodníka asi v polovici cesty medzi Rybovským sedlom pod Krížnou (zelená do Liptovských Revúc) a Východným Prašnickým sedlom, v ktorom hrebeň križuje žltá značka z Horného Jelenca. Turista idúci od Krížnej klesá od sedla mierne po lúkach, potom vojde do bukového lesa a traverzuje severný svah neveľkého vŕšku. Hneď ako vyjde na poľanu pod kótou Repišťe, vpravo zbadá kolibu krytú vysokou žihľavou. Príchodiaci z opačnej strany, vidí kolibu už z diaľky, keď k nej klesá lúkami z Repišťa.

Jednoduchá stavba má drevenú kostru obitú doskami. Okrem vchodu (bez dverí) nie sú v stenách žiadne otvory. Podlahou je udupaná hlina, vnútri nie je žiadne zariadenie. Strecha je pokrytá vlnitým eternitom, ktorý sa už čiastočne rozpadáva. Pri silnejšom daždi treba pomedzi brvná natiahnuť celtu alebo igelit. Aj celá jedna strana koliby sa začala povážlivo nakláňať.

Vodu som nikde nablízku nenašiel (najbližší mne známy prameň je pod Rybovským sedlom). Pred kolibou je ohnisko, v okolitých lesoch sa nájde dostatok napadaného dreva.

Zdieľaj:
Reakcie
Koliba pod Repišťom 18/07/15 13:30 22 príspevkov

Túra Ladce – Rohatá skala – Ostrá Malenica – PB Po peknom prvomájovom víkende, ktorý som venoval rodine som na konci týždňa v práci ledva dokázal obsedieť. Aj nasledovné dni hlásia príjemné jarné, teda nie príliš teplé, počasie, tak skúmam mapu a plánujem trasu na miesta, ktoré som dlhšie nenavštívil. Voľba padá na oblasť Mojtínskeho krasu. včera Michal Bukvai Strážovské vrchy
Prístrešok Zraková pyramída nad Súľovom Nie som veľmi zástancom rôznych umel(eck)ých diel roztrúsených v prírodnom prostredí (ako napríklad sochárske výtvory na hrebeni severnej časti Javorníkov). Keď však takýto artefakt môže slúžiť aj na praktické účely, akceptujem ho skôr. Jedným z takýchto je "zraková pyramída", ktorá nedávno pribudla na lúke nad Súľovom. 13/02/16 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Prístrešok Santa Fe pod Hoľazňami Počas potuliek východnou časťou Strážovských vrchov sme prechádzali úsekom červenej magistrály E8 medzi Trenčianskymi Teplicami a Hornou Porubou. Na okraji smrečiny pod vrchom Hoľazne značka prechádza priamo cez areál prístreškov, slúžiacich zrejme na opekačky a podobné akcie obyvateľov blízkych obcí. Keďže by mohol poslúžiť počas putovania Cestou Hrdinov SNP, informácia bude snáď užitočná. 30/01/16 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Túra Predsilvestrovský okruh na Šíp zo Stankovian Deň pred zakončením roka 2015 priniesol veľmi mrazivé a slnečné počasie. Mojím nepokojným nohám to nedalo pokoj. Balím batoh, rýchlo sa pýtam kamarátov, či sa nechcú pridať. Nakoniec ideme len dvaja a smer máme, pre nás vzdialené končiny pri Stankovanoch – známy kopec s názvom Šíp. dnes Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč
Pozvánka 14. narodeniny Hiking.sk na ľubietovskej Vysokej Milí čitatelia a priatelia nášho webu, mnohí z vás už plánujú letné akcie, výšľapy, dovolenky, a tak budeme radi, ak sa s vami budeme môcť opäť stretnúť na oslave našich narodenín. Hiking.sk na prelome júla a augusta bude mať za sebou už 14 rokov svojej existencie. Oslávime ich 6. augusta na vrchole Vysoká pri Ľubietovej (994 m). 16/05/16 Soňa Mäkká Hiking akcie
PR Horský fotomaratón 2016 - cyklus leto Horský internetový klub o. z. v spolupráci s časopisom Krásy Slovenska pripravili pre všetkých milovníkov hôr a fotografovania v poradí už tretiu časť fotografickej súťaže Horský fotomaratón, ktorá sa uskutoční počas prvého júnového víkendu, t. j. 4. a 5. júna 2016. včera PR článok Iné

Koliba pod Repišťom 18/07/15 13:30 22 príspevkov
    • Veľká Fatra, na bočnom hrebeni vybiehajúcom z Krížnej na východ
    • 3 - 4 osoby
    • celoročne otvorená, bez hospodára