Niederösterreich-Werbung/Robert Herbst
Niederösterreich-Werbung/Robert Herbst Zatvoriť

Svet Rax láka aj slovenských turistov

Jedným z posledných výbežkov Álp na východe je mohutný horský masív Rax, ktorý sa rozprestiera na takmer 34 kilometroch štvorcových v nadmorskej výške 1500 až 2000 metrov. Najstaršou rakúskou lanovkou Rax Seilbahn na Hirschwang sa vyšplháte na náhornú planinu do Raxalpského horského penziónu s jeho príjemnými ležadlami na panoramatickej terase. Pokojne tam môžete ísť aj keď nemáte kondičku, beriete so sebou starú mamu alebo malé deti. Náročnejší turisti ocenia výstupy v exponovaných skalných stenách, napríklad Groß Höllental nebo Preiner Wand.

Na Rax a rovno do chaty

K chate sa pohodlne doveziete a skôr, ako sa vydáte spoznávať krásne okolie, najprv ochutnajte vyhlásenú tvarohovú štrúdlu s kávou, a ak vás zastihne na chate čas obeda, neváhajte nad pečeným bravčovým na dreve alebo nad zverinou v rôznych úpravách. Budú vám chutiť jedlá typickej horskej rakúskej kuchyni. V penzióne Raxalpen-Berggasthof môžete aj prenocovať, napr. v komfortnej izbe s ručne vyrezávaným nábytkom z dreva, vrátane kúpeľne a ako bonus je nádherný výhľad. Gemütlich - príjemný, útulný, domácky, to je pocit, ktorý vás bude sprevádzať na každom kroku. Raxplateau je v lete obľúbeným cieľom turistov. Pri nenáročnej prechádzke budete očarení pestrofarebnými alpskými kvetmi, botanici narátali vyše 200 druhov rastlín typických pre tento región a k tomu panoramatickými výhľadmi na celé Viedenské Alpy.

Potulky od chaty k chate na Raxalpe

Východiskom je údolná stanica "Klimaschaukel Rax-Seilbahn", ktorá bola vybudovaná v roku 1926 ako prvá vysokohorská visutá lanovka.Túra začína osemminútovou jazdou visutou lanovkou na Rax do nadmorskej výšky 1 547 m k Berggasthofu. Tu sa treba zastaviť a vziať do ruky fotoaparát a zvečniť prekrásne výhľady. Odtiaľto sa začínajú potulky po červenej značke od chaty k chate. Chodník s ľahkým stúpaním vedie ku krížu Gatterl Kreuz, na pravej strane máme výhľad na najvyšší vrchol Dolného Rakúska, Schneeberg (2 075 m). Turisti často natrafia na kamzíky a svište. Po necelej hodinke doputujeme k chate Ottohaus. Po modro značkovanom chodníku prídeme za štvrťhodinku ku Krížu slobody (Freiheitskreuz). Opäť si treba vziať do ruky fotoaparát, okolo nás je dobrý výhľad na hory na všetky svetové strany. Chodník pokračuje cez kosodrevinu popod Bielu Homolu (Weißer Kogel, 1 765 m.n.m.), po kamenných horských turistických chodníkoch ku krížu na Preinerwande.Odtiaľ už dovidíme na chatu Holzknechthütte (Neue Seehütte) v doline Höllental. A teraz sa môžeme pohrabať v turistických mapách a vybrať si túru podľa celkovej kondície. Veľká túra znamená prejsť takmer 17 km po červeno značkovanom chodníku veľmi strmo do sedla Trinksteinsattel. Odmena za prudký výstup je výhľad na chatu Neue Seehütte a na horskú krajinu Preiner Wand. Ďalej pokračujeme po červenej značke cez zelené alpské lúky, popod Dreimarksteins (1.948 m.n.m.), až sa dostaneme k chate Karl Ludwig Haus a odtiaľ po lúke Siedmich pramenov až k chate Plesnivec (Edelweißhütte), kde sa dá občerstviť. Táto trasa sa dá vhodne skrátiť len k chate Karl Ludwig Haus alebo k chate Waxriegelhaus.

Prvá lanovka v Rakúsku

Lanovka Raxseilbahn premáva pravidelne v každom ročnom období, dlhá 2160 metrov prekoná výškový rozdiel 1071 metrov. Povolenie na výstavbu je z roku 1913. Vďaka nej je prírodný raj medzi hornou stanicou lanovky (1546 m) a vrcholom Heukuppe (2007 m) ľahko dostupný pre všetkých milovníkov horskej turistiky. Prevýšenie prekoná už za osem minút a svojich hostí vyvezie do krásneho prostredia rozľahlej vysokohorskej planiny.
Ceny za spiatočný lístok: dospelí 21,60 €,seniori od 65 rokov a študenti do 27 rokov 19,20 € , rodinné vstupné: 2 rodičia + 2 deti 54,40 € , každé dalšie dieťa rodiny bezplatne.