PR Horomil Fest 2015

Horomil Fest - festival pre všetkých milovníkov prírody, cestovania, hôr a adrenalínu, je už stálou súčasťou kultúrneho života Považskej Bystrice. Ide už o siedmy ročník tohto podujatia, pričom každým rokom sa profesionalizuje, až sa z malého amatérskeho festivalu stalo jedno z najvýznamnejších podujatí tohto druhu na Slovensku. Dokazuje to nielen návštevnosť, ale najmä kvalita programu a predovšetkým hostí. A kto zavíta v posledný septembrový týždeň, konkrétne od 24. do 27.septembra, na Horomil fest tento rok?

Pravý nepálsky šerpa

Diváci sa môžu tešiť na pravého nepálskeho šerpu Danuriho, ktorý už od mladosti každoročne absolvuje niekoľko výstupov na himalájske osem tisícovky. Tohtoročné tragické zemetrasenie ho však obralo o prácu, nakoľko sú expedície zakázané, rozhodli sa organizátori Horomil festu pozvať Danuriho k nám do Považskej Bystrice.

Návštevníci Horomil festu môžu uvidieť aj jedného z najúspešnejších slovenských jazdcov Rely Dakar - Štefana Svitka, ktorý príde na svojej motorke z Rely Dakar a súčasťou jeho prezentácie bude aj autogramiáda. Tému Dakar uzatvorí aj Považskobystričan Ján Zaťko, ktorý porovná Rely Dakar s pôvodnou africkou traťou. Tento rok sa totiž rozhodol zúčastniť závodu Africa Eco Race, ktorý vedie po stopách pôvodnej Rely Paríž - Dakar a skončil na skvelom 15. mieste. Motoristické témy zakončíme prezentáciou Lada svetom, pričom pred kino Mier príde aj samotný VASIĽ - ako sa familiárne nazýva Lada z prezentácie M. Grofčíka a M. Fabšíka.

Tour de France

Nemenej zaujímavá bude aj téma Tour de France. Porozprávať nám o tomto preteku prídu nielen verní fanúšikovia Petra Sagana, ale aj jeho bývalý tréner Peter Zánický, ktorý predstaví aj projekt Detská Tour Petra Sagana. Aj vďaka Horomil festu, si môžu tento pretek diváci vychutnať v našom regióne v posledný festivalový deň na pretekoch v Udiči.

Horomil fest je aj o filmoch, preto by si diváci nemali nechať ujsť festivalovú premiéru dokumentu Divoké Slovensko, ktorú príde režisér Tomáš Hulík uviesť osobne. Na festivale bude uvedený aj dokument o slávnej dvojici cestovateľov /Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka/ - Století Miroslava Zikmunda. Tento najvýznamnejší československý cestovateľ sa na festivale síce neobjaví, diváci sa však môžu odfotiť s unikátnym veteránom Tatra T87, na ktorom dvojica absolvovala púť po Afrike.

Už bežnou súčasťou programu Horomil festu sa každoročne stávajú dokumenty Pavla Barabáša. Horomil fest tento rok divákov poteší filmom Žiť pre vášeň a dokumentom Suri, o ktorom príde osobne viac porozprávať aj jeden z členov expedície, známy fotograf, Ivan Bulík. Osobne uviesť krátke filmy príde viac ako desiatka režisérov a protagonistov, preto sa je na čo tešiť.

S cestovateľskými prezentáciami zavíta na Horomil fest aj známy moderátor Martin Nikodým, hudobník, publicista a moderátor Štefan Chrappa alias Pišta Vandal a horolezec Zdeno Brnoliak, ktorý sa tento rok v Himalájach pokúsil o Guinessov rekord na 8051 m vysokom vrchole Broad Peak. Či sa mu nakoniec podaril sa dozviete na Horomil feste.

Podpora regiónu

Jedným z poslaní festivalu je aj predstaviť rodákov z Považskej Bystrice a z okolia nášho mesta. Chýbať nebude Ľubomír Drápal s prezentáciou a rovnako aj výstavou fotografií, či Marek Danižík, ktorý v premiére odprezentuje svoj najnovší film Under Dron.

Horomil fest však nie je len o sedení v kinosále. Pripravený je aj bohatý sprievodný program - zatiaľ najväčší, aký v histórii festivalu bol. Diváci si môžu vďaka MAS Vršatec urobiť v kinosále fotku s voskovými figurínami dejateľov z nášho regiónu. Pred kinosálou kina Mier bude umiestnená aj fotovýstava, prebehnú tam aj autogramiády a pred samotným kinom budú zase vystavené motocykle či automobily z filmov či prezentácii.

Vďaka jaskyniarom z nášho mesta sa v posledný deň festivalu sprístupnia pre turistov jaskyne z nášho regiónu. V tento deň bude pre všetkých milovníkov lezenia sprístupnená zadarmo aj lezecká stena HK Manín, ktorá sa nachádza v budove Hypernovy za kinom Mier. A v neposlednom rade bude atraktívny program aj v kúpeľoch Nimnica, v ktorých môžete stráviť aktívne popoludnie podľa svojich predstáv.

Stačí si len vybrať z možností - výstup na vrch Holiš, cyklovýlet okolo Váhu, zrelaxovať sa v termálnom kúpeľnom bazéne... Súčasťou programu v kúpeľoch bude aj výstava historických fotografií z budovania priehrady, s krátkou prezentáciou, vystúpenie
Tomáša Hulíka s filmom Kráľ nebies - orol skalný a prezentácia Martina Nikodýma - Najkrajšie návraty.

Pre všetkých nedočkavcov však máme novinku: Horomil fest bude tento rok hosťovať aj v susednom meste Púchov. Vďaka OZ Mŕtva kosť  môžete už 23.septembra navštíviť v Župnom dome v Púchove malý minifest Horomilu, ktorý taktiež prinesie zaujímavé filmy a hostí.

Viac o Horomil feste sa dozviete na stránke festivalu alebo na  facebookovom profile festivalu. Tento rok navyše môžete Horomil fest nájsť aj na Považskobystrickom jarmoku, kde si v ich stánku môžete zakúpiť lacnejšie lístky na tento ročník, rovnako tak môžete urobiť v predpredaji v TIKu.