V Malej Fatre sprístupnili Belianske skaly

31.10.15
V chránených územiach sa nestáva často, že by pribúdali lokality, ktoré sa sprístupňujú širokej verejnosti. Skôr zanikajú turistické trasy ako by sa vytvárali nové. No existujú výnimky. Tento raz pre návštevníkov boli sprístupnené skaly nad obcou Belá, kam povedie v roku 2016 nová turistická značka.

V Krivánskej časti Malej Fatry sú populárne medzi skalolezcami Belianske skaly (domácimi nazývané tiež Belské skaly). Na jeseň 2015 bol vybudovaný drevený mostík cez Beliansky potok v Belianskej doline, tri vyhliadky na vrchole skál a reťaze na priechodnosť terénom k vyhliadkam.

Počas leta boli vyčistené chodníky ku skalám resp. výhľadovým bodom, lebo boli zarastené vegetáciou. Na jar 2016 budú pokračovať práce na úprave chodníka a pribudne turistické značenie so smerovníkmi. O sprístupnenie lokality sa zaslúžili Oblastná organizácia cestovného ruchu Malá Fatra, ktorá financovala projekt vo výške takmer 6 tisíc eur a iniciatíva vyšla tiež od správcu kempu v Belej.

Dôvodom na úpravu okolia skál bol živelný prístup návštevníkov bez premostenia Belianskeho potoka a navyše lezecký terén sa nachádza na území Národného parku Malá Fatra, tak neusmernený pohyb osôb nebol v súlade s ochranou prírody a krajiny, aj keď skaly sú medzi vyhradenými lezeckými terénmi na základe návštevného poriadku národného parku.

Skalné vápencové zoskupenie tvoria štyri lezecké sektory (I - IV) a odteraz sú prístupné nielen pre lezcov, ale tiež pre peších výletníkov, keďže ponúkajú pekné výhľady do Žilinskej kotliny a na okolité horstvá.

V Malej Fatre sprístupnili Belianske skaly 26/06/16 05:26 2 príspevky

Reportáž Javornícka stovka – minúta po minúte Dnes o 7:30 odštartoval v Čadci na Námestí slobody 4. ročník ultra trailu a diaľkového pochodu Javornícka stovka. Podujatie predstavuje možnosť vyskúšať si svoju vytrvalosť na náročnej trase s dĺžkou 105 km a celkovým stúpaním 4480 m. Časový limit pre absolvovanie trasy je 28 hodín. 08/10/16 Redakcia Reportáže
Reportáž Rýchlik Zoška – Bratislava: minúta po minúte Rýchlik Zoška – Bratislava vznikol v roku 2013 s cieľom spojiť bežeckú a turistickú komunitu, ako aj milovníkov krás tohoto západoslovenského pohoria. Výnimočnosť podujatia spočíva nielen v jeho rôznorodosti a priateľskej atmosfére, ale najmä v tom, že sa snaží poskytnúť udržateľnú komunitnú alternatívu k rastúcemu počtu komerčných športových podujatí v okolí Bratislavy. Zároveň ide aj o protipól k rastúcej náročnosti krosových behov a horských ultramaratónov, keďže profil trate a jej dĺžka sú ideálne tak pre skúsených borcov (ako tréning na ťažšie a dlhšie behy), ako aj pre začiatočníkov. Aj my sme bežci a turisti, vnímame v komunite záujem o spoločný pohyb v prírode a spoločné tréningy. Budeme veľmi radi, ak si s nami prídete zabehať či prejsť trasu Rýchlika v prvú septembrovú sobotu a prinesiete si so sebou úsmev a dobrú náladu. 03/09/16 Redakcia Reportáže
Reportáž Tatranská šelma Ultra 2016 – minúta po minúte Unikátne preteky v horskom behu a jediné svojho druhu vo Vysokých Tatrách – to je Tatranská šelma Ultra. Pretekári vyštartovali od bývalej Važeckej chaty (Tri Studničky) o 8:00 a budú traverzovať všetky doliny Vysokých a Belianskych Tatier, aby dorazili do cieľa v Ždiari. V najvyšších miestach trate dosiahnu nadmorskú výšku cez 2000 m. Čakajú ich krásne lesné chodníky ale aj drsná tatranská žula. Sledujte ich prebežné časy v tomto článku. 20/08/16 Redakcia Reportáže

PR Nanomembrána NANODRY v ponuke Prabos Spoločnosť Prabos plus a.s. v spolupráci s firmou Nanomembrane vyvinula textilný laminát novej generácie NANODRY® určený špeciálne pre obuvnícke účely. Jeho základnou súčasťou je klimamembrána na báze nanovláknových materiálov, t.j. vlákien s priemerom menším než 500 nm. dnes sponzorovaný článok Obutie
Cyklotúra Podhorie Slanských vrchov 14 Konečne sme sa dostali do východnej časti Slanských vrchov, keď sme počas predchádzajúceho výletu prešli celú južnú-maďarskú časť za jeden deň v sedle bicyklov. Opäť sme na Slovensku a budeme pokračovať od južnej hranice z Michalian na sever, aby sme to zdarne v tomto roku aj ukončili. Je pravdepodobné, že zostávajúce časti budú len na bicykloch. dnes Marián Jaššo Slanské vrchy
PR Tipy na vianočné darčeky od Sport-Outdoor.sk Opäť nastal čas chystania sa na najkrajšie sviatky v roku, ku ktorým neodmysliteľne patrí prekvapenie pod vianočným stromčekom. Tradične vám zopár nápadov na outdoorové darčeky pre tých z vašich priateľov a blízkych, ktorí radi trávia čas v prírode, či už sú to dámy, páni, deti, rekreační turisti alebo výkonnostní športovci. Ak sa rozhodnete pre niektorý z našich produktov na poslednú chvíľu, môžete ho objednať ešte v utorok 22. 12. 2015 do 14-tej hodiny. včera sponzorovaný článok Poradca

V Malej Fatre sprístupnili Belianske skaly 26/06/16 05:26 2 príspevky
    • Malá Fatra - Krivánska Fatra: ústie Belianskej doliny
    • Žilina (vlak, bus) - Belá (bus)