Senník Tri kopce pod Labou

12.03.16 V okrajových pohoriach východného Slovenska je s možnosťou prespania pod strechou či úkrytom dosť biedne. Teda, ak to nie sú nejaké vychytené trasy. Jedným z nevychytených pohorí je Ľubovnianska vrchovina, kde sú osamelí vlci - tuláci povďační aj senníkom. A na taký senník som naďabil nad obcou Kremná.

Senník sa nachádza priamo na zelenej značke medzi Mníškom nad Popradom (osada Kače) - Osly. Senník je možné nájsť na konci lúky Tri kopce medzi kótami Pod Labou (772 m) a Osly (856 m), tesne pri lese pred posledným stúpaním na Osly v smere od sedla Doštená (na papierových mapách uvedené ako Nad Modrinami). Neznačený prístup je z dediny Kremná, odkiaľ treba vyjsť len na hrebeň, kde sa dá napojiť na zelenú značku (fotka č. 2).

Senník s rozmermi približne 5 x 3 metre s kŕmidlom, ale z väčšej časti je zadebnený. Zaujímavá je zadebnená časť na uskladnenie sena, vhodná na ukrytie či prespatie. Podlaha, ako sa dá presvedčiť podľa fotky, je použiteľná len s karimatkou, pripadne sa dá využiť seno. Neďaleko sedla Osly, v smere k senníku, sa nachádza niekoľko poľovníckych posedov, ale neskúmal som či sú otvorené.

S vodou to bude asi trocha obtiažne. Priamo pri senníku som vodný zdroj nezaznamenal. Ale podľa mapy by mali byť v jeho bočných dolinách potoky. Najbližšie by mal byť prítok Kremnianky, ktorý by sa mal nachádzať západne od senníka, resp. vpravo v smere ku rázcestiu Osly (v lese).

Zdieľaj:
Reakcie
Senník Tri kopce pod Labou 12/03/16 00:00 nová téma

Túra Eliášovka, Wielki Rogacz, Radzejowa a Rytro Pohraničné oblasti sú mojou obľúbenou doménou turistických potuliek. A najlepšie, keď je niečo zaujímavé aj na pomyselnej druhej strane hranice. Dlho ma preto lákala oblasť po oboch stranách najvyššieho vrcholu v mojej obľúbenej Ľubovnianskej vrchovine - Eliášovky. 24/07/16 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Túra Túlačka Ostrôžkami z Podkriváňa do Prahy Po nabažení sa turistiky východného, ale aj severného Slovenska a aj vďaka výhodným stopárskym podmienkam v nadväznosti na skoro nepoznané zvyšné kraje, som sa rozhodol venovať vo zvýšenej miere práve im. Po prvom stupni v podobe bližších pohorí, som sa časom preorientoval na novu úroveň túlačiek. Preto voľba padla na Ostrôžky, o ktorých som donedávna ani nechyroval. 25/04/16 Henrich Tomáš Ostrôžky
Búda Senník Tri kopce pod Labou V okrajových pohoriach východného Slovenska je s možnosťou prespania pod strechou či úkrytom dosť biedne. Teda, ak to nie sú nejaké vychytené trasy. Jedným z nevychytených pohorí je Ľubovnianska vrchovina, kde sú osamelí vlci - tuláci povďační aj senníkom. A na taký senník som naďabil nad obcou Kremná. 12/03/16 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina

Recenzia Devold Breeze – merino tričko pre cestovateľov Pred pár týždňami u mňa zavítal poštár a doniesol mi na testovanie dve vlnené tričká značky Devold. Ide o novinky z kolekcii 2016. Druhým tričkom v poradí je model Breeze, ktorý je vhodný najmä na cestovanie a voľnočasové aktivity. V nasledujúcich riadkoch vám preto najprv predstavím výrobok a neskôr sa podelím aj o skúsenosti z používania. Recenziu staršieho modelu trička Breeze si môžete prečítať v článku od Paľa Gomboša. dnes Pavol Hreha Oblečenie
Túra Dívčí hrad a kopec Děvín – okruh z Pavlova Pavlovské vrchy (CHKO Pálava) sa nachádzajú na juhu Moravy, nad mestečkom Pavlov. V ich blízkosti sa nachádza Mikulov, ktorý patrí pod kultúrne dedičstvo UNESCO. Pod nimi sa rozprestiera vodná nádrž Nové Mlýny. Vrchy sú tvorené vápencom a veľmi pekne zalesnené. V minulosti sme tu boli na krátky víkend, ale vzhľadom na horúčavy sme turistiku vynechali. Teraz je zelená jar, všetko kvitne a sme tu opäť, rozhodnutí objaviť krásy súčasného kraja. Sme aj s krpcom, ktorý k nám medzičasom pribudol. včera Danka Laciková Svet
Túra Ostrá a Tlstá netradične Keď sme boli malí "šraci", chodievali sme do Blatnickej doliny. Tatko nás odviezol autom na malú lúčku s totemom. My, deti, sme sa hrali, ale čo robil otec, netuším. Buď pracoval, alebo sa motal po okolí. Raz sa však s nami vybral na dlhšiu prechádzku. Na Ostrú. Rozhodol som sa, že si výlet z detstva zopakujem. 22/08/16 Martin Knor Veľká Fatra a Choč

Senník Tri kopce pod Labou 12/03/16 00:00 nová téma
    • Ľubovnianska vrchovina: horská lúka Tri kopce medzi vrchmi Osly a Pod Labou pri zelenej značke medzi sedlom Doštená (Nad Modrinami) a Osly
    • 5 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)
    • Stará Ľubovňa (vlak, bus) - Kremná (bus)