Senník Tri kopce pod Labou

12.03.16 V okrajových pohoriach východného Slovenska je s možnosťou prespania pod strechou či úkrytom dosť biedne. Teda, ak to nie sú nejaké vychytené trasy. Jedným z nevychytených pohorí je Ľubovnianska vrchovina, kde sú osamelí vlci - tuláci povďační aj senníkom. A na taký senník som naďabil nad obcou Kremná.

Senník sa nachádza priamo na zelenej značke medzi Mníškom nad Popradom (osada Kače) - Osly. Senník je možné nájsť na konci lúky Tri kopce medzi kótami Pod Labou (772 m) a Osly (856 m), tesne pri lese pred posledným stúpaním na Osly v smere od sedla Doštená (na papierových mapách uvedené ako Nad Modrinami). Neznačený prístup je z dediny Kremná, odkiaľ treba vyjsť len na hrebeň, kde sa dá napojiť na zelenú značku (fotka č. 2).

Senník s rozmermi približne 5 x 3 metre s kŕmidlom, ale z väčšej časti je zadebnený. Zaujímavá je zadebnená časť na uskladnenie sena, vhodná na ukrytie či prespatie. Podlaha, ako sa dá presvedčiť podľa fotky, je použiteľná len s karimatkou, pripadne sa dá využiť seno. Neďaleko sedla Osly, v smere k senníku, sa nachádza niekoľko poľovníckych posedov, ale neskúmal som či sú otvorené.

S vodou to bude asi trocha obtiažne. Priamo pri senníku som vodný zdroj nezaznamenal. Ale podľa mapy by mali byť v jeho bočných dolinách potoky. Najbližšie by mal byť prítok Kremnianky, ktorý by sa mal nachádzať západne od senníka, resp. vpravo v smere ku rázcestiu Osly (v lese).

Zdieľaj:
Reakcie
Senník Tri kopce pod Labou 12/03/16 00:00 nová téma

Túra Túlačka Ostrôžkami z Podkriváňa do Prahy Po nabažení sa turistiky východného, ale aj severného Slovenska a aj vďaka výhodným stopárskym podmienkam v nadväznosti na skoro nepoznané zvyšné kraje, som sa rozhodol venovať vo zvýšenej miere práve im. Po prvom stupni v podobe bližších pohorí, som sa časom preorientoval na novu úroveň túlačiek. Preto voľba padla na Ostrôžky, o ktorých som donedávna ani nechyroval. 25/04/16 Henrich Tomáš Ostrôžky
Búda Senník Tri kopce pod Labou V okrajových pohoriach východného Slovenska je s možnosťou prespania pod strechou či úkrytom dosť biedne. Teda, ak to nie sú nejaké vychytené trasy. Jedným z nevychytených pohorí je Ľubovnianska vrchovina, kde sú osamelí vlci - tuláci povďační aj senníkom. A na taký senník som naďabil nad obcou Kremná. 12/03/16 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Prístrešok Oboroh Stávok (Baranie) Západná časť Východokarpatskej magistrály z hľadiska útulní donedávna výrazne zaostávala za svojou, možno o niečo príťažlivejšou, východnou časťou. To sa však v posledných rokoch zmenilo a pribudlo niekoľko možností na klasické alebo aspoň núdzové prespatie pod strechou. Zatiaľ poslednou objavenou možnosťou je tretí z oborohov v rade, neďaleko Duklianskeho priesmyku, ktorý ponuka pár plusov navyše. 19/09/15 Henrich Tomáš Nízke Beskydy

Recenzia Riad GSI Outdoors Pinnacle Camper Varenie v outdoore má mnoho podôb – od ultraľahkých ohrievačov vody s výmenníkom, cez bežnejšie ešusy až po gurmánske sady, pri ktorých si je ťažké predstaviť, že ich niekto (v slovenských podmienkach) bude so sebou vláčiť v batohu, pokiaľ varenie a papanie nie je hlavným motívom výletu do prírody. Takáto je aj sada Pinnacle Camper, ktorej názov prezrádza, že jej ideálny prostredím je kemp, kam ju pohodlne doveziete autom. dnes Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Pozvánka 14. narodeniny Hiking.sk na ľubietovskej Vysokej Milí čitatelia a priatelia nášho webu, mnohí z vás už plánujú letné akcie, výšľapy, dovolenky, a tak budeme radi, ak sa s vami budeme môcť opäť stretnúť na oslave našich narodenín. Hiking.sk na prelome júla a augusta bude mať za sebou už 14 rokov svojej existencie. Oslávime ich 6. augusta na vrchole Vysoká pri Ľubietovej (994 m). 16/05/16 Soňa Mäkká Hiking akcie
Ferrata Karnské Alpy - cez Rauden Spitze a Steinwand Najkrajšie spomienky mám na túry, na ktorých čosi nevyšlo, ale ktoré sa napriek tomu vydarili. V júni 2015 som išiel kúsok hrebeňa Karnských Álp (Karnische Alpen) a počasie sa pokazilo. Snežilo a fúkal vetrisko, vďaka čomu mi zubatý hrebeň s tromi štítmi s nadmorskou výškou cez 2500 metrov dal zabrať. Ale keď som celý hrebeň prešiel a zbehol som do doliny, oblaky sa zdvihli a vyčasilo sa. Zdola som videl hrebeň v plnej kráse. Hory sa mi opäť raz smiali. včera Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)

Senník Tri kopce pod Labou 12/03/16 00:00 nová téma
    • Ľubovnianska vrchovina: horská lúka Tri kopce medzi vrchmi Osly a Pod Labou pri zelenej značke medzi sedlom Doštená (Nad Modrinami) a Osly
    • 5 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)
    • Stará Ľubovňa (vlak, bus) - Kremná (bus)