Senník Tri kopce pod Labou

12.03.16
V okrajových pohoriach východného Slovenska je s možnosťou prespania pod strechou či úkrytom dosť biedne. Teda, ak to nie sú nejaké vychytené trasy. Jedným z nevychytených pohorí je Ľubovnianska vrchovina, kde sú osamelí vlci - tuláci povďační aj senníkom. A na taký senník som naďabil nad obcou Kremná.

Senník sa nachádza priamo na zelenej značke medzi Mníškom nad Popradom (osada Kače) - Osly. Senník je možné nájsť na konci lúky Tri kopce medzi kótami Pod Labou (772 m) a Osly (856 m), tesne pri lese pred posledným stúpaním na Osly v smere od sedla Doštená (na papierových mapách uvedené ako Nad Modrinami). Neznačený prístup je z dediny Kremná, odkiaľ treba vyjsť len na hrebeň, kde sa dá napojiť na zelenú značku (fotka č. 2).

Senník s rozmermi približne 5 x 3 metre s kŕmidlom, ale z väčšej časti je zadebnený. Zaujímavá je zadebnená časť na uskladnenie sena, vhodná na ukrytie či prespatie. Podlaha, ako sa dá presvedčiť podľa fotky, je použiteľná len s karimatkou, pripadne sa dá využiť seno. Neďaleko sedla Osly, v smere k senníku, sa nachádza niekoľko poľovníckych posedov, ale neskúmal som či sú otvorené.

S vodou to bude asi trocha obtiažne. Priamo pri senníku som vodný zdroj nezaznamenal. Ale podľa mapy by mali byť v jeho bočných dolinách potoky. Najbližšie by mal byť prítok Kremnianky, ktorý by sa mal nachádzať západne od senníka, resp. vpravo v smere ku rázcestiu Osly (v lese).

Senník Tri kopce pod Labou 12/03/16 00:00 nová téma

Túra Osturňa – Lapšanka – Jezersko – Havka – Lechnica Osturňa je naozaj pánubohu za chrbtom. Dokazuje to nielen štvorhodinové cestovanie, ale aj nutnosť trikrát prestupovať. No napriek tomu sú dedina a blízke okolie, hodné návštevy. A nielen po značených trasách, ale aj na vlastnú päsť. 16/01/17 Henrich Tomáš Spišská Magura
Túra Neznámym Poiplím z Veľkej Čalomije do Hontu Pre bežného turistu - kopcofila zameraného na výhľady, nie je oblasť Juhoslovenskej kotliny na prvý pohľad ničím zaujímavá. Samá rovina, páliace slnko, neexistujúca sieť značených trás a nič k nahliadnutiu, prečo by sem mal zavítať. Ale zdanie klame! 23/10/16 Henrich Tomáš Juhoslovenská kotlina, Maďarsko
Túra Po Šariši na tuláka I. - hradmi Čergova Šariš nepatri medzi top regióny na Slovensku, napriek tomu má čo ponúknuť. Najmä čo sa týka kamenných pamiatok. K trom najznámejším hradom sa pomaly približuje Hanigovský, donedávna zabudnutý v divokom Čergove. Kamenický hrad je zase akurátny na krátke výstupy za výhľadmi. 10/10/16 Henrich Tomáš Čergov, Šariš

Reportáž Zimný výstup na Klenovú Tohtoročná zima je taká, ako zima má byť. Po absolvovaní troch diaľkových pochodov v mraze a snehu, som sa rozhodol pre „pohodovku“. Agilní turisti z Dolného Lopašova po desiaty krát zorganizovali zimný výstup k posedu pod Klenovou, a keďže som v tých končinách bol len v lete, bolo rozhodnuté. Z rôznych možných bodov štartu som si napokon, pre najjednoduchší prístup, zvolil Brezovú pod Bradlom. dnes Miroslav Svítek Malé Karpaty
Chata Zrub Burda znovupostavený Pôvodný Zrub Burda si turisti veľa neužili, lebo fungoval len dve sezóny, keď začiatkom novembra 2012 zhorel do tla rukou podpaľača. Našťastie nadšenie z rozvíjajúceho sa turistického ruchu v sedle Burda prekonalo nevôľu zbabelých neprajníkov a od leta 2015 opäť ponúka zázemie pre návštevníkov Národného parku Muránska planina. včera Tomáš Trstenský Muránska planina, Veporské vrchy
Túra Chodník Jozefa Krónera v Staškove Na Slovensku sa hádam nenájde človek, ktorý by nepoznal herca Jozefa Krónera. Menej ľudí však vie, že pochádza z hornokysuckej obce Staškov, kde sa nachádza jeho rodný domček, ktorý dlhé roky chátral. No nadšenci ho, našťastie, pred pár rokmi zrekonštruovali. 17/02/17 Zdeno Vasilišin Západné Beskydy

Senník Tri kopce pod Labou 12/03/16 00:00 nová téma
    • Ľubovnianska vrchovina: horská lúka Tri kopce medzi vrchmi Osly a Pod Labou pri zelenej značke medzi sedlom Doštená (Nad Modrinami) a Osly
    • 5 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • trojsezonná (bez vykurovacieho telesa)
    • Stará Ľubovňa (vlak, bus) - Kremná (bus)