Reportáž Ako sme oslavovali 14. narodeniny na Vysokej

Toto leto počasie sobotňajším akciám nepraje, viď zrušená Malofatranská stovka a Nízkotatranská stíhačka, a podobne to vyzeralo aj na oslavu narodenín nášho webu. Keďže však ide o organizačne jednoduchú akciu, len sme ju presunuli na nedeľu, a dobre sme urobili. Počasie a výhľady z 994 m vysokej Vysokej boli vynikajúce a opäť sme stretli známych aj neznámych ľudí s rovnakou krvnou skupinou.

Okolo pol jedenástej sme v počte kusov 9 vrátane troch detí vyrazili z centra Ľubietovej po zelenej značke priamo cez vrstevnice. Značka vedie lesnou cestou, našťastie žiadne rúbanisko, ale príjemný chládok. Len 5-ročný junior mal občas problém, že sa mu zvŕtajú skalky pod nohami či burina zavadzia. 2-mesačná princezná a 16-mesačné batoľa sa v pohode odniesli maminám na chrbte, aspoň maminy naberú kondičku...
Po kontinuálnom výšľape lesom napokon prichádzame k tabuľke Vysoká, 20 min. Je poludnie, na kedy sme ohlásili začiatok akcie, tak ani veľmi nemeškáme, o 15 minút sme na lúke. Už skôr sme sa dohodli, že socializovať sa budeme tu, lebo na skalnatom vrchole nie je dosť miesta a ani bezpečne pre drobizg.

Rozbalili sme teda tábor na lúke pod stromom pri tých, čo už prišli skôr, nakrájali nejaké dobroty a potom už len konverzovali, stretávali a zoznamovali sa, a na striedačku sme vybiehali na skalnatý vrchol s nádherným kruhovým výhľadom. Zotrvali sme do tretej podľa plánu, zbalili tábor a vyrazili na spiatočnú cestu. Aby sme ušetrili kolená a urobili pekný okruh, vybrali sme 7,6 km neznačenú trasu cez trávnatý chrbát Lósy, vedúcu na Starý majer. Je to úžasná trasa, odporúčam každému. Slnko svietilo do chrbta, takže sme mohli obdivovať pekne nasvietený Ľubietovský Vepor. Náladička trochu klesla pri šliapaní po asfaltke, síce peknou dolinou, ale na detské nohy to už bolo predsa len dosť a aj motivácia sa ťažko hľadala. Od poľnohospodárskeho družstva to už šlo ťažko, ale napokon vďaka spontánnemu odvozu od účastníkov (ďakujeme) prifrčal predný voj s autom a onedlho sme úspešne túru zapili záverečným pivkom a kofolou.

Ďakujeme všetkým za príjemnú spoločnosť a už teraz vymýšľame niečo extra na budúce 15-narodeniny!