Pozvánka

S deťmi na kolesách Čutkovskou dolinou

sponzorovaný článok 12.09.16 V sobotu 17. septembra sa uskutoční na Liptove v Čutkovskej doline neďaleho Ružomberka zábavno-náučné cyklopodujatie pre deti a rodičov "S deťmi na kolesách". Deti spoznajú krásy Čutkovskej doliny formou zábavných hádanok a aktivít. Pre účastníkov bude zabezpečená aj bezplatná doprava cyklobusom. Vstup je zdarma.

Po minuloročnom úspechu podujatia v nízkotatranskej Jánskej doline sa akcia S deťmi na kolesách presúva tento rok do malebnej Čutkovskej doliny neďaleko Ružomberka. Dolina je ideálna na aktívne trávenie voľného času s deťmi v prírode. Na začiatku doliny, v susedstve Koliby u dobrého pastiera, sa nachádza obľúbený zábavný areál pre deti – Obrovo.

O kúsok vyššie je Čutkovská priehrada, ktorej história siaha až do polovice minulého storočia. Jej voda je nádherne tyrisová a vodnú plochu z troch strán obklopuje hustý ihličnatý les.

Dolina ďalej poskytuje množstvo lúk a oddychových priestorov pri potoku, ako aj nový, tento rok vybudovaný, náučný chodník Známa-neznáma Čutkovská dolina.

Program

• 9:30 – Začiatok podujatia
  • 9:30 - 12:00 – Registrácia
  • 9:30 - 16:00 – Sprievodný program pri areáli Obrovo

Registrácia prebieha od 9:30 do 12:00 a po zdolaní úloh si môžete užiť sobotu v krásnej doline a zahrať sa s Čutkovým príborom, sadnúť si na Čutkovu stoličku a iné zaujímavé hračky.

Za úspešné zdolanie trasy budú dostávať deti diplom a kupón na 50 % zľavu na vstupné do zábavného areálu Obrovo.

Doprava na podujatie

Na podujatie aj z podujatia je zabezpečená bezplatná doprava cyklobusom. Premávať bude nasledovne:

Tam Zastávka Naspäť
9:00 Tatralandia 15:53
9:10 Liptovský Mikuláš, aut. st. 15:43
9:38 GINO Bešeňová 15:15
9:53 Čutkovská dolina 15:00

Obor Čutko sa teší na vašu návštevu.

Viac informácií o podujatí nájdete na visitliptov.sk

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Túra Náučný chodník Zbojnícke studničky v Novej Bani V okolí Novej Bane pribudlo v posledných rokoch viacero noviniek pre turistov. V roku 2014 vznikol náučný chodník Zvonička, značený žltou pásovou značkou KST a najnovšie aj tvarovými zelenými značkami náučného chodníka (NCH). V roku 2016 značkári KST vyznačkovali novú modrú TZT, spájajúcu mestá Nová Baňa a Žarnovica. Napokon, v novembri 2016 pribudol aj druhý náučný chodník - Zbojnícke studničky, ktorý spája oblasť Kohútova s Tajchom a dopĺňa tak novovzniknutú sieť značených chodníkov. Zdá sa však, že to ešte nie je všetko. V budúcnosti sa počíta so sprístupnením chodníka k najmladšej sopke na Slovensku – Putikovmu vŕšku pri Tekovskej Breznici. dnes Vladimír Kobza Pohronský Inovec
Cyklotúra Ľubochnianskou dolinou k Vyšnému tajchu a Močidlu Ľubochnianska dolina patrí svojou dĺžkou 25 kilometrov medzi najdlhšie na Slovensku. Z tohto dôvodu tu veľa peších turistov nenájdete. Avšak pre bicykel je dolina ako stvorená. A tak jedného dňa počas leta padá rozhodnutie, že sa práve sem pôjdeme pozrieť a pokúsime sa prebicyklovať dolinu z Ľubochne až na Močidlo. Pôvodný plán bol otočiť sa pri horárni Blatná, o niečo nižšie. Ale keď som sa dočítala, že práve vo vyšnej časti doliny sa nachádza zaujímavý tajch, náš cieľ sme posunuli až na Močidlo nad tajchom. Uvidíme, či sa nám to podarí... včera Jana Bílešová Veľká Fatra a Choč
Test Bergans Helium W 40 – batoh pre gramárov Batohy v kategórii 35-45 litrov mám najradšej zo všetkých pre ich univerzálnosť. Viem sa do nich pohodlne zbaliť na predĺžený víkend do hôr a zároveň, keď stiahnem kompresné popruhy, sú v pohode použiteľné aj na jednodňovku. Tým pokryjem značnú časť svojich aktivít v horách. Taký je aj Bergans Helium W 40, ktorý navyše pridáva "visačku" najľahšieho batohu s chrbtovou konštrukciou vo svojej veľkostnej kategórii – váži totiž iba 1 kg. 22/02/17 Ľubomír Mäkký Batohy