Prístrešok Prístrešok pod Sitnom

AKTUALIZÁCIA: PRÍSTREŠOK ZANIKOL V ZIME 2021! V prípade núdze alebo v letnom období nám na prenocovanie poslúži v oblasti Sitna aj prístrešok, ktorý sa nachádza asi 200 metrov od hradu Sitno, približne 15 minút od vrcholu. Je síce malý a bez možnosti uzavretia vchodu, ale zdalo sa, že bol suchý aj vo vlhkom období.

Štiavnicke vrchy: pod vrcholom Sitna pri ruinách hradu
900 m n. m.
3 - 5 ľudí s vlastnou podložkou a spacím vakom
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
10 minút dole po asfaltovej ceste pri altánku
Dalšie info
UPOZORNENIE: prístrešok zanikol v zime 2021!

POZOR - Prístrešok zanikol v zime 2021. Nepočítajte s ním pri plánovaní túry!

K prístrešku sa dostaneme od vrcholu Sitna po asfaltovej ceste asi po 15 minútach klesania. Prídeme k lúke, ktorá sa nám otvorí po pravej strane. Pri ceste bude smerovník „HRAD“. Odbočíme na lúku a asi po 100 metroch zbadáme prístrešok mierne vpravo pod stromami, skrytý za terénnou vlnou. Nedá sa prehliadnuť.

Prístrešok má tvar klasického áčka, bez bočných stien – strecha klesá až na zem. Je doštená, pokrytá asfaltovým šindľom. Vchod je vlastne otvorená čelná stena, v jej strede sa nachádza podperný stĺp. Podlaha je z preglejkových dosiek, položených na zem. Vnútorné rozmery sú asi 2,5 x 2,5 metra. Vnútri sa vyspia pohodlne traja ľudia, v stiesnených podmienkach aj piati. Samozrejme je potrebná karimatka a spacák.

Vo vnútri sa nenachádza žiadna možnosť sedenia – nič, na čo by si človek zložil unavený zadok, len pred vchodom je lavica. Neskúšal som, či je pevná, alebo sa dá presunúť dovnútra. Vzhľadom na jej výšku by to však bolo dosť nepohodlné. Posedenie je vyriešené lavičkami pred prístreškom, k dispozícii je ohnisko. Priestor je vhodný aj na malý piknik. Pravda, v rámci dodržiavania pravidiel správania sa v CHKO Štiavnické vrchy.

Prístrešok je určený všetkým, preto je dobré a záslužné udržať ho v takom stave, v akom je teraz. Myslím, že pre normálnych ľudí je to prirodzené a netreba sa zmieňovať o odnose odpadkov a udržaní poriadku. Veľa príjemných nocí v tieni Sitnianskeho hradu.