Rozhľadňa na zdrži Hrušov zo strany Čunova
Rozhľadňa na zdrži Hrušov zo strany Čunova Zatvoriť

Extra Rozhľadňa na brehu zdrže Hrušov pri Čunove

Kamarát, ktorý sa rád túla okolo Dunaja mimo asfaltových cyklistických ciest, ma upozornil, že neďaleko Čunova, na brehu Dunaja, budujú rozhľadňu – pozorovateľňu vtáctva. Chcel som byť v sobotu na 14-tu hodinu v Petržalke, a tak som sa nemohol vybrať do Malých Karpát s partiou. Ráno dokonca pršalo, nuž som si povedal, že sa idem na pozorovateľňu pozrieť.

123 m n. m.
dĺžka: 17.20516 ° VD

Odviezol som sa autobusom č. 91 na jeho konečnú v Čunove. Vrátil som sa kúsok ku kostolu a poza neho, ako aj futbalové ihrisko, som sa dostal na asfaltku popri odvodňovacom kanáli. Vybral som sa doprava k mostu cez kanál a za ním poza bufet Obrátka po asfaltke na veľké parkovisko. Od neho viedla doľava pomedzi riedke stromy štrková cestička. Doviedla ma k výbežku do Dunaja. Z jeho konca sa dobre pozerá na oba brehy zdrže Hrušov i hať Čunovo. Vrátil som sa na breh a po štrkovej cestičke som sa vrátil k asfaltke na hrádzi. Čoskoro sa však od nej doprava odkláňa lístím vysypaná cestička, ktorá ma dunajským lužným lesom priviedla k novopostavenej drevenej pozorovateľni vtáctva a vôbec všetkého, čo sa deje na zdrži Hrušov.

Od rozhľadne sa dá pokračovať po cestičke lesíkom k Rusovskému ramenu, kde pri bufete Pri Poldri sa dá prejsť na asfaltku popri odvodňovacom kanáli a z nej lesíkom doľava ku gaštanovej aleji a zastávke autobusu č. 91 v Rusovciach. Celá trasa trvá približne 2 hodiny a rozhľadňa je asi uprostred.

Pozorovateľňa vtáctva

Ide o celodrevenú stavbu s jednou plošinou, na ktorú sa do výšky asi 6 metrov stúpa po raz lomenom schodišti so zábradlím. Na hornej plošine s rozmermi približne 4 x 5 metrov sú dve lavice a drevený pultík, na ktorom snáď pribudne náučný plagát. Plošina sa nachádza nad úrovňou stromov a je z nej nerušený výhľad na celú zdrž Hrušov. Aj bez ďalekohľadu je zreteľne vidno galériu Danubiana, budovy Areálu vodných športov Čunovo a protiľahlý breh od Bajdel most po Sihoť, čiže modrú značku po brehu zdrže. A samozrejme množstvo vodného vtáctva, ktoré posedáva na kmeňoch stromov, zachytených o dno zdrže. Tiež je pekný pohľad na lode plávajúce Dunajom a dokonca som voľným okom zachytil padáky poháňajúce windsurfistov pri protiľahlom brehu.

Neviem, či je v pláne vybudovať ohnisko a lavičky dole pri rozhľadni, no je to pekné miesto a vcelku ľahko prístupné všetkým. Kto sa bude chcieť trošku potúlať okolím, ľahko naďabí na bobrie cestičky i ich kĺzačky do Dunaja.