Recenzia Čiapka a nákrčník Thermal Merino Buff

Buffky rôznych dĺžok, hrúbok a farieb dopĺňajú moje oblečenie už mnohé roky, ale keď príde zima, s výnimkou polar buffky na krk idú bokom a na hlavu poriadna čiapka. Na druhej strane, hrubá čiapka pri pohybe nemusí byť vždy to pravé orechové. Preto ma celkom zaujala novinka od Buff, merino čiapka vo viacerých verziách.

Výrobca
Buff
Model
Thermal Merino Loose Hat Buff + Thermal Merino Neckwarmer
Typ
čiapka a nákrčník z dvojvrstvového merina
Materiály
100 % merino vlna s hrúbkou 2 × 300 g/m²
Hmotnosť
65 g – čiapka
76 g – nákrčník
Farebné kombinácie
tmavoružová, tyrkysovo modrá, rifľová, cédrovo zelená, stredne šedá, čierna
Infocena
29 € – čiapka
32 € – nákrčník
Obchody
BUFF.SK – čiapka
BUFF.SK – nákrčník

Kto má rád vlnu, môže si podľa svojich preferencií vybrať jednovrstvovú alebo dvojvrstvovú čiapku, ktorá je robená tak, že sa dá nosiť obojstranne (tzv. reversible verzia). K tomu má BUFF v ponuke aj dvojvrstvový nákrčník, tenší alebo hrubší. V článku sa podelím s mojimi skúsenosťami s hrubšími verziami čiapky aj nákrčníka – Merino Wool Thermal Loose Hat Buff a Merino Wool Thermal Nechwarmer.

Dizajn, strih a materiály

Hoci sme pri značke Buff zvyknutí na rôznorodé dizajny od jednoduchých po dizajnové divočiny, testované produkty sú jednofarebné. Farby sú však trendy a rýchlo zistíte, že sa vám výborne hodia. Mne napríklad výborne sadol tmavoružový variant k viacerým kusom oblečenia. Ďalšie farebné možnosti sú tyrkysovo modrá, rifľová, cédrovo zelená, stredne šedá a čierna. Logo Buff tvorí kvalitná výšivka v rovnakej farbe, takže z hlavy príliš nekričí.

Strihovo sú pri čiapke dve možnosti – buď klasická obtiahnutá čiapka alebo s predĺženým strihom, tzv. loose hat. V mojom prípade ide o druhý variant. Som s ním spokojná, vyzerá to lepšie ako obtiahnuté a aj hlava má viac priestoru. Čiapka sa dá používať obojstranne, no keďže z oboch strán je rovnaká, nevidím v tom praktický význam. Jedine, že by som nechcela mať na hlave viditeľné logo. Nákrčník je klasický buffkový tunel, len o niečo kratší ako bežná buffka. Pekne kryje celý krk a materiál je aj tu v dvoch vrstvách. Preto je, podobne ako čiapka, veľmi teplý.

Čiapka aj nákrčník sú vyhotovené v rovnakej farbe a sú zaradené do kolekcie Mix & Match, v rámci ktorej sa dajú nájsť ďalšie Buff výrobky, ktorých dizajn bude pasovať. Môžete si tak pridať do setu mikrovláknovú klasickú buffku či jednovrstvovú čiapku.

Obe časti setu sú vyrobené z pleteniny zo 100 % merino vlny, ktorá je v dvoch vrstvách a každá má hrúbku 300 g/m². Vďaka tomu sú netradične hrubé a nie práve ľahké – celý set váži 141 g (čiapka 65 g a nákrčník 76 g). Z toho vyplýva použitie setu v chladnom počasí pri aktivitách s nižšou pohybovou intenzitou.

Starostlivosť

Kto je zvyknutý na Total Easy Care vlnu v termoprádle, v prípade Merino Buff výrobkov narazí. Nesmú sa totiž prať inak ako v rukách, žehlenie aj sušička sú tiež zakázané. Na pranie vo vlažnej vode je vhodné použiť tekutý prací prostriedok bez zmäkčovadiel a s obsahom lanolínu. Vzhľadom na odporúčanie na menej intenzívne aktivity a tiež vďaka prirodzeným vlastnostiam merino vlny to však nevnímam ako problém, pranie nebude častá činnosť.

Skúsenosti z používania

Čiapku aj nákrčník nosím viacmenej každodenne takmer dva mesiace, nielen na túry, ale aj pri bežnom fungovaní, keďže prebiehajúca zima je teplotne taká, ako má byť, nielen na horách, ale aj v nížinách. Najnižšia teplota, pri ktorej som ju mala, bola -14 °C. Kým človek ide rýchlym krokom, stačí, pri postávaní, chôdzi s deťmi atď. som pri silných mrazoch musela siahnuť aj po kapucni.

Pri slabších mrazoch stačila čiapka samotná. Pri túre zvládala celkom v pohodlí striedanie pohybu a prestávok, nebolo treba dávať ju v mraze dolu a vetrať hlavu. Výrobca deklaruje čiastočnú vodeodolnosť, mne však v snežení alebo daždi nebolo príjemne len v čiapke, vlhkosť som rýchlo cítila. Na druhej strane môžem potvrdiť, že čiapka ani nákrčník vôbec nepáchnu, za dva mesiace ich nebolo treba ani raz oprať a myslím, že to tak vydrží až do jari.

Taktiež pozitívne hodnotím, že čiapka a nákrčník sú mäkké a príjemné na nosenie. Cítiť síce, že máte na sebe vlnu a nie mikrovlákno, no typické hryzenie vlny takmer absentuje a po chvíľke nosenia to vôbec nevnímate.

Thermal Merino Loose Hat Buff a Neckwarmer som si veľmi obľúbila na menej intenzívne aktivity predovšetkým v poriadnom mraze. Som veľmi zimomrivá a produkty odporúčam práve takým, ako som ja. Horkokrvnejší (najmä chlapi) sa v nich budú asi nadmerne potiť, skôr by som im odporučila tenšie produkty z kolekcie Buff, napr. jednovrstvovú merino čiapku, prípadne čiapky z mikrovlákna.