Pretrasovanie chodníka Trangoška – Tále

29.05.07
Ak by ste sa spýtali desiatich peších turistov, či obľubujú turistické chodníky vedené po asfaltových cestách, tak by vám z nich deviati bez váhania povedali, že nie. Navyše ak turistická trasa vedie po frekventovanej cestnej komunikácii, hrozí tu riziko kolízie dopravy s pešiakmi. Takáto situácia je už minulosťou na značenej trase medzi nízkotatranskými strediskami Tále a Trangoška.

Nová promenáda

Pôvodná zelená značka č. 5426 bola zo štátnej cesty č. 584, ktorá spája najvýznamnejšie strediská cestovného ruchu v oblasti Chopok - juh, presunutá. Nový chodník je umiestnený na ľavý breh potoka Bystrianka mimo asfaltovej komunikácie. Turistická značená trasa sa stala nenáročnou vychádzkovou trasou pre rekreantov okolitých turistických centier na spôsob promenádneho chodníka popri tatranskej Ceste slobody.

Na Trangoške

Nová trasa začína pri ústrednej turistickej orientácií na Trangoške. Záchytné parkovisko, zastávka autobusu, horský hotel Trangoška a informačné stredisko NAPANT-u sú na dohľad. Spolu s chodníkom bol vybudovaný aj nový drevený prístrešok, ktorý zároveň slúži ako čakáreň na autobus. Pri turistickom rázcestníku začína náučný chodník Ďumbierskym krasom, ktorého trasa pokračuje hore Trangošskou dolinou k Jaskyni mŕtvych netopierov a z rovnakého smeru prichádza naša zelená značka od Štefánikovej chaty pod Ďumbierom.

Po trase

Drevený mostík preklenuje brehy Bystrianky a kopaný chodník na vzdialenosti 6,3 km s prevýšením 420 m zostupuje Bystrou dolinou k celoročnému stredisku rekreácie - Tále s golfovým ihriskom Sivý medveď. Popri chodníku je umiestnených niekoľko informačných panelov o lesnej kalamite. K turistickej vybavenosti nechýba desať drevených lavičiek. Pred rázcestím Tále - Stupka značka prechádza z chodníka na zvážnicu a po cca 1400 m sa križuje s červeno značenou trasou Partizánskej cesty, ktorá vás cez most dovedie k službám na Táloch.

Budúcnosť?

Neostáva nič iné, ako poďakovať realizátorom pretrasovania chodníka (Správa NAPANT-u, Ekopolis a Lesy SR OZ Čierny Balog) za spríjemnenie pobytu a pohybu v prírode. Tak ako má Demänovská dolina svoju promenádnu trasu údolím Demänovky, tak aj Bystrianska dolina si žiadala lesný chodník pre peších. Ostáva už len prepojiť Tále s obcou Bystrá obdobnou komunikáciou a pobyt v stredisku Nízke Tatry - juh bude opäť príjemnejší. Ďakujeme, že už nemusíme chodiť po asfalte.

Pretrasovanie chodníka Trangoška – Tále 11/07/12 18:12 10 príspevkov

Pozvánka Ján Peťo o lavínach 10. 1. v Banskej Bystrici V rámci pravidelných cestovateľských utorkov v Stredoslovenskom múzeu v Banskej Bystrici otvorí rok 2017 lavínový špecialita - Ján Peťo. Jeho prezentácia odznie 10. januára a bude jej predchádzať prezentácia činnosti Horskej záchrannej služby Slovensko. Budú to ukážky práce s lavínovými psami od 15.00 do 16.00 hodiny. 08/01/17 Tomáš Trstenský Správy
Správa Kremnické vrchy – novinky pre rok 2017 V raji bežeckého lyžovania na Slovensku, v Kremnických vrchoch, neostávajú miestni spať na vavrínoch a stále zlepšujú služby pre bežkárov. V zimnej sezóne 2015/2016 pribudla nová bežecká trať, Kordíky - sedlo Tunel (panelová cesta), a novinky pribudli aj v tohtoročnej sezóne. Malachovská zvážnica sa po zosuve dočkala opravy, spriechodnený kremnický tunel sa tkvie novotou a z banskobystrickej strany sa zlepšilo autobusové spojenie z/do obce Králiky. 04/01/17 Tomáš Trstenský Správy
Prístrešok Sedlo Besník pod Kozovcom Sedlo Besník tvorí dôležité pomedzie medzi stredným a východným Slovenskom, medzi Banskobystrickým a Košickým krajom, medzi regiónmi Spiša a Gemera (Horehronie), medzi pohoriami Nízke Tatry, Spišsko-gemerský kras (Slovenský raj) a Stolickými vrchmi, medzi povodiami Hrona a Hnilca (Hornád), medzi katastrami (chotármi) Telgártu a Dobšinej a medzi národným parkami Slovenský raj, Muránska planina a Nízke Tatry. 16/12/16 Tomáš Trstenský Nízke Tatry, Slovenský raj, +

Túra Hochschwab – výstup na Karlhoch Kogel Kopce v juhovýchodnej časti Hochschwabu sú oblé, teda celkom vhodné na turistiku na snežniciach. Keďže na turistickej mape pohoria mám zakreslené lyžiarske trasy, rozhodol som sa, že jednu takú trasu prejdem na snežniciach. A výsledok? Lyžiarskym trasám na mape už neverím. Ale poďme po poriadku. dnes Martin Knor Svet
Túra Pezinská Baba – Skalnatá – Veľká homoľa – Modra Dnešný výlet nás zavedie do známych aj menej známych končín Malých Karpát. Jedným z cieľov bude prieskum pezinsko-modranských banských lokalít. Neplánovane sa objaví inverzia. Jemne zasnežený les nebude prekážkou, naopak, vytvorí pravú zimnú atmosféru. včera Vladimír Lukačovič Malé Karpaty
Cyklotúra Podhorie Slanských vrchov 16 Po mesačnej odmlke sa opäť ozývam priateľovi, že som konečné voľný pre ďalšie pokračovanie podhoria. Musím sa priznať, že mi to už chýbalo. Tento rok sme to riadne rozbehli a dnes by to mala byť posledná časť, ak sa niečo nepredvídané neudeje. Som trocha smutný, že to bude končiť. Prvých päť časti som neabsolvoval, a tak by možno nebolo od veci pokračovať a prejsť si podhorie od Sečoviec až do Deľne, ktoré mi chýbajú. Uvidíme, čas ukáže, ako moje uvažovanie dopadne... 22/01/17 Marián Jaššo Slanské vrchy, Zemplín