Pretrasovanie chodníka Trangoška – Tále

29.05.07 Ak by ste sa spýtali desiatich peších turistov, či obľubujú turistické chodníky vedené po asfaltových cestách, tak by vám z nich deviati bez váhania povedali, že nie. Navyše ak turistická trasa vedie po frekventovanej cestnej komunikácii, hrozí tu riziko kolízie dopravy s pešiakmi. Takáto situácia je už minulosťou na značenej trase medzi nízkotatranskými strediskami Tále a Trangoška.

Nová promenáda

Pôvodná zelená značka č. 5426 bola zo štátnej cesty č. 584, ktorá spája najvýznamnejšie strediská cestovného ruchu v oblasti Chopok - juh, presunutá. Nový chodník je umiestnený na ľavý breh potoka Bystrianka mimo asfaltovej komunikácie. Turistická značená trasa sa stala nenáročnou vychádzkovou trasou pre rekreantov okolitých turistických centier na spôsob promenádneho chodníka popri tatranskej Ceste slobody.

Na Trangoške

Nová trasa začína pri ústrednej turistickej orientácií na Trangoške. Záchytné parkovisko, zastávka autobusu, horský hotel Trangoška a informačné stredisko NAPANT-u sú na dohľad. Spolu s chodníkom bol vybudovaný aj nový drevený prístrešok, ktorý zároveň slúži ako čakáreň na autobus. Pri turistickom rázcestníku začína náučný chodník Ďumbierskym krasom, ktorého trasa pokračuje hore Trangošskou dolinou k Jaskyni mŕtvych netopierov a z rovnakého smeru prichádza naša zelená značka od Štefánikovej chaty pod Ďumbierom.

Po trase

Drevený mostík preklenuje brehy Bystrianky a kopaný chodník na vzdialenosti 6,3 km s prevýšením 420 m zostupuje Bystrou dolinou k celoročnému stredisku rekreácie - Tále s golfovým ihriskom Sivý medveď. Popri chodníku je umiestnených niekoľko informačných panelov o lesnej kalamite. K turistickej vybavenosti nechýba desať drevených lavičiek. Pred rázcestím Tále - Stupka značka prechádza z chodníka na zvážnicu a po cca 1400 m sa križuje s červeno značenou trasou Partizánskej cesty, ktorá vás cez most dovedie k službám na Táloch.

Budúcnosť?

Neostáva nič iné, ako poďakovať realizátorom pretrasovania chodníka (Správa NAPANT-u, Ekopolis a Lesy SR OZ Čierny Balog) za spríjemnenie pobytu a pohybu v prírode. Tak ako má Demänovská dolina svoju promenádnu trasu údolím Demänovky, tak aj Bystrianska dolina si žiadala lesný chodník pre peších. Ostáva už len prepojiť Tále s obcou Bystrá obdobnou komunikáciou a pobyt v stredisku Nízke Tatry - juh bude opäť príjemnejší. Ďakujeme, že už nemusíme chodiť po asfalte.

Zdieľaj:
Reakcie
Pretrasovanie chodníka Trangoška – Tále 11/07/12 18:12 10 príspevkov

Prístrešok Bocianske sedlo Na území Národného parku Nízke Tatry sú vyhradené miesta na stanovanie a bivakovanie. Bocianske sedlo k oficiálnym táboriskám nepatrí. Ani nie je dôvod, lebo sa nachádza medzi sedlom Čertovica a Chatou gen. M. R. Štefánika pod Ďumbierom (1,5 hodiny chôdze na chatu). Prístrešok popisujeme ako dobré miesto úkrytu v daždi alebo v búrke, lebo sa nachádza v tesnej blízkosti frekventovanej hrebeňovky. 21/05/16 Tomáš Trstenský Nízke Tatry
Prístrešok Jasenina Slovenské rudohorie je eldorádom tulákov a vandrákov. Rozsiahle horské chrbty umožňujú slobodné putovanie krajinou, kde sa možno zložiť "pod širákom" na noc takmer všade. Ak vás túlavé topánky zavedú do juhozápadného cípu pomedzia Veporských a Stolických vrchov, môžete na nocľah využiť prístrešok na kopci Jasenina. 16/04/16 Tomáš Trstenský Stolické vrchy, Veporské vrchy
Búda Zrub v sedle Javorinka Muránska planina, ako jeden z najmenej navštevovaných národných parkov SR, oficiálne povoľuje v návštevnom poriadku voľné táborenie a núdzové bivakovanie. Núdzovo bivakovať, resp. táboriť, možno kdekoľvek v tesnej blízkosti turistickej značenej trasy mimo oblastí maloplošných chránených území po dobu jednej noci. Vhodným objektom je koliba v sedle Javorinka. 02/04/16 Tomáš Trstenský Muránska planina, Stolické vrchy

Búda Chatrč pod Kozím chrbtom Búda sa nachádza pár metrov pod žltým traverzom Kozieho chrbta a dá sa použiť ako nocľah pred výstupom na hlavný hrebeň Nízkych Tatier cez Prašivú a Chochule. Je to alternatíva pre prístrešok v Hiadeľskom sedle, s krásnym výhľadom. Vďaka novej plechovej streche vyzerá celkom nepremokavo a steny z dosiek zabránia aj dažďu hnanému zo strán. dnes Tomáš Antal Starohorské vrchy
Túra Brankov(o) Z celého víkendu nám na pomedzí Veľkej Fatry a Nízkych Tatier zostal na turistiku asi poldeň. Ako Homo prepared, človek pripravený, som hneď vedel, kam povedú naše kroky. Brankovský okruh je na poldňovú horskú prechádzku ako šitý (ak práve nie je kalamita)... včera Radoslav Jurčina Nízke Tatry
Reportáž Silva Nortica Run – rýchla prechádzka rajom Každý rok sa začiatkom júna koná na pohraničí Českej republiky a Rakúska v Novohradských horách podujatie s názvom Silva Nortica Run (103 km, 90 km, 42 km a 21 km), spájajúce nadšencov behu s milovníkmi nedotknutej prírody. Keď som pred rokom po prvýkrát videl fotky z tohto behu, hneď som si značil termín do kalendára. Toto musím zažiť! A teraz naozaj neľutujem. 23/06/16 Erik Hübner Reportáže