Líška v roku 2016 (autor foto: Juraj Mucha)
Líška v roku 2016 (autor foto: Juraj Mucha) Zatvoriť

Búda Útulňa Líška

Počas deväťdňového pobytu na Čertovici a jej okolí sme absolvovali aj túru Čertovica – sedlo Za Lenivou – Beňuška – Braväcovo – Beňuš. Asi dve hodiny od Čertovice sme po klesnutí z Beňušky cez more čučoriedok narazili na zvážnicu a po asi 100 m kráčaní vľavo sme našli chatku Líška.

Nízke Tatry: Kráľovohoľské Tatry, prvá zvážnica pretínajúca zelenú pod Beňuškou
1415 m n. m.
6 ľudí
celoročná bez hospodára
prameň severovýchodne po zvážnici ku zelenej cyklotrase (520 metrov)
Kontakt
OZ Turistické združenie Braväckí Lišiaci
Braväcovo 111
976 64 Braväcovo
bravacovo.sk/bravacki-lisiaci.html
Spojenie
Čertovica (bus) alebo Beňuš (vlak, bus)

Nachádza sa v nadmorskej výške 1415 metrov. Je evidentne nová, zachovalá. Vo vnútri sa nachádzajú lavice okolo celej steny. Sú dosť široké, aby sa na nich vyspali šiesti ľudia. V zemi je osadený plechový kotlík ako ohnisko, a pod lavicami nachystané drevo. Okrem ohniska a lavíc sa tu nič iné nenachádza. Podlaha útulne je hlinená a traja ľudia by sa na nej vyspali.

Steny sú bez medzier a strecha má kvalitnú krytinu. Dnu určite neprší a ani nefúka, a ani by sa tam nemal držať dym. Naviac ma prekvapila lekárnička. To som ešte nezažil na žiadnej útulni.

Je tu aj kniha návštev, do ktorej sme sa zapísali. Upozornenie na blízky prameň tu nie je a ani sme vodu nehľadali. Chatka síce nie je na hlavnom ťahu Nízkymi Tatrami, no iste na potulky okolím Čertovice je ako stvorená. Takýchto podobných, ale lesáckych chatiek je na zvážniciach v okolí dosť. Dve sa nachádzajú ešte nižšie po zelenej smerom na Beňuš, ďalšie dve sa nachádzajú na modrej z Bacúšskeho sedla. Jedna po vyjdení z lesa vo výške 1 080 m n. m. pri rázcestí lesných ciest a druhá pri smerovníku Podvrch. No nie sú vyslovene určené pre turistov.