Nepublikované

Zdieľaj:
Reakcie
Corno Grande a Corno Piccolo 28/08/07 00:00 nová téma

Svet Corno Grande a Corno Piccolo V srdci talianskych Apenín v Parco Nacionale Del Gran Sasso sa vypína najvyšší vrch celých Apenín: Corno Grande (Veľký roh). Okolo seba má rešpekt vzbudzujúcu suitu Corno Piccolo 2 655 m.n.m., Pizzo d Intermesoli 2635 m.n.m., Picco Cefalone 2 533 m.n.m. a množstvo ďaľších. Pohorie je doslova podkopané tunelom (10 km!), cez ktorý vedie kvalitná talianska autostráda A24 spájajúca Rím s pobrežím Jadranského mora (Ancona). 28/08/07 Jozef Jelenčiak Svet
Túra Žibrid a Babice V rámci predsavzatia vystúpiť na všetky vrcholy jednotlivých pohorí na Slovensku, podľa starej akcie KST, som si zaumienil tentoraz zdolať Žibrid. Vrch, vysoký 867 metrov, je druhým najvyšším bodom Súľovských vrchov, ktoré patria do CHKO Strážovské vrchy. V snahe nájsť pri ceste nazad skalný Budzogáň, som nechtiac objavil zaujímavé miesto plné zaujímavých skalných útvarov – Babice. 13/12/06 Jozef Jelenčiak Súľovské vrchy
Útulňa Koliba pod Pustým Koliba pod Pustým sa nachádza v hornej časti Jamníckej doliny v Západných Tatrách priamo na modro značenom chodníku na malej polianke v zajatí hustého smrekového lesa pod rázcochou Smreka zvanou Pusté. Jej majiteľom a vzorným hospodárom je miestny Urbariát Liptovskej Kokavy. Môže byť alternatívou k obľúbenej Kolibe pod Klinom, ktorá sa nachádza o dolinu východnejšie. 10/07/05 Jozef Jelenčiak Západné Tatry

Túra Výstup na Schneeberg cez Breite Ries Necelé dve hodiny jazdy autom sa kráľovsky vypína najvyššia hora Dolného Rakúska – Schneeberg. Schneeberg je horským masívom s najvyšším vrcholom Klosterwappen, ktorý je súčasne najvýchodnejšou aj najsevernejšou alpskou dvojtisícovkou a za dobrého počasia je ho možné vidieť ako prízrak na obzore aj z okolia Bratislavy. Práve tu sme začali náš sobotný výstup na vrchol samotného „Snežného kopca“. dnes Katarína Ostřanská Svet
Túra Ľubietová – Vepor – Zákľuky – Vrchdobroč – Mýtna Ako býva každoročným zvykom a našou odvekou túžbou, aj minulú jeseň sme zatúžili vybrať sa do hôr. No iba oddychovo, načerpať nové sily na čas strávený v práci a vyčistiť si naše všednými starosťami zapratané makovice. Voľba padá na Slovenské rudohorie. Keď tak hútame nad trasou, zavše si začíname uvedomovať, že roky aj vrásky sú tu, a to na úkor fyzických síl. Preto navštevujeme čoraz nižšie a nižšie pohoria a skracujeme denné dávky kilometrov. A ešte je tu ďalší dôvod, nemáme radi ponáhľanie. Lepšie aj navečer pri ohníku posedieť, poklábosiť a čo to vypiť, čo v národných parkoch najvyšších pohorí ani nie je možné. včera Pavel Filák Veporské vrchy, Poľana
Túra Skryté poklady Malých Karpát – Tri stodúlky Oblasť Vysokej je v Malých Karpatoch špeciálnym miestom. Patrí k najstrmším častiam pohoria, vrch oplýva prekvapivými prevýšeniami, skalnými útvarmi a aj masívy v okolí vynikajú divosťou - či už sú to blízke Taricové skaly, Horný vrch alebo Tri stodúlky. V mape síce napísali “stodôlky”, ale my - priaznivci pjekné záhoráčtiny - ju nenecháme štúrovcami sprzniť. Né, tu sme na území, kde sa “ríká” a domáci, konc, nepoužijú “ô”. 19/04/15 Pavol Timko Malé Karpaty