Svet Roklina Myrafälle

Keďže sa nám otvorili hranice a moja zvedavosť prevýšila moju lenivosť, tak som si našiel nejaké tipy v lesoch a horách okolo Viedne, ktoré som chcel poznať. A prišiel som na to, že niečo sa oplatí spoznať. Hlavne z dôvodu blízkosti týchto lokalít predovšetkým pre ľudí z juhozápadu Slovenska.

1 deň
Gutensteinské Alpy
žiadna
auto

Samozrejme, že sú tu Malé Karpaty, ktoré považujem za jedno z naj-pohorí, veď som tu vyrástol, ale chýbajú tu rôzne rokliny, jaskynky, vodopády, ktoré vedia potešiť oko každého milovníka prírody. A tak sme sa rozhodli s mojou polovičkou vyjsť si na poldenný výlet do rokliny Myrafälle. Vďaka neveľkej vzdialenosti je to ideálny cieľ pre rodiny s deťmi z Bratislavy a okolia.

Cesta a výdavky

Do uvedenej lokality sme sa vybrali z Pezinku okolo 10:30. Natankoval som za 800 Sk, pri mojom nízkospotrebnom aute, k tomu si treba prirátať týždennú známku za diaľnicu – v hodnote cca 250,- Sk, a vyraziť. Neviem, ako je to teraz s prístupom do rokliny, ale v januári, keď som tam bol, sa neplatilo sa nič. Prístupná však bola len cez víkend. V letnej sezóne sa tam platí za vstup cca 1.0 Eur. Stravu sme mali so sebou.

Hranicu som prešiel cez diaľničný priechod Kitsee a diaľnicou smer Viedeň. Pri Schwechate sa napájam na diaľnicu na Graz. Na diaľnici je vyznačená odbočka na dedinu Wollersdorf, je tam už aj pútač na roklinu Myrafälle. Potom ideme zhruba 25 km smer Markt-Piesting, Waldegg, Pernitz, kde je odbočka doprava na dedinku Muggendorf. Cesta nás vedie okolo po ľavej strane, až prídeme k odbočke s názvom rokliny a tam sa spustíme dolu. Na tejto odbočke sú tri parkoviská, teraz boli všetky prázdne. A tak sme mohli zísť skoro až ku vchodu do rokliny. Cesta z Petržalky mi trvala zhruba 1:15 hod.

Roklina Myrafälle

Je to skôr roklinka – veľmi atraktívna pre ľudí milujúcich romantiku, pokoj a zurčanie vody. Všetko je tam krásne upravené. Je to zhruba 15-20 minútový úsek s rebríkmi, mostíkmi a vodou, vodopádmi a skalami. Ale je zbytočne o tom písať, uvidíte na fotkách. Uvedenú roklinu zvládnu deti od 5 rokov až po ľudí dôchodkového veku a verte mi, bude to pre nich zážitok. Keďže som tam fotil, môj prechod roklinou trval zhruba hodinu. Apropo – sú tam také úzke mostíky, že v lete sa rozlúčte s nejakým fotením na statíve - pri návštevnosti, ktorú tam v lete predpokladám. Preto si myslím, že je tam vhodné ísť skôr v tomto období.
Po prejdení rokliny sa dá vyliezť na vrch Hausstein – 664 m n. m. kde je nádherná vyhliadka. Cestou naspäť sa môže ísť takisto cez roklinu alebo okružnou trasou na dedinu Muggendorf.

Nedá mi nepousmiať sa nad maličkou príhodou, ktorú som tu zažil. Janka – moja spoločníčka a priateľka - sa chytala za brucho od smiechu. Pred nami išiel hore roklinou párik starších rakúskych turistov. Pán z tohto páriku postrehol, že sme asi zo zahraničia a strašne sa chcel pochváliť, aké krásy to tam majú. A tak, keď videl, že fotím, začal ma naháňať na preňho krajšie a fotogenickejšie miesta, ktoré sa oplatí fotiť. Bolo to od neho veľmi milé a zlaté, prispelo to k dobrému pocitu, že predsa len ľudia si v prírode viac rozumejú a vedia nájsť k sebe cestu aj cez jazykovú bariéru. A Janka, keď počula moju slovensko-rusko-rakúsku hatlaninu, s ktorou som sa snažil dorozumieť, tak sa smiala na plné brucho. Ale verte-neverte, dohodli sme sa a mám ďalší tip, kam by som sa mohol vybrať.

Roklina Steinwandklamm

V blízkosti rokliny Myrafälle sa nachádza ešte jedna roklina – Steinwandklamm. Priznám sa, že nebola mojím cieľom, ale aj tak som ju skúsil nájsť. Treba znovu vyjsť na cestu obchádzajúcu Muggendorf a po zhruba 1-2 km pri chate a horárni doprava, kde nás zavedie cesta až k hostincu Jagasitz. Tu som zaparkoval a keďže som nemal mapu, tak sme sa trošku zatúlali a roklinu sme na prvýkrát nenašli. Ale je to jednoduché, treba len obísť hostinec Jagasitz z ľavej strany a ste na chodníku smerujúcom k rokline Steinwandklamm, ktorá je už trošku náročnejšia – hlavne na rebríky. Ale pre priemerného turistu to nie je žiadny problém. Priznám sa, neprešiel som ju, keďže som sa v toto sobotné januárové popoludnie zameral skôr na fotenie v rokline Myrafälle. Stratil som tam veľa času a keď som sa konečne dostal do rokliny Steinwandklamm, začalo sa stmievať. Takže mám cieľ pre ďalšiu poldennú zachádzku do okolia Viedne.

Cesta naspäť je v podstate rovnaká, len idete s vedomím krásneho popoludnia, ktoré ste prežili a že ste spoznali niečo nové.

Do Faktov som zaradil údaje o rokline Myrafälle. Fakty k rokline Steinwaldklamm sú tu:
- minimálna výška - 549 m n. m.
- maximálna výška - 706 m n. m.