Lesná chata Kudľajovo
Lesná chata Kudľajovo Zatvoriť

Prístrešok Chatka Kudľajovo pod Strážovom

Rozložitá, pestrá krajina Strážovských vrchov praje aj túlačkám mimo značených turistických trás. Postačí sledovať terénne línie a nechať sa viesť niektorým zo spleti chodníkov k ďalšiemu, vopred netušenému cieľu. Takto na nás spod lesa vyskočila aj táto poľovnícka chatka. Jej povala a podstienok môžu poslúžiť turistom ako útočisko v nečase, prípadne bivak.

Strážovské vrchy: poľana Kudľajovo na polceste výstupu na Strážov z Čičmian
953 m n. m.
4 - 6 osôb s vlastným spacím vakom a podložkou
celoročná (bez hospodára)
Potok vo vzdialenosti 30 minút zostupu na Čičmany
Spojenie
Čičmany (bus)
Dalšie info
V blízkosti je poľovnícky posed!

Chatka stojí na okraji hory nad lesnou cestou, približne na polceste výstupu na Strážov z Čičmian - ocenia ju teda aj diaľkoplazci na trase Cesty hrdinov SNP.

Ak pôjdete od Čičmian, nechajte hneď za dedinou červenú značku na fádnej asfaltke a vydajte sa prašnou cestou vpravo do lesa, po ľavom brehu potoka, ktorý napája Rajčianku. Po kilometri začne cesta naberať výšku v niekoľkých zákrutách a pozvoľna pretínať vrstevnice pod Čiernym vrchom. Po polhodinke sa na pravej strany cesty objaví posed a o kúsok ďalej samotná chatka. Cesta sa neskôr zúži do chodníka, ktorý vás v nezmenenom smere privedie k smerovníku Strážov – rázcestie (1030 m n. m.).

Ešte jednoduchší je prístup od smerovníka Strážov – rázcestie, kde sa odpája od červenej zelená značka na Čierny vrch, sedlo Samostrel (mimochodom, tu stojí iný prístrešok) a Pružinu. 200-300 metrov sa nechajte viesť zeleným chodníkom, až kým sa od neho doprava neodpojí iný chodník, akoby traverzujúci Čierny vrch. Po pár minútach vás privedie k zrubu a ďalej dolu do Čičmian. Opísaná trasa je príjemnou alternatívou k oficiálnej červenej. Ak sa nebojíte prehánok, vodu si môžete nabrať od prameňa prítoku Rajčianky.

Chatu jednoduchej, prízemnej konštrukcie zrejme využívajú miestni poľovníci a jej hlavná obytná časť je uzamknutá. Cez voľne prístupnú kôlňu sa dá rebríkom vystúpiť do jej podkrovia. Tento priestor je síce nízky (cca 1 meter v strede), no pomerne čistý, suchý a dobre izolovaný voči vrtochom počasia a zveri. Plocha s rozmermi 3x4 metre poskytne pohodlný nocľah pre 4 aj viac osôb. Na jednoduchý bivak sa dá využiť aj krytý podstienok pred chatkou, alebo poľovnícky posed poniže nad cestou.