Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Test Batoh Coleman Crossroads 28L

Značku Coleman poznáme najmä vďaka kvalitným stanom a varičom. Nedávno však tento výrobca vstúpil aj na pomerne hustý trh s batohmi. Skúša preraziť najmä s malolitrážnymi batohmi na jednodňové výjazdy do prírody. Jedného zástupcu z tejto kategórie som testoval niekoľko mesiacov počas tohtoročnej jari a začiatku leta – absolvoval som s ním aj svoje pokusy o Lazovú i Trnavskú stovku.

Výrobca
Coleman
Model
Crossroads
Typ
malolitrážny batoh
Materiály
nylon 420D, polyester 600D, spony Duraflex
Hmotnosť
950 g
Farebné kombinácie
čierno-oranžová, čierno-šedá, čierna
Páči sa mi
prepracovanosť, detaily, priestranné bočné vrecká, kvalita vypracovania, dizajn
Nepáči sa mi
príliš blízke uchytenie ramenných popruhov, absencia integrovanej pláštenky
Infocena
76.01 €
Hodnotenie
- cena: 6 z 10
- hmotnosť: 9 z 10
- dizajn: 9 z 10
- manipulácia: 9 z 10
- rozmery: 8 z 10
- materiály: 9 z 10
- údržba: 9 z 10
- cena/výkon: 7 z 10
- detaily: 10 z 10
- multifunkčnosť: 8 z 10
Celkové hodnotenie (súčet bodov): 84 bodov
» vysvetlenie hodnotenia

Dizajn a konštrukcia

Objem aj tvar batohu naznačuje, že ide o batoh pre každodenné nosenie do prírody aj v meste. Veľké množstvo dobre zvládnutých funkčných detailov ho predurčuje aj na náročnejšie použitie. Je dostupný v troch farebných kombináciách a dvoch veľkostných variantoch (28L a 22L). Ja som testoval oranžovo-čierny 28 litrový variant.

Diznajnovo sa Crossroads zaraďuje do dnešného štandardu moderných prepracovaných menších batohov. Pozostáva z hlavnej komory, dvoch čelných uzatvárateľných vreciek a veľkých bočných vreciek so sieťkou. Hlavnu komoru možno doširoka otvoriť, zips je v tvare otočeného písmena U. Toto otvorenie limitujú horné bočné kompresné popruhy, ktoré je v prípade potreby možné odopnúť. V hlavnej komore nájdeme veľké vrecko použiteľné pre vodný rezervoár alebo na uskladnenie zošitov, ktoré sa vďaka plastovej výstuhe chrbtového systému nepokrčia. Ďalej je v hlavnej komore ešte malá sieťovaná kapsička na drobnosti, ktoré chceme mať bezpečnejšie uložené. Jej výška sa ukázala ako ideálna pre veľkosť mojej peňaženky, žiaľ potom sa už do nej veľa nezmestí, čo je škoda. Zvyšné veci už musia ísť do vonkajších vreciek.

Vonkajšie zatvárateľné vrecká sú umiestnené nad sebou. Horné je menšie a vo vnútri má odopínateľnú kľúčenku. Na čele vrecka sú prišité dva krátke popruhy (daisy chain), ktoré možno použiť pre pripínanie výstroje pomocou karabíniek (napr. sandále). Sú tu umiestnené aj horné uchytenia trekových paličiek. Dolné vrecko je priestrannejšie a na jeho čele je elastická sťahovateľná šnúra, kam možno prichytiť napríklad kusy oblečenia. Bočné otvorené kapsy zo sieťoviny sú veľmi priestranné a poľahky sa do nich zmestia aj 1,5 litrové PET fľaše – ideálne riešenie pre odporcov vodných vakov.

Všetky vonkajšie zipsy sú kryté veľkými légami, pričom tá patriaca k hlavnej komore je orientovaná opačne, ako je bežné. Légy sú ukončené širokou látkovou páskou, vďaka ktorej sa léga nechytá do zipsov. Počas testovania som nemal žiadne problémy s otváraním zipsov. Vždy šli ľahko a manipuláciu s nimi uľahčovali šnúrky zakončené plastovým dielom.

[ Tipy na túry a aktuality z hôr môžeš sledovať aj na našom FacebookuInstagrame ]

Chrbtový systém je pomerne jednoduchý – mierne prehnutý plastový panel, na ktorom je bohaté polstrovanie a v strednej časti priestor na odvetrávanie zakrytý hrubou sieťkou. Ramenné popruhy sú anatomicky tvarované a primerane polstrované, nechýba prsný popruh, či uchá na pripnutie drobného materiálu. Reflexné pásiky na popruhoch okrem svojej bežnej funkcie dobre poslúžia aj na pevné uchytenie hadičky vodného vaku. Uchytenie popruhov k hornej časti popruhov však nie je ideálne, ocenil by som, keby boli od seba viac vzdialené, alebo v miestach, kde idú okolo krku, lepšie tvarované. Pri pevnejšom zatiahnutí totiž popruhy mierne tlačia na krk.

Vodný vak

Pri prvom pohľade sa nezdá, že by batoh podporoval umiestnenie vodného rezervoáru – nemá totiž samostanú dieru pre hadičku. Vo vnútri batoha však nájdeme špeciálnu priehradku, ktorá je pre vak ako stvorená. Škoda len, že nie je k dispozícii ucho alebo popruh, či iný konštrukčný detail na zaistenie rezervoáru v zvislej polohe. Opačný lem na hlavnej komore umožňuje bezprobémový výstup hadičky cez zipsovanie a samostatný otvor tak nie je potrebný.

Použité materiály a kvalita vyhotovenia

Zvršok batoha je vyrobený z kombinácie polyesteru (600D), z ktorého je dno, a nylonu (420D). V oboch prípadoch má látka jemnú ripstopovú úpravu a PU záter. Zvnútra je batoh potiahnutý jemnejšou nylonovou podšívkou, ktorá chráni záter vrchnej tkaniny tak, že batoh je kompletne dvojvrstvový. Táto konštrukcia má zvýšiť životnosť batoha. Z ďalších materiálov nájdeme spony a plastové diely značky Duraflex, solídne vyzerajúce zipsy sú však bez označenia.

Batoh je pôvodom z Číny, jeho vyhotovenie však napriek tomu pôsobí veľmi kvalitne. Všetky švy sú vedené presne, nevybiehajú k okraju látok. Ukončovanie látok je výhradne prostredníctvom látkovej krycej pásky, ktorá chráni koniec látky, aby sa nezačala strapkať. Miesta s väčším namáhaním sú prešité dvoma švami a popruhy sú k telu batoha zaistené aj hustošitým silovým švom.

Dojmy z nosenia

Okrem spomínanej výhrady k užšiemu umiestneniu ramenných popruhov, ktoré tak mierne tlačia do krku pri silnejšom zatiahnutí batoha, nemám k batohu ďalšie výhrady. Tlačeniu popruhov sa dá predísť miernym spustením batoha na chrbte (vidieť to na poslednej foto). Z drobností mi chýba integrovaná pláštenka, k dispozícii je iba samostatná a treba ju kúpiť osobitne (399,- Sk pre batohy litráže 25-30, čierna farba).

Crossroads dostal poriadne zabrať a ukázal sa ako veľmi dobrý univerzálny batoh na jednodňové náročnejšie túry (Lazová a Trnavská stovka), zároveň sa osvedčil aj pri cestovaní. Ako príručná batožina v lietadle, úplne maximálne natlačený, za nešetrnehého zaobchádzania nezmenil tvar – v takýchto prípadoch sa často deformuje najmä chrbtová plastová výstuha (skúsenosť s Treksport Eiger 33 made in china).

Veľmi pozitvíne hodnotím tvar hlavnej komory, kam sa mi bezproblémovo zmestí okrem potrebného náhradného oblečenia, či občerstvenia aj fototaška tak, že foťák je k dispozícii hneď po tvorení zipsu hlavnej komory. Takisto počet vreciek a ich veľkosť mi veľmi vyhovovali.

Záver

Batoh Coleman Crossroads 28L odporúčam ako kvalitný a prepracovaný batoh všetkým jednodňovkárom, ako aj tým, čo hľadajú univerzálny batoh do mesta aj na kopce. Ak vám dobre sadne na chrbát a dizajn sa vám páči, bude dlho vaším dobrým spoločníkom.

Ďalšie testovanie

Batoh je k dispozícii pre ďalšie testovanie – záujemcom ho krátkodobo zapožičiame. Možné aj v spojitosti s fotosúťažou Coleman. V prípade záujmu sa hláste vo fóre.

Fotogaléria k článku

Najnovšie