Túra Záruby, Čelo a Veterlín cez Ostrý kameň Malé Karpaty, ako i názov napovedá, sa nemôžu popýšiť veľkou nadmorskou výškou či závratnými prevýšeniami. Dokonca na niektoré z najvyšších vrcholov nevedie ani turistická značkovanná trasa. To však neznamená, že by turistovi nemali čo ponúknuť. Vybrali sme sa teda odkliať Veterlín a Čelo, dvoch bratov, čo by kameňom dohodil od najvyšších Zárub. 28/04/14 Jitka Parobeková Malé Karpaty
Cyklotúra Jamník – Grúň – Lysá hora – Jamník „Když to shrnu, nejtěžší je Lysá hora,“ čítam v cyklistickej diskusii o najväčších stúpaniach v Českej republike. Zatiaľ si síce sedím s vyloženými nohami v Rožnove pod Radhoštěm, no počítač, ktorý mi ticho pradie na kolenách, mi v psychickej príprave na ďalší deň veľmi nepomáha. Podľa reakcií diskutujúcich sme si totiž vybrali výlet, ktorý sa úspešne drží na popredných priečkach v rebríčku o najťažšie stúpania. Minimálne české. 13/02/14 Jitka Parobeková Západné Beskydy
Cyklotúra Chorvátsko – Istria – Parenzana Pedálmi krútime pomaly, výnimočne však nie preto, lebo by to pre strmý kopec rýchlejšie nešlo. Z výšky s úžasom hľadíme na neveľké, no strmé kopce, uprostred prúžkov viníc sa krčia kamenné domčeky a nad tým všetkým sa v diaľke dvíhajú siluety nehostinného pohoria Učka. Neuveriteľná krása, ktorá vyráža dych a pritom je na dosah ruky. 01/10/13 Jitka Parobeková Svet
Cyklotúra Chorvátsko – Istria – na Skitaču „Sme blázni,“ znie mi v hlave pomedzi štyri zacyklené slová nejakej pesničky. „Alebo sú blázni Chorváti. Čo, do kelu, nevedia spraviť jednu serpentínu?! Aspoň jednu. Všetci sa sem chodia kúpať, len my sa trepeme aj s bicyklami.“ Predo mnou sa ako obrovská stena týči cesta zo Svetej Mariny, na prehadzovači mám dávno úplne najľahšie prevody a aj napriek tomu, každú chvíľu stojím, naberám sily a potom sa znova pokúšam nasadnúť na bicykel. Sme blázni. 17/09/13 Jitka Parobeková Svet
Bežky Mikulčin vrch – Veľký Lopeník a späť „Pod Brezovou pod Bradlom je kraj aj ľudia v dnešku. Sú chorí na XX. storočie. Ale keď človek vyjde z Brezovej na Košariská – Priepastné – na samoty a kopanice, vyjde pocitovo von z XX. storočia a splynie s prírodou a večnosťou, tak ako všetci v tom kraji pod obidvoma stranami Javoriny,“ citujem uprostred lesa Satinského. Stúpame chodníčkom so zaujímavým vzorom, ktorý vytvorili chlapi tlačiaci balík sena, a uvažujeme, že na tom niečo bude. Za chrbtom sa nám postupne strácajú osamelé čarovné kopaničiarske domčeky a chatky, ktoré Satinského expedície možno ešte pamätajú. Aj my na chvíľu opúšťame naše storočie, tentokrát XXI., a v tomto pokojnom kraji sa štýlovo lúčime so zdanlivo nekonečnou zimou. 19/04/13 Jitka Parobeková Biele Karpaty
Bežky Zimný Stuhleck netradične V guči tých najštýlovejšie nahodených lyžiarov, čakajúcich na lanovku, vzbudzujeme so svojimi BC bežkami nemalý záujem. Nielenže sú naše lyže divne tenké, dlhé a úplne necarvingové, navyše pamätajú aj naše rozpačité bežkárske začiatky, nespočetné kamene, korene a stromy a tiež nejedno „stromčekovanie“, pri ktorom sme si backcountry oceľovými hranami úspešne ošúpali ich vrchnú stranu. Jednoducho povedané, medzi sobotňajšie osadenstvo Stuhlecku sme zapadli úplne výborne. 19/03/13 Jitka Parobeková Svet
Cyklotúra K prameňom Vltavy cez hory-doly Čaká nás posledný celý dovolenkový deň na Šumave a ešte sme sa nedostali do Povydria na Turnerovu chatu. Pečené stehná divých kačíc, domáca zmrzlina aj Vydrýsek nás lákajú, zákaz vjazdu bicyklov a jedlo podávané len do piatej poobede zas odrádzajú. Aj napriek tomu však do chladného letného rána vyrážame plní odhodlania skĺbiť cyklistiku s návštevou údolia rieky Vydra. 14/03/13 Jitka Parobeková Svet
Svet Cez Boubín do Boubínskeho pralesa Stúpame strmou upravenou šotolinovou cestou a zvedavo nakúkame do okolitého lesa. Toto má byť ten prales? Žiadne opice, liany ani škriekajúce vtáky. Žiaden nepriestupný terén ani dusný vzduch. Jednoducho nič z toho, čo sa väčšine z nás vynorí pred očami pri slove prales. 22/01/13 Jitka Parobeková Svet
Cyklotúra Šumava - Poledník Ešte sme ani neboli rozhodnutí, či ideme dovolenkovať na Šumavu, a Viktor mal už vybratý svoj cieľ – Poledník. Ja som však tiež mala jasno – v žiadnom prípade. V letnej horúčave domova sa mi 1300-metrový kopec a bicykel zdali byť nezlučiteľnou kombináciou. Niekto múdry však kedysi povedal, že nikdy nemáme hovoriť nikdy, a mal, potvora, pravdu. Našťastie. 27/12/12 Jitka Parobeková Svet
Cyklotúra K Schwarzenberskému kanálu K letu neodmysliteľne patrí voda, k letnej dovolenke ani nehovoriac. Čo by sme to boli za vodákov (ktorí čiastočne splavili už tri rieky), keby sme sa tiež nenechali zlákať. Keďže teplota ťahala viac k vode než do nej a Lipno svojou azúrovou farbou tiež len z diaľky klamalo, namiesto plaviek sme obliekli krátke nohavice, namiesto nafukovačiek nabalili bicykle a vyrazili k Vltave, ktorá napokon nebola ani zďaleka jedinou vodou, s ktorou sme mali tú česť. A kde inde ako na Šumave by sa dokázal tento fascinujúci živel tak harmonicky snúbiť s ľudským umom a technikou? 15/11/12 Jitka Parobeková Svet
  • Jitka Parobeková
    • (bez)nádejná prekladateľka behajúca s batohom po kopcoch, korčuľujúca sa pri Morave a čítajúca v autobuse :)
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.